Jump to content

Hva er best av Den nye vs gammle motor escorth cosworth


arnebjarne

Recommended Posts

Om man tenker holdbarhet er vel den nye best, og skal du kjøre datasprut hadde jeg gått for den egentlig. Det er jo sprutet som begrenser trimminga på den.. Pluss mindre turbo og sånn da..

 

Men uansett, jeg vill påstå at en stor turbo escort er i 90% av tilfellene mere "ihjelskrudd" enn lille turbo utgaven..

Ellers er det jo ikke store forskjellene på de..

 

Jeg har hatt begge typene, og t-25'n var klart best i forfatning.. Men igjen jeg hadde en ihjelskrudd storturbo bil og så si urørt t-25 :P

 

Man må sette seg litt hk mål før du handler tror jeg, er du fornøyd med 300hk og det er liten mulighet for at du skal noe særlig høyere hadde jeg gått for t-25, men skal du ha 300-450 så fordyrer det ganske mye når du må bytte hele sprutet, som du ikke må bytte på en t-34.

 

Skal du ha over 450 og oppover hadde jeg uansett gått for datasprut igjen så er det jo likegyldig hva du velger. Og ja, man klarer sikkert godt over 450 hk på weber sprutet, men jeg bare ytrer mine meninger om hva jeg hadde gjort :P

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Bruksbil, da hadde jeg gått for t-25 uten tvil.. ;) Flotte biler og den raskeste cosworth'n orginalt fra fabrikk mener jeg :D

Jeg vet ikke om det er bare bare å bytte, det er vel endel forskjell på sensorer og diverse mener jeg.. Men alt er jo mulig såklart.. Kun å bytte hjerne går ikke om du mente det, må ha komplett nett fra feks sierra 4x4 cosworth.

Edited by Fakeworth

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

t-25. Beste blokka (underspylingsdyser). Beste innsuget.

Standard er det den mest kjørbare.

Skal du trimme koster du bare på deg et sprut. Pectel t2 eller ViPec f.eks.

 

Det viktigste er uansett å sjekke for RUST!!!!

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Kikka på en 95 mod i går. hvor skal jeg se etter rust??

så det var litt anntydning til rust under det lokket hvor ramme nr står

 

Da ville jeg styrt klar.. rust under der kan bety at kanalene er råtne og samt deler av gulvet. Dette vet du ikke før du tar av sideskjørtene og tar ut gulvteppet.. innfestingen til førersetet er mer vanlig enn rust under lokket til rammenr.

 

Sjekk inni tanklokket på t-25 modelllen, under tanklokk på t-34. Innfestingene til bakfangeren ruster. Ser du ikke før du tar av fangeren.

Slepekrokinnfestingen bak.

Bakluke. Ruster fra innsiden.

Overkant frontrute, spesielt høyre side. Se under pakningen.

 

Problemet er at det meste av rusten er gjemt..

Link to comment
Share on other sites

Er rusta kommet helt til rammenummeret kommer det fra skjøten ved kanalen, da er der sikkert mer på bilen og, styr klar.

Disse bilene ruster rundt tanklokk, over frontvindu, bunn av a stolper, kanaler og div plateskjøter i gulv. Er der litt rust er der mer.

Link to comment
Share on other sites

Bruksbil, da hadde jeg gått for t-25 uten tvil.. ;) Flotte biler og den raskeste cosworth'n orginalt fra fabrikk mener jeg :D

Jeg vet ikke om det er bare bare å bytte, det er vel endel forskjell på sensorer og diverse mener jeg.. Men alt er jo mulig såklart.. Kun å bytte hjerne går ikke om du mente det, må ha komplett nett fra feks sierra 4x4 cosworth.

 

Mente selvfølgelig å bruke hele nettet, triggerhjul osv fra t34 escort eller sierra cosworth.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Det var lakkrust på kanalene. Kunn uten på rust.

 

Det er garantert værre.. Ruster innenfra og ut virker det som..

 

Mente selvfølgelig å bruke hele nettet, triggerhjul osv fra t34 escort eller sierra cosworth.

 

Da må du også bruke nesten alle sensorene fra t-34. Når man først skal bytte mener jeg personlig at man heller kan bytte til et nytt sprut.

Link to comment
Share on other sites

Hadde aldri installert et ufyselig gammelt ledningsnett fra en T35. Bilen er gammel nok fra før om en ikke skal plages med enda eldre deler.

Ledningsnettet i T35 hadde jo ikke stått til fagbrev i husinstallasjon når det var nytt en gang.

Kunne godt ha brukt en slik weber marelli hjerne, men i såfall med nyprodusert ledningsnett.

Link to comment
Share on other sites

Hadde aldri installert et ufyselig gammelt ledningsnett fra en T35. Bilen er gammel nok fra før om en ikke skal plages med enda eldre deler.

Ledningsnettet i T35 hadde jo ikke stått til fagbrev i husinstallasjon når det var nytt en gang.

Kunne godt ha brukt en slik weber marelli hjerne, men i såfall med nyprodusert ledningsnett.

 

Ja Weber Marelli er bra saker det.

Største problemet med ledningsnettet slik jeg ser det er de forbanna multipluggene ford monterte på innerskjermen.

De suger til seg vann og ledningsnettet korroderer fra pluggene og inn.

 

Driver faktisk akkurat nå å bytter ut store deler av råttent ledningsnett. Tror mange hadde blitt overrasket om de sjekket f.eks jordingen som går til innsuget..

Link to comment
Share on other sites

www.rscosworthbreakers.co.uk

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...