Jump to content

mange lure folk ute å går


Odin

Recommended Posts

jeg er avhengig av bilen. hvis jeg skal levere sønnen min i barnehagen og reise på jobb og hente i barnehagen og hjem igjen ville jeg faktisk ha tjent mere penger på og vært arbeids ledig. måtte da reist hjemmefra ca 06.00 levert guttungen i barnehagen 07.00 buss og t bane og et lite stykke og gå så er jeg på jobben ca kl 10.00 hjemreise kl 14.00 altså kun 4 timer på jobb. hente guttungen kl 17.00 ned i butikken og handle også da hjem, er hjemme da ca 18.30.

de som mener det er fint og kjøre kollektivt og suge ut en h....... mange penger av småbarns foreldre kan kjøsse seg et visst sted.

skal like og se hvordan de vil klare seg på 4 timers dags lønn og småbarn og hus og det som hører med.

hadde jeg vært litt mindre fornuftig skulle jeg solgt dop og tjent en masse penger framfor og tjene penger til den h....... f..p.... staten.

 

såjeg kjører bil frem til de kan komme med bedre tilbud eller dobbler lønna mi. noe som ikke kommer til og skje i min leve alder.

Edited by kenneth.b
Link to comment
Share on other sites

Det er nok satt litt på spissen, det jeg skrev ;)

 

Det jeg mener er måten denne klimapoltikken blir utført på. Vi i Norge betaler så utrolig mye for noe vi egentlig påvirker såå utrolig lite! Alle monner drar, men her må man også være realistiske. Hele Norges utslipp av klimagasser er heller ikke stort globalt sett. Jeg mener for all del ikke at vi ikke skal tenke på miljøet, men med tanke på alle avgifter som vi må betale for å kunne bruke (spesielt) bil forstår jeg ikke tankegangen av. Avgifter er greit det, men Norge er EKSTREMT!

 

Jeg mener ikke å være egoistisk, men realistisk, med tanke på hva vi faktisk har muligheter til å gjøre og bidra med! Uten å tenke på hva/hvis "alle andre tenker som meg". Det er ikke mange andre land som kan sammenlignes med Norge med tanke på avgifter.

Edited by p-granada
Link to comment
Share on other sites

Det er nok satt litt på spissen, det jeg skrev ;)

 

Det jeg mener er måten denne klimapoltikken blir utført på. Vi i Norge betaler så utrolig mye for noe vi egentlig påvirker såå utrolig lite! Alle monner drar, men her må man også være realistiske. Hele Norges utslipp av klimagasser er heller ikke stort globalt sett. Jeg mener for all del ikke at vi ikke skal tenke på miljøet, men med tanke på alle avgifter som vi må betale for å kunne bruke (spesielt) bil forstår jeg ikke tankegangen av. Avgifter er greit det, men Norge er EKSTREMT!

 

Jeg mener ikke å være egoistisk, men realistisk, med tanke på hva vi faktisk har muligheter til å gjøre og bidra med! Uten å tenke på hva/hvis "alle andre tenker som meg". Det er ikke mange andre land som kan sammenlignes med Norge med tanke på avgifter.

 

Prøvde bare å være litt kranglette jeg også :whistling:

 

Forsto veldig godt hva du mente!!!

 

 

Klarer heller ikke se miljø effeken i den nye vannbaserte lakken som skal være miljøvennelig. Hvor er miljøeffekten i att bilene ruster opp på under halve tiden av hva de gjorde med gammel lakk? Er jo rusten som tar livet av en bil i dag. Levetiden er jo knapt 12 år for en "ny" bil

Link to comment
Share on other sites

Prøvde bare å være litt kranglette jeg også :whistling:

 

Forsto veldig godt hva du mente!!!

 

 

Klarer heller ikke se miljø effeken i den nye vannbaserte lakken som skal være miljøvennelig. Hvor er miljøeffekten i att bilene ruster opp på under halve tiden av hva de gjorde med gammel lakk? Er jo rusten som tar livet av en bil i dag. Levetiden er jo knapt 12 år for en "ny" bil

 

 

Hehe, tenkte meg det, måtte bare være sikker på at vi ikke mistforstod hverandre helt :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på Norges antall innbyggere, og antall biler vi bruker så har vi aldri sjans i h****** til å utgjøre noen klima endringer globalt sett, så hvorfor denne dyre bensinen, diesel og alle andre statlige avgifter skal ramme oss i Norge så forbanna hardt, kan jeg ikke fatte. Vi kan jo forurense flere ganger mere uten at det utgjør noen forskjell.

 

Det blir nok ikke lett for de som ikke har skyhøye lønninger i fremtiden, med tanke på alt annet som koster i samfunnet vårt. Ille nok som det er fra før av!

 

GALSKAP :angry:

 

 

Må bare arestere deg litt der, for vi kan alle gjøre en forskjell mot miljøet, og om alle tenkte som deg så ville kloden snart vært ubeboelig.

 

Så derrimot har du jo alle de andre tingene vi gjør da, som også må endres på om vi skal klare å reversjere effekten av co2 utslipp.

Som for eksempel att vi må begynne å spise mere grønt og mindre kjøtt for å få ned utslippene. Vi må bli flinkere til å resirkuelere, og ikke minst. Vi må kvitte oss med bruk og kast mentaliteten.

 

Folk tror de er så miljøvennelige når de bytter ut en gamle toyotaen fra midten av 90 tallet med en Prius, men sannheten er jo att de kunne kjørt den gamle toyotaen i sikkert bortimot 10 år til før de går i null med utslippene, da det er mye co2 utslipp med å lage den nye priusen. Dette gjelder alle biler (toyota var bare ett eksempel)

 

 

Men jeg mener drivstoff prisene er for høye. Og att avgiftspolitikken i Norge er helt feil.

 

Husk at hvis vi bare hadde hatt politikere med baller, og de hadde dobblet dagens nybilavgifter og drivstoffavgifter hadde vi Norge reddet verden alene!! :P :blink: :blink:

 

Det er helt ufattelig for meg at vi som er bil interessert må "straffes" så enormt i dette landet.

 

Det gjelder ikke bare drivstoff, nybilprisene er jo ikke noe bedre. Det høres jo ut som om verden går under om vi hadde hatt lavere bilavgifter.. tenk om folk hadde kjøpt seg nye sikre biler, og enda verre med en stor motor.. "det er fali det"

 

 

Bare for å sammenligne - i Norge ble det i 2010 solgt 127.754 nye personbiler, og totalt finnes det 2.308.548 personblier i Norge.

 

I England ble det i 2010 solgt 2.030.846 nye biler mens det i USA ble solgt 989.808 biler bare i februar måned...

 

Begge disse markedene selger jo også mye bil med stor motor, og når man ser på antallet biler har det svinnende lite effekt på miljøet om vi i Norge har bensin til 5 eller 30 kr literen og kjøper 50.000 eller 200.000 nye biler i året..

Link to comment
Share on other sites

Det er folket som skal betale regningen for att Stoltenberg skal kunne ta med seg noen millioner i støtte i kofferten på stats besøk hver gang han skal ut på noe.

 

Så han kan bo på ett flott hotell, nyte god middag og rulle helt ut på rullebanen i sin pansrede bensinsluk, mens han setter seg inn i ett privat fly for å fraktes dit han skal. Han behandles som en konge utenlands pga alle pengene han øser bort.

 

Dobbeltmoral??

Link to comment
Share on other sites

og om alle tenkte som deg så ville kloden snart vært ubeboelig.

Alvorlig?

Har du ikke innsett at det løpet allerede er kjørt?

Absolutt alt i dag hander egentlig kun om en eneste ting og det er økonomisk vekst.

Hva er f.eks hovedproblemet i Libya? Jo, at den økte oljeprisen bremser den den økonomiske veksten i verden.

Den sikreste måten å øke denne veksten er å øke folketallet og hver eneste døgn øker dette med hele 200 000.

Sannheten er svært enkel. Moder jord har kun en eneste sanne forurennsingskilde - mennesket!

Politikere kan ikke snakke om dette temaet for erlighet varer ikke lengst, så da mister de stemmer og evt. plassen sin på stortinget. Dette har negativ innvirknig på egen økonomisk vekst, men også på de mest grunnleggende drivkreftene til enhver politiker - egoets ambisjoner og nassersisme.

Ta f.eks hun unge blonde høyeplitikeren som kommenterte grand prix låten m.v. Hun mente at alle folk var idioter uansett. Tviler på at dette er en spesiell holdning i hennes bransje så man må prøve å se det store bildet..

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Alvorlig?

Har du ikke innsett at det løpet allerede er kjørt?

Jo....

 

Løpet er kjørt... Eller staket ut heter det, men det betyr jo ikke att en ikke kan holde det tilbake.

 

Det blir jo omtrent som å ha slitte dekk på bilen. Før eller siden så punkterer du jo, men om du reduserer hastigheten litt og kjører rolig i svinger osv så vil du ha de lengere. Men du vill alltids til slutt punktere

Link to comment
Share on other sites

Jo....

 

Løpet er kjørt... Eller staket ut heter det, men det betyr jo ikke att en ikke kan holde det tilbake.

 

Det blir jo omtrent som å ha slitte dekk på bilen. Før eller siden så punkterer du jo, men om du reduserer hastigheten litt og kjører rolig i svinger osv så vil du ha de lengere. Men du vill alltids til slutt punktere

Ok.

Hvem skal holde igjen da? Her i verdens høyborg for sløseri har politikerene kanskje noen små muligheter, men nøyaktig som forventet, prioriterer de i praksis omvendt. Hvermansen sine muligheter er i stor grad begrenset ved at man oversvømmes av egofokus, wannebe king og kjendis syndrom og ett storforbrukende og konsekvensignorerende stoff som heter østrogen. Dette har i dag gjennomsyret alle systemer.

Dette stoffet har fra dag 1 alltid fremtvunget ett unødvendig høyt forbruk og kjøpesentrene vokser i størrelse og antall til stor glede for de hjernevaskede blårussene som tilber 3 enkle bokstaver; M E R.

 

Problemet med sammenligningen med bil med slitte dekk er at det ikke tar hensyn til at vekten på bilen (antall passasjerer) og farten (forbruk) kronisk øker helt automatisk fordi man kjører i bratt nedoverbakke.

Selv om den individuelle sjåføren forsøker å utsette smellen så lenge som mulig med å ikke gi gass eller gjøre for brå bevegelser, så går det stadig fortere mot det endelige og uunngåelige resultatet, ikke sant. -_-

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Er forsåvidt helt enig med deg i alt du skriver nå. Og egentlig tror jeg vi har det samme synet på det, vi bare prater litt forbi hverandre.

 

Poenget mitt er att folk i dag tenker "jeg trenger jo ikke å prøve å redusere noe, for det hjelper jo ikke att bare jeg gjør det". Men når majoriteten tenker slik så ender vi opp i en ond sirkel. Vi kan alle utgjøre en forskjell.

 

Selv kjører jeg 50.000km i året og flyr ca 4 turer i måneden, så jeg er ikke snill mot miljøet selv. Men jeg tenker meg om når jeg lar bilen stå på tomgang, osv.

Link to comment
Share on other sites

Er forsåvidt helt enig med deg i alt du skriver nå. Og egentlig tror jeg vi har det samme synet på det, vi bare prater litt forbi hverandre.

 

Poenget mitt er att folk i dag tenker "jeg trenger jo ikke å prøve å redusere noe, for det hjelper jo ikke att bare jeg gjør det". Men når majoriteten tenker slik så ender vi opp i en ond sirkel. Vi kan alle utgjøre en forskjell.

 

Selv kjører jeg 50.000km i året og flyr ca 4 turer i måneden, så jeg er ikke snill mot miljøet selv. Men jeg tenker meg om når jeg lar bilen stå på tomgang, osv.

Presis.

"Vi kan alle gjøre en forskjell." Hehehe, joda, potensialet er der, men det spiller ingen rolle når det er en total mangel på vilje og det du innrømmer her er ett godt eksempel. Med så mye kjøring så blir det til ca. 5000 L bensin og med såpass mye flyging i tillegg så forurenser DU som ett svin, men kun pga egen sammvittighet så begrenser du tomgangskjøringen? Hva utgjør det da? En reduksjon fra 5000 L til 4999 L på årsbasis? Dette er like nyttig som en fis.

Det brukes nå 88 mil. fat med olje pr. døgn, men økonomene som styrer verden ønsker at dette skal økes raskere enn forventningene som er noe rundt 90 mill. fat pr. døgn innen noen år.

Kortere tid i dusjen og mindre elektrisk dill i heimen bidrar mye mer enn din reduserte tomgangskjøring.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Presis.

"Vi kan alle gjøre en forskjell." Hehehe, joda, potensialet er der, men det spiller ingen rolle når det er en total mangel på vilje og det du innrømmer her er ett godt eksempel. Med så mye kjøring så blir det til ca. 5000 L bensin og med såpass mye flyging i tillegg så forurenser DU som ett svin, men kun pga egen sammvittighet så begrenser du tomgangskjøringen? Hva utgjør det da? En reduksjon fra 5000 L til 4999 L på årsbasis? Dette er like nyttig som en fis.

Det brukes nå 88 mil. fat med olje pr. døgn, men økonomene som styrer verden ønsker at dette skal økes raskere enn forventningene som er noe rundt 90 mill. fat pr. døgn innen noen år.

Kortere tid i dusjen og mindre elektrisk dill i heimen bidrar mye mer enn din reduserte tomgangskjøring.

-- LESES MED IRONI --

 

Nok en gang så har du noen gode poenger, så jeg blir nesten svar skyldig. Jeg gjør jo selvfølgelig andre ting også, men ikke for å bøte på min dårlige samvittighet, men fordi jeg ikke føler det som noe ekstra stress å passe litt på der jeg kan.

 

Med min jobb så er jeg nødt til å bruke så mye transport, og kunne jeg brukt bil eller for den saks skyld tog for å reise i stede for fly skulle jeg gjerne gjort det, jeg hater å fly, men min arbeidsgiver synes ikke det er så spennende att jeg skal bruke 12 timer med tog til Stavanger kontra 1,5 timer med bil og 1 time meg fly, for å ta ett eksempel.

 

 

Men jeg er ikke stolt av min personlige innsats for å forurense miljøet. Det morsomme er vel kanksje det att grunnen til att jeg reiser så mye er att jeg skal ned å besøke de firmaer som er pioneerer innen oljeindustrien. Da mitt firma leverer deler til disse igjen.

 

Jeg er egentlig ett miljøsvin i alle ledd, men jeg er også en av brikkene som gjør att du får olje på bilen din. (selv om oljeindustrien hadde klart seg utmerket godt uten lille meg :P )

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Jeg gjør jo selvfølgelig andre ting også, fordi jeg ikke føler det som noe ekstra stress å passe litt på der jeg kan.

Det er en fin innstilling.

Jeg er så miljøvennlig som jeg bare kan, men gjør det kun for egen samvittighets skyld. Selvsagt betyr dette ingenting i det store bildet når verdens energiforbruk (forurensing) er forventet (planlagt) å øke 30% de neste årene.

Kan gi ett eksempel til.

Ford har nå kommet med en ny fantastisk diesel motor. Dette er en 6,4 L V8 med compund turbo oppsett, men flere av dem som kjøper disse bytter de ut igjen pga ett enormt høyt dieselforbruk i praksis. Som de fleste som har fått utlevert sundt bodevett skjønner - jo mer diesel man forbruker og forbrenner jo mer forurenser man, ikke sant?

Hva er så forklaringen på at en helt ny motor bruker så sykt mye mer drivstoff enn de eldre - jo blåruss byrokratene.

 

For å klare noe oppkonstruerte og falske miljøkrav så må ECU på disse motorene sprøyte diesel inn i sylindrene på eksostakten!!! Dette øker eksostemp og gir fine verdier på eksosmålingenen.

Motoroljen bli tynnet ut med diesel, levetiden på motoren blir redusert, levetiden på turboene blir kraftig redusert og dieselforbruket i praksis er forhøyet. Alt dette øker totalforbruket av globens resurser betydelig.

 

Som du ser er dette komplett idioti, men det er slik byrokratene som overhode ikke har peiling på noe annet enn økonomisk vekst har bestemt at det skal være. Det er slike som bestemmer i verden i dag.

 

Hvis man chipper en slik 6,4 L Ford så blir alt svært mye bedre, men dette er selvsagt streng forbudt og staffbart, noe som bekrefter galskapen.

Alt forbruk skal altså holdes så høyt som overhode mulig for enhver pris. :angry:

 

Politikkerpakket i post #1 burde vite såpass og derfor er utspillet bare vas da en reduksjon i forbruk aldri vil bli godtatt pga økonomiske hensyn.

 

Jeg tror derfor at det "eneste" som vil føre til en kraftig økning i bensinprisene i Norge er at bensinforbruket hadde blitt tilsvarende kraftig redusert først.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

"Vi mener at en dramatisk prisøkning på bensin er et av de beste tiltakene for å få til en reduksjon av de klimagassutslippene som alle sier er nødvendig å få til."

 

det eneste vi oppnår med å få ned klimagassutslippene er å utsette den globale endringen, det skjer jo uannsett F@%N !

klima endringer har kommet og gått siden jorden først såg lyset for mangen milliarder år siden ! skjønner **** ikke hvorfor dette skulle bli så viktig først NÅ, dem har jo vist om dette i flere tiår ! bensinprisen MÅ ned igjen, 30kr litern kommer til å få ødlegge så utrolig mye, med slik pris på drivstoff, vil nesten om ikke alt annet bli dyrer som har med transport å kjøre, tenker da på alt fra å sende brev med posten, til å kjøpe en flaske brus i butikken, hull i hodet dette opplegget !

Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.P

Ford Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.P

Ford Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilen

Mitsubitshi Lancer Glx bruksbilen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...