Jump to content

bigwing bundkar på 4x4


møffe

Recommended Posts

er der nogen der har billeder af sådan en. og om det ikke skulle være muligt at lave en selv?

 

jeg vil gerne have en for at have ca 1-1,5L mere kapacitet i mit bundkar. og så ellers en anden skulpeplade i sammen med. har kikket på den burtonpower har. er den okay?

 

er der nogen der har erfaring med at lave en selv? hvor forsigtig skal man være med at varme det gamle alu i bundkaret op? for at undgå det bliver skævt.

 

hvordan ser hullet ud fra bundkar og så over til det der bliver "bigwing" delen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dette på min 4x4. Tar 1,5 liter ekstra med olje. Ingen skvulpekammer da.

En kompis av Raimond laget min, men den var full i lekkasjer.. Så nå må den byttes ut.. Det som er viktig er at du får tatt røntgen av sveisen på den nye delen, slik at du vet det er 100% tett. Det klarer du ikke se.

 

De som kan sveise alu får nok til å sveise dette til deg, men er veldig viktig at det er heeeelt reint før du begynner å sveise.

Hullet er vel bare skåret rett ut av den opprinnelige bunnpannen.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dette på min 4x4. Tar 1,5 liter ekstra med olje. Ingen skvulpekammer da.

En kompis av Raimond laget min, men den var full i lekkasjer.. Så nå må den byttes ut.. Det som er viktig er at du får tatt røntgen av sveisen på den nye delen, slik at du vet det er 100% tett. Det klarer du ikke se.

 

De som kan sveise alu får nok til å sveise dette til deg, men er veldig viktig at det er heeeelt reint før du begynner å sveise.

Hullet er vel bare skåret rett ut av den opprinnelige bunnpannen.

 

tak for det.

 

kan se den af MK´s koster 150pund. det er jo ikke alverden.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikkje noe spesiell rengjøring. Vaske bort olje,pusse med stålbørste,event glassblåse. Bunnpannene til cosworth er laget i god alu legering. Den på bildet her er min og bygd/sveiset av meg. (ja,plass til starter er bygd etter dette bildet)Den er kun vasket for gammel olje og glassblåst. Jeg har feks sveist BMW panne,og det var litt verre. Måtte ligge i bløt med tynner for å trekke ut olje i den porøse aluminiumen.

 

mobil2010032.jpg

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikkje noe spesiell rengjøring. Vaske bort olje,pusse med stålbørste,event glassblåse. Bunnpannene til cosworth er laget i god alu legering. Den på bildet her er min og bygd/sveiset av meg. (ja,plass til starter er bygd etter dette bildet)Den er kun vasket for gammel olje og glassblåst. Jeg har feks sveist BMW panne,og det var litt verre. Måtte ligge i bløt med tynner for å trekke ut olje i den porøse aluminiumen.

 

http://i220.photobucket.com/albums/dd281/cosworthalbum/mobil2010032.jpg[/img]

 

 

Når kan vi bestille bigwing bunnpanne fra deg? :wub:

Edited by D.Toft
ikke quote bilder
Link to comment
Share on other sites

hvor mangen liter olje går det i den store der da ????

har sveist vinger på min 2wd panne også men ikkje så høyt opp. slik att vingene er helt fulle av olje år den er på max merke på peile pinnen.

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikkje noe spesiell rengjøring. Vaske bort olje,pusse med stålbørste,event glassblåse. Bunnpannene til cosworth er laget i god alu legering. Den på bildet her er min og bygd/sveiset av meg. (ja,plass til starter er bygd etter dette bildet)Den er kun vasket for gammel olje og glassblåst. Jeg har feks sveist BMW panne,og det var litt verre. Måtte ligge i bløt med tynner for å trekke ut olje i den porøse aluminiumen.

 

]http://i220.photobucket.com/albums/dd281/cosworthalbum/mobil2010032.jpg[/img]

 

Dette ser bra ut :)

Edited by D.Toft
ikke quote bilder
Link to comment
Share on other sites

hvad har folk oplevet af fordele/ulæmper?

 

syntes personeligt selv at det er træls at der er så lidt olieforskel på MIN/MAX mærket på en cosworth.

 

vi er jo næsten kendt for at stå og tanke olie i hele tiden.

 

at det så kun er ca 100ml hver gang gør det jo ikke mindre træls.

Link to comment
Share on other sites

Jeg byggde denne med maksimal størrelse pga jeg skal bruke den på aluminium blokka mi. Den gir 3,2liter ekstra olje og så skal det skvalpe plate i den,samme som ble brukt i btcc for mange år siden. Ett godt tips ved slike jobber er å ikke kutte delene med kutteskiver for stål. Da får man partikler fra stål kutteskiven der man skal sveise som igjenn fører til ubrukelige sveise resultat. Skulle gjerne bygd for andre,men da jeg er begynt på ingeniør studier så har jeg desverre ikke tid.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...