Jump to content

Ikke lenger garantisak ved utette lykteglass på FORD !


Flydman

Recommended Posts

Jeg har hatt en del trøbbel med min 2010 fiesta og utette baklys glass, nå er det kommet beskjed til mitt verksted (Jorkjend vallermyrene Porsgrunn) fra Ford Norge at dette ikke dekkes av garanti, og må regnes for å være vanlig.

Dette gjelder ifølge kundebehandler alle lykteglassene, og hele norge...

 

ER DET MULIG ???

 

Det blir nok ikke flere ford :angry2: på meg med type kundebehandling

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som at du har truffet samme amatører som vi har her i Moss. Jeg har en gummi gnisselyd når jeg vrir på rattet, fikk beskjed at det skulle være sånn :whistling: Kjørte til Fredrikstad der jeg altid har fått god service, foringer blir smurt opp eller byttet, alt dekkes av min bruktbil garanti :)

 

Foreslår derfor at du også prøver en annen Ford forhandler, ønsker deg lykke til. Er helt klart at lykter ikke skal ta inn vann

Link to comment
Share on other sites

ER DET MULIG ???

 

Det blir nok ikke flere ford :angry2: på meg med type kundebehandling

Nå må du ikke du ikke dømme hele ford og alle forhandlerne bare fordi du har møtt 1 dårlig kundebehandler hos 1 forhandler.

 

Men vi har samme problemet her hos oss. Vi forhandler også Mazda og det har kommet ett skriv fra mazda norge som sier at det liksom skal være akseptabelt med litt kondens innenfor lykteglasset på både front og baklamper på flere mazda modeller, og at kunden bare må anse dette som normalt. Og at vi ikke skal gjøre noe med saken.

Det mener jeg er totalt uakseptabelt og jeg har godkjent mye garantier for at kunden skal være fornøyd med det han har. Men dette er jo en problemstilling på lykter som har doble lykteglass, hvor det er lett for at det blir kondens ved temperaturforskjeller, men jeg mener jo at det uansett ikke er en akseptabel sak for en kunde med NY bil.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Da foreslår jeg at du hører med vpedersen@ford.com å hører hva dette er for noe tull.. Bilen er jo i utgangspunktet "ny".

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tror du skal høre med en annen forhandler, noe av dette er BS.

 

Jeg VET at ved noen tilfeller skal man ikke skifte de, men iallefall tørke de. Og det skal dekkes av garantien.

 

Ford vet såpass at en kunde ikke godtar at det dugger i lyktene på en bil som kun er 1-2 år gammel, så jeg tror nok dette dekkes uansett.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...