87RS Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Driver og skrur sammen en yb etter overhaling og sliter med det nedre ytre reimhjulpå veiva..Skal det "skli" rett inn på veiva på kile,n?Klarte ikke og måle at veiva var kon på noen måte..Prøvde og pusse og slipe litt inni reimhjulet uten at det hjalp...går litt inn og står dønn.. kanskje kjøpe ny kile og prøve? Takker for svar.. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 (edited) Ja, skal jo bare være å smette rett på det. Men har opplevd at hvis du har en veldig løs kile, så kan det være at den bikker litt ut i bakant. Og da får du ikke reimhjulet så langt inn. Edited March 17, 2011 by carfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Alle yb motorene jeg har vært borti så er det definitift ikke bare å "smette" det på plass. Jeg har alltid slipt utav hullet slik at det kan skyves innpå med litt hard håndkraft.Da er det greit å ta av igjenn selv flere år etterpå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Hehe. Da er det sikkert veldig fra motor til motor. Jeg har bare dyttet mitt rett på Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 er vel bare å sette i bolten og dra til? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
87RS Posted March 18, 2011 Author Share Posted March 18, 2011 Prøvde og bare "dra til " men den kilte seg raskt...Høre med ford idag om ny kile er og få kjøpt.. Mvh er vel bare å sette i bolten og dra til? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Hehe. Da er det sikkert veldig fra motor til motor. Jeg har bare dyttet mitt rett på Det kan jo tenkes at det hadde vært av før ? Er ikke uten grunn at de aller fleste sliter med å få dette av. Jeg har tatt meg av i hvertfall 6 yb motorer hvor dette har vært ett problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 De sitter ofte veldig godt når du skal ha de av. På forrige runde dro jeg filler av hele reimhjulet før det var av. Avdrager med latmann.. De er vanskelige fordi de skal være tighte. En liten slark der og du banker kilen tvers av og får ett guderas. Har alltid bare pusa over litt pent med smergelpapir og kakka det pent på med en klubbe. Går absolutt ikke rett på med håndmakt. Hadde vært skaptisk om det bare smatt på.. Ras fare.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Er kun jeg snakker om,ikke register hjulet.Om sporkile på reimhjul ryker så får du ikkje ras av den grunn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 ingen som har en brenner å varme hjulet opp med? sklir fint på plass då,og når er blitt kaldt igjen så sitter det som støp Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Er kun jeg snakker om,ikke register hjulet.Om sporkile på reimhjul ryker så får du ikkje ras av den grunn.Nei, skjæra! Tenkte helt feil her jeg nå... Beklager... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now