møffe Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 er der nogen der har billeder af sådan en. og om det ikke skulle være muligt at lave en selv? jeg vil gerne have en for at have ca 1-1,5L mere kapacitet i mit bundkar. og så ellers en anden skulpeplade i sammen med. har kikket på den burtonpower har. er den okay? er der nogen der har erfaring med at lave en selv? hvor forsigtig skal man være med at varme det gamle alu i bundkaret op? for at undgå det bliver skævt. hvordan ser hullet ud fra bundkar og så over til det der bliver "bigwing" delen?
grcossie Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Mk-motorsport sin http://www.escortrscosworth.com/forum/showthread.php?t=20199&highlight=wing
Cosworth Racing1 Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Jeg har dette på min 4x4. Tar 1,5 liter ekstra med olje. Ingen skvulpekammer da.En kompis av Raimond laget min, men den var full i lekkasjer.. Så nå må den byttes ut.. Det som er viktig er at du får tatt røntgen av sveisen på den nye delen, slik at du vet det er 100% tett. Det klarer du ikke se. De som kan sveise alu får nok til å sveise dette til deg, men er veldig viktig at det er heeeelt reint før du begynner å sveise.Hullet er vel bare skåret rett ut av den opprinnelige bunnpannen. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
møffe Posted April 5, 2011 Author Posted April 5, 2011 Jeg har dette på min 4x4. Tar 1,5 liter ekstra med olje. Ingen skvulpekammer da.En kompis av Raimond laget min, men den var full i lekkasjer.. Så nå må den byttes ut.. Det som er viktig er at du får tatt røntgen av sveisen på den nye delen, slik at du vet det er 100% tett. Det klarer du ikke se. De som kan sveise alu får nok til å sveise dette til deg, men er veldig viktig at det er heeeelt reint før du begynner å sveise.Hullet er vel bare skåret rett ut av den opprinnelige bunnpannen. tak for det. kan se den af MK´s koster 150pund. det er jo ikke alverden.
Cosworth Racing1 Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Mk-motorsport sin http://www.escortrscosworth.com/forum/showthread.php?t=20199&highlight=wing Hvor finner jeg den linken uten å registrere meg på det forumet? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
JHS Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Hvor finner jeg den linken uten å registrere meg på det forumet? Må vel være registrert for og lese der, men her er bildet fra tråden:
Cosworth Racing1 Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Ikke dum! Men voldsomt mye uttak! Hva er alt det der til da?? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
cossiedude Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 Trenger ikkje noe spesiell rengjøring. Vaske bort olje,pusse med stålbørste,event glassblåse. Bunnpannene til cosworth er laget i god alu legering. Den på bildet her er min og bygd/sveiset av meg. (ja,plass til starter er bygd etter dette bildet)Den er kun vasket for gammel olje og glassblåst. Jeg har feks sveist BMW panne,og det var litt verre. Måtte ligge i bløt med tynner for å trekke ut olje i den porøse aluminiumen.
admiralen Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 (edited) Trenger ikkje noe spesiell rengjøring. Vaske bort olje,pusse med stålbørste,event glassblåse. Bunnpannene til cosworth er laget i god alu legering. Den på bildet her er min og bygd/sveiset av meg. (ja,plass til starter er bygd etter dette bildet)Den er kun vasket for gammel olje og glassblåst. Jeg har feks sveist BMW panne,og det var litt verre. Måtte ligge i bløt med tynner for å trekke ut olje i den porøse aluminiumen. http://i220.photobucket.com/albums/dd281/cosworthalbum/mobil2010032.jpg[/img] Når kan vi bestille bigwing bunnpanne fra deg? Edited April 6, 2011 by D.Toft ikke quote bilder
xXx Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 hvor mangen liter olje går det i den store der da ????har sveist vinger på min 2wd panne også men ikkje så høyt opp. slik att vingene er helt fulle av olje år den er på max merke på peile pinnen. RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
grcossie Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 (edited) Trenger ikkje noe spesiell rengjøring. Vaske bort olje,pusse med stålbørste,event glassblåse. Bunnpannene til cosworth er laget i god alu legering. Den på bildet her er min og bygd/sveiset av meg. (ja,plass til starter er bygd etter dette bildet)Den er kun vasket for gammel olje og glassblåst. Jeg har feks sveist BMW panne,og det var litt verre. Måtte ligge i bløt med tynner for å trekke ut olje i den porøse aluminiumen. ]http://i220.photobucket.com/albums/dd281/cosworthalbum/mobil2010032.jpg[/img] Dette ser bra ut Edited April 6, 2011 by D.Toft ikke quote bilder
Cosworth Racing1 Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 Så bra ut, men LITT vanskeligere å sveise på en 4x4 bunnpanne med tanke på plass. Ja det holder med syrebad og glassblåse etterpå, men det må være helt rein for olje der! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
møffe Posted April 7, 2011 Author Posted April 7, 2011 hvad har folk oplevet af fordele/ulæmper? syntes personeligt selv at det er træls at der er så lidt olieforskel på MIN/MAX mærket på en cosworth. vi er jo næsten kendt for at stå og tanke olie i hele tiden. at det så kun er ca 100ml hver gang gør det jo ikke mindre træls.
cossiedude Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Jeg byggde denne med maksimal størrelse pga jeg skal bruke den på aluminium blokka mi. Den gir 3,2liter ekstra olje og så skal det skvalpe plate i den,samme som ble brukt i btcc for mange år siden. Ett godt tips ved slike jobber er å ikke kutte delene med kutteskiver for stål. Da får man partikler fra stål kutteskiven der man skal sveise som igjenn fører til ubrukelige sveise resultat. Skulle gjerne bygd for andre,men da jeg er begynt på ingeniør studier så har jeg desverre ikke tid.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now