Jump to content

Min 02 mondeo mk3 Ghia TDCi stv


M_O_N_D_E_O_mk3

Recommended Posts

hei

ny her inne :)

over helgen dra jeg og sambo + eldstemann nordover for å hente vår nye familieslede..

har letet etter en bil som har stor bagasje plass i tillegg til at den har litt Nm til å dra campingvogna så valget falt på denne.

bilen er 130hk diesel og har det meste av utstyr: skinn, xenon, navi, soltak, avtagbar krok+++

blir vel å holde den nice and clean, eneste planer som står på papiret er litt soting av vinduer og å få hvite blink på sidene :D

 

64_-1068914844.jpg

 

64_-546526141.jpg

Edited by M_O_N_D_E_O_mk3
Link to comment
Share on other sites

imorra kveld drar vi for å hente bilen:D ca 7timer hver vei...

 

ja skulle kanskje sluppet den litt nærmere bakken, men får se hvordan den blir med vogna bakpå og så har vi endel altfor HØYE fartsdumper i området her så.. vi får se!!

har faktisk ikke sett sommerfelgene enda:)skal være bra med gummi på de enda iallefall, så får se hvordan de ser ut før jeg eventuelt bestemmer meg for noe større...

Link to comment
Share on other sites

da var mondeo`n på plass :D

den er så og si helt støken utvendig, veldig fin i lakken:) og har kun 2-3små "parkeringsbulker" etter idioter som ikke klare gå ut av bilen uten å slå dørene borti bilen på siden...

interiøret har litt små rusk her og der men bilen er jo noen år så litt må man forvente :)

 

bilen er forøvrig bruktimportert fra tyskland i 05 derav utstyrsnivået/utstyrkombinasjon..

 

sommerfelgene er 17toms med 215/45 dekk... selger mente det var org.ghia felger!

Edited by M_O_N_D_E_O_mk3
Link to comment
Share on other sites

f**n så kjedelig!!!

har hatt bilen i knapt 2dager og så ryker høyre framfjær..

men bilen er kjøpt hos ford forhandler med 12mnd garanti så det blir fikset kostnadsfritt for meg :D

 

vet noen forresten hvor jeg kan få tak i navigasjons-cd for norge/skandinavia og instruksjonsbok på norsk?

Link to comment
Share on other sites

Hei, hvilken navigasjon er det du har?

Ta kontakt så kan du få en addresse på hvor du kan få tak i instruksjonsbok til bilen og navigasjonen.

 

Galaxis.

Ford Mondeo Titanium X 2010 2.0 TDCI 140hk MK4 (Panter Black)

Ford Mondeo Ghia 2004 2.0 TDCI 130hk MK3 (INK BLUE)Solgt!

Link to comment
Share on other sites

si ifra hvis du vil ha xenon i tåkelysa :) selges billig!

har ett helt nytt h11 5000k kit liggende til overs etter å ha montert på min :)

ser såå mye bedre ut når man har xenon i nærlysa...

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

ingen som kan gi en beskrivelse?? og hvilken pæretype som sitter der...

her har du en beskrivelse http://fordwiki.co.uk/index.php?title=Fitting_Replacement_Dials_-_Mk3

jeg kjøpte meg en haynes bok, syntes det sto bedre forklart dær.

sitter 4 pærer der, like greit å bytte alle når du først er i gang.. husker ikke typen, men jeg betalte ikke så mye for mine hos ford.

Edited by Mondeo ghia-x
Link to comment
Share on other sites

her har du en beskrivelse http://fordwiki.co.uk/index.php?title=Fitting_Replacement_Dials_-_Mk3

jeg kjøpte meg en haynes bok, syntes det sto bedre forklart dær.

sitter 4 pærer der, like greit å bytte alle når du først er i gang.. husker ikke typen, men jeg betalte ikke så mye for mine hos ford.

 

takker :)

såg ikke så vanskelig ut det der.. når en vet hvor man skal lete etter skruene :)

Link to comment
Share on other sites

igår fikk bilen seg ny fjær :)

har vel kjørt den rundt 70-80mil og er fornøyd med både komfort og trekkraft..

og for ikke snakke om bakseteplass og bagasjeroms størrelsen, mens det i gamle bilen såvidt er plass til barnevogn så er det nesten plass til to og litt til i denne :D

 

går å gleder oss til i sommer når vi skal på bilferie med camingvogna B)

 

var å bestilte hvite sideblink hos bilxtra idag.. 69,- pr.stk...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

vasket bilen tidligere i kveld og når jeg rettet vannslangen mot radioantennen rant vannet ned fra bakspeilet og ned på midtkonsollen.. noen som har vært borti lignende??

håper det "bare" er pakningen rundt antennefoten som lekker..

Edited by M_O_N_D_E_O_mk3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

da var påsken over og bilen har fått testet seg med vogna på slep:) en av grunnene til at vi valgte denne bilen var med tanke på at den skulle dra campingvogna.

 

ett ord: imponert!!!

 

merket knapt at vogna hang på, prøvde meg også på en forbikjøring(bilen som ble passert lå ca 15km/t under grensa med 10talls biler i kø bak) la bare ned ett gir å ga gass, utrolig aks selv med 1,5 tonn på slep:) og for ikke snakke om forbruket som sikkert er det halve av det forrige trekkbilen brukte... nå er det bare gle seg til bilferien i sommer:D

 

har også lagt om til sommerdekk:) bilder kommer!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Her har det ikke vært mye liv nei!!:)

Har no hatt bilen i nøyaktig 1år og har kjørt den ca16000km. Har hatt denne bilen på verksted 5 ganger flere på dette året enn jeg har hatt min andre bil(Honda) på 10år som det bare er blitt byttet slitedeler på..

Verkstedshistorikken startet med knekt framfjær etter bare noen dager, så gikk det ca 2mnd så måtte jeg bytte styrekule + linkarm, så gikk det nye 2mnd før jeg måtte inn å bytte sikkerhetssele på førersete, så var det dieselrøret fra pumpen som sprang lekk dette var den inne for 2ganger da de fikk feilt rør førstegangen.. men dette har jeg ikke betalt ei krone for da jeg har lurt alt inne på 12mnd garantien :)

 

Er for tiden plaget av at det ene xenon lyset "flimrer" noe jæ...lig, pæren er ny så tror det kan være balasteren som er dårlig. Noen som har forslag??

Edited by M_O_N_D_E_O_mk3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Her har det ikke skjedd så mye, annet enn stor irritasjon over en forbanna dritt bil. Har vært plaget av små feil på bilen fra første dag jeg hadde den. Den har nå gått 220000km

For øyeblikket står den på verksted for bytte av clutch, svinghjul og utløserlager + diverse foringer og hjulstillingskontroll da den tygger innerkant av dekkene bak.

Pris i underkant av 25000,- takk!! Bra innhugg i feriekassa det ja...

 

I tillegg er starteren gåen sikkert på grunn av støv fra defekt svinghjul, bremseskiver foran har kast, dører låser seg opp og igjen når bilen starter +++...

Har nylig byttet fjærer foran og bak pga knekte fjærer.

Link to comment
Share on other sites

DRITT BILEN står fortsatt på verksted!!!!!

Alt av foringer bak må byttes så nå er regningen passert 40000,- så der rauk heile forbanna ferien!!!!

F_A_E_N ikke mye verdt resten av bilen da nei!! Men den blir vel nesten som ny da....

Edited by M_O_N_D_E_O_mk3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...