Jump to content

Ein engelskmann har tatt steget


Tommen

Recommended Posts

Blei fin den..:) Men syns faktisk han ha burda lakkert sølv inni og motorrom og...

Sant det.. men fy å gromt med den "modda" bakvinga som ikkje blei med på version 2 av den ekte WRC escosen :ph34r:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Ja absolutt....

Syns egentlig det er rart ingen her hjemme har gjort dette?? Fleste mangler jo wrc skjermene bla.

Ja, det kan du si.. Hadde eg hatt ein Escos så skulle den sett slik ut! :wub:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

godt å se en sånn igjen. en skam at eks hafsengen sin blei sølv

er jo smak og behag da! sølv er også fint ;) . men er enig i at bilen mest sannsynlig så best ut i blå ;) Den var vel orginalt hvit med reklame på ?

Edited by Stianwang
Link to comment
Share on other sites

Er som Tore sier, tollproblem, med å få skilt på den. Han skal bygge den ferdig, og vurdere å bruke den som bane bil, og heller lage en gatebil utenom. Han er ekstremt perfeksjonist, siere jo litt, når man kjøper 3 forskjellige wrc front fangere, før man er fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Kult bygge, men det blir som "å hoppe etter Wirkola".. Bilen er/var en legende og ingne etterligninger kommer til å nå opp. Skjerma har han ja, men synes han kunne fjerna takluka også når han var igang. Racerbiler har ikke takluke!

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Blir sikkert en ålreit kopi men skal du ta etter "Gatebil Escorten" så er det millionbeløp bare i deler ute å går, plus at du trenger en høyt profilert WRC fører til å vinne løp med den. :D Tipper det er breisladden som impregnerer folk ennå. Spesielt utlendinger, er sjelden de får lov til å herje sånn rundt på banene i UK.

Edited by kimosabi

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Found this on a search Few things that have me mellow.gif 1 this was being built to the pre damage car of hafsengen as this is why it has the spoiler with the vents,And hafsengen was only sliver inside im nearly sure unsure.gif.And at the time i was limited to what i could do for custom reasons but it is going full wrc spec at the min so i hope it does justice to the carrolleyes.gif

<p>COSSIEDEVIL-40285231449898-sig.jpg

Link to comment
Share on other sites

Some pictures of Hafsengens old car. If you get the car HALF this mint i would be happy. If you get it the same, ill be amazed!!! The finish on this car when it was on its high was incredible.

 

tn_rudskogen,%20juli%202006%20(41)_1.JPG

tn_rudskogen,%20juli%202006%20(43).JPG

tn_rudskogen,%20juli%202006%20(48).JPG

tn_rudskogen,%20juli%202006%20(47).JPG

Cant find the ones when he had the carbon inlet. But still awesome!!!

 

Here are some pictures after it turned silver

tn_Rudskogen,%20juli%2007%20(85).JPG

tn_Rudskogen,%20juli%2007%20(86).JPG

tn_Rudskogen,%20juli%2007%20(88).JPG

tn_Rudskogen,%20juli%2007%20(89).JPG

 

Really sad that Hafsengen crashed in in Kristiansand when it was totally mint.

Looking forward to see the progress on your "wrc" edition. Looks fantastic already so hoping for the best.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Tragisk. Men veit du om karosseriet fortsatt var det samme som når han kræsja? Eller blei det bytta? For då er jo mye av historien dessverre borte uansett. Enig med at det fortsatt er en heftig bil, men den blir aldri det den engang var.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Tragisk. Men veit du om karosseriet fortsatt var det samme som når han kræsja? Eller blei det bytta? For då er jo mye av historien dessverre borte uansett. Enig med at det fortsatt er en heftig bil, men den blir aldri det den engang var.

Samme karross, viser mye på DVDen om hva som ble byttet, kappet og sveiset. Faktisk mindre enn en kanskje skulle tro. Bra arbeid tror eg!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...