Jump to content

Henning Solberg selger sin RS500(NR.224)


Recommended Posts

Hva er det som er så plastikk med denne bilen da tro?

kimosabi: Spinner på høyrehjulet? Der er jo quaife sperre så, jeg tror ikke det gitt... Grevling ja, masete uansett? Har du prøvd den da eller?

 

det med å spinne på høyrehjulet var snakk om sierran hans

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pokal til Sierra_2.9. 500 gidder jeg ikke svare engang.

Kanskje 500 veit bedre? hehe,

 

<500> Du får si ifra når du er i nærheten igjen, hadde vært morro å testa den ein dag :blush:

 

<kimosabi> Prøv ein før du bestemmer deg da hvertfall ;)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

I forhold til mye annet trist på veien, kunne LETT kjørt en sånn nedover Autobahn og noen runder på Nürburgring.. Hva den heter og hva slags folie spiller liten rolle. B)

 

http://image.automobilemag.com/f/features/news/9738023%2Bw440/0806_01z%2B2009_ford_focus_RS%2Bfront_three_quarter_view_on_nurburgring.jpg[/img]

+1, men gjerne uten den folien på det siste bildet der iafall :lol:

Edited by D.Toft
ikke quote bilder
Link to comment
Share on other sites

helt utrolig gromme biler og kjøre fort med på svingete veier i allefall. Jeg syns de går overaskende godt. :) Og er ikke annet enn imponert. Ikke noe kjipt og kjøre med selv om det er forshjulstrekk syns nå jeg. :)

Har selv kjøpt en focus st 06 til bruks bil og det er artige biler :)

Link to comment
Share on other sites

<kimosabi> Prøv ein før du bestemmer deg da hvertfall ;)

 

Du må like torque steer for a like Focus RS. Jeg har prøvd første generasjon RS og den var som en katt med epilepsi anfall på norske veier. Kom ikke her å si at den nye diffen har "trylla" vekk alt sammen. Da må du lenger ut på fjorden.

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Du må like torque steer for a like Focus RS. Jeg har prøvd første generasjon RS og den var som en katt med epilepsi anfall på norske veier. Kom ikke her å si at den nye diffen har "trylla" vekk alt sammen. Da må du lenger ut på fjorden.

Eg har eindel timar i Escort RSturboer, så eg veit jo hva du vi fram te..

 

Har ikkje testa værken den eine eller den andre focusen eg! men eg kjenner tilfeldigvis ein som har ein slik, å han er meget fornøyd med måten den oppfører seg på :)

Han har fleir timar bak rattet enn dem fleste, å har nok eid/kjørt fleir bilar enn dem fleste også,

 

Så eg stolar meir på han enn deg i dette tilfelle her..

 

Hvis du sammenligner nye focus rs med den gamle så er det jo du som er på fjorden :P

Framhjulstilling er myyye meir enn bare ein diff :rolleyes:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Du må like torque steer for a like Focus RS. Jeg har prøvd første generasjon RS og den var som en katt med epilepsi anfall på norske veier. Kom ikke her å si at den nye diffen har "trylla" vekk alt sammen. Da må du lenger ut på fjorden.

 

Hadde samme opplevelse med Focus RS mk1, men den kan ikke sammenlignes med den nye.

Link to comment
Share on other sites

Oj. Her var det mange med peiling på hva de uttalte seg om gitt.

Prisen: Hvordan det er med 500en er jeg usikker på, men vanlig RS kostet 199 000 på kaia, 719 000 med hvite skilter... Altså er det ikke bilens feil at den er dyr, men den norske stat.

 

Torque steer: Verden har gått videre siden Escort RS Turbo. Jeg har ikke kjørt Focus RS mk2 nok til å uttale meg om den, var ikke over 2gir, men ST med 225 HK har jeg kjørt mye og den har MYE mindre torque steer enn en standard Escort 1.6 L fra 80 tallet. RS/500 har jo også en helt egen Revo Knuckle forstilling som plasserer svingsentrum til ca midt i hjulet i stedet for innenfor. Derfor har RS felger med latterlig innpress, og derfor er kjøreegenskapene vanvittig bra i flg alkle som har prøvd den

RS mk1 skal jeg ikke uttale meg om, har ikke prøvd den, men det er jo egentlig totalt uinteressant i denne sammenheng

 

Plastikk: Alle nye biler har mye plast, men igjen gjenspeiler dette seg i prisen uten de vanvittige avgiftene.

 

EmblemerGet a life

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Oj. Her var det mange med peiling på hva de uttalte seg om gitt.

Prisen: Hvordan det er med 500en er jeg usikker på, men vanlig RS kostet 199 000 på kaia, 719 000 med hvite skilter... Altså er det ikke bilens feil at den er dyr, men den norske stat.

 

Torque steer: Verden har gått videre siden Escort RS Turbo. Jeg har ikke kjørt Focus RS mk2 nok til å uttale meg om den, var ikke over 2gir, men ST med 225 HK har jeg kjørt mye og den har MYE mindre torque steer enn en standard Escort 1.6 L fra 80 tallet. RS/500 har jo også en helt egen Revo Knuckle forstilling som plasserer svingsentrum til ca midt i hjulet i stedet for innenfor. Derfor har RS felger med latterlig innpress, og derfor er kjøreegenskapene vanvittig bra i flg alkle som har prøvd den

RS mk1 skal jeg ikke uttale meg om, har ikke prøvd den, men det er jo egentlig totalt uinteressant i denne sammenheng

 

Plastikk: Alle nye biler har mye plast, men igjen gjenspeiler dette seg i prisen uten de vanvittige avgiftene.

 

EmblemerGet a life

 

Enig! i det meste..

 

Men eg har da for svarte ett liv! Veit da ikkje du noko om!

Men eg som Ford entusiast på min hals syns at de kunne kommet opp med noe bedre!

I mitt liv finnes det kun Sierra RS00!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:P Skjønn det a :lol:

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Så eg stolar meir på han enn deg i dette tilfelle her..

 

Hvis du sammenligner nye focus rs med den gamle så er det jo du som er på fjorden :P

Framhjulstilling er myyye meir enn bare ein diff :rolleyes:

 

Du må gjerne stole mer på han men det folk som har betalt store summer for en Focus som i praksis er en små-oppgradert RS med et legendarisk merke på, har en tendens til å være veldig subjektive. Ja, jeg sammenligner nye Focus RS med gamle Focus RS fordi de har samme konfig, og revoknuckle meg her og diff meg der fjerner ikke det faktum at du har torque steer, kansje i mindre grad på nye RS men dog, og at framhjula dine både styrer og driver/bremser. Det har sine naturlige begrensninger. Det var ikke jeg som dro frem diffen, det var kompisen din.

 

For under den summen du må ut med for en Focus RS500 så får du bl.a DENNE, eller du får 2 stk Evo X, eller en SÅNN og 400k til overs, eller en "vanlig" Focus RS med 250k til overs.

 

Du betaler i praksis for et klistremerke på en småtunet Focus RS. Folk er forskjellig, Focus RS500 er helt sikkert kjempegrom men så fantastisk i forhold til alt det andre som er der ute er den ikke. Det kan jeg si med sikkerhet UTEN å i det hele tatt ha prøvd den. Men det er jo et Ford forum dette så det er kansje helt på fjorden å nevne andre merker. :P

Edited by kimosabi

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Du betaler i praksis for et klistremerke på en småtunet Focus RS. Folk er forskjellig, Focus RS500 er helt sikkert kjempegrom men så fantastisk i forhold til alt det andre som er der ute er den ikke. Det kan jeg si med sikkerhet UTEN å i det hele tatt ha prøvd den. Men det er jo et Ford forum dette så det er kansje helt på fjorden å nevne andre merker. :P

 

det er jo bare produsert 500 av den, så du betaler også for å få noe omtrent ingen andre har på verdensbasis...den er og vil bli enda mer sjelden, og stige i verdi med åra..

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Jau nettopp.... Og nå har vel aldri Focus Rs500 blitt så veldig godt tatt imot som det sierraen var...?!

 

Men jeg tar gjerne imot en Focus Rs500.. Syns det er en knall bil, og for meg som aldri har prøvd den kan ikke jeg uttale meg om den er grei å kjøre med forhjulstrekk eller ikke.. Men jeg tviler ikke et sekund på det FORD har gjort..

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange ble produsert av sierra cosworth rs500 da?? Prisen for en slik en nå er jo fortsatt lavere enn det den kosta ny.... :P

 

jaja...men i forhold til en vanlig RS mk2 liksom så vil 500'n blir enda mer verdt med åra..trur du skjønte tanken :D

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. blei bra den tråden her :D

Skulle eg hatt ein slik ny RS så skulle den vært grønn :ph34r:

 

Mattsvart syns eg personlig kun er tøft på stealth fly :smartass:

 

Må innrømme at eg sku lika å hatt kjørefølelsen fra ein ny ford inn i gamle cosworthen :wub:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

det mener du ikke..da er jo sjarmen borte :o

Jo det meiner eg! Kom akkurat heim etter ett "race" i mondeo´n nå.. Å det hadde vært 3 ganger så skummelt i sierran!

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange ble produsert av sierra cosworth rs500 da?? Prisen for en slik en nå er jo fortsatt lavere enn det den kosta ny.... :P

Du skal leite lenge etter en org. RS 500 til under 200k i dag.Kosta vel ca £19000 i England i 1987.Prisene på RS 500 bilene har eksplodert bare de siste 2-3 åra. Hvite og blå som det bare ble laga ca 50 stk. av hver går jo fort for £30-45000.

Link to comment
Share on other sites

Du skal leite lenge etter en org. RS 500 til under 200k i dag.Kosta vel ca £19000 i England i 1987.Prisene på RS 500 bilene har eksplodert bare de siste 2-3 åra. Hvite og blå som det bare ble laga ca 50 stk. av hver går jo fort for £30-45000.

Nå er sierra rs500 en bil med tonnevis av mer historie fra motorsport, sjel fra gamle dager og masse deler som er ettertraktet, så det blir jo feil å sammenlikne samlerstatusen og prisen på den med forcus`en. Etter min mening så vil aldri focus`en få den samme statusen og oppmerksomheten som en sierra.

 

Du må gjerne stole mer på han men det folk som har betalt store summer for en Focus som i praksis er en små-oppgradert RS med et legendarisk merke på, har en tendens til å være veldig subjektive.

 

Helt enig. En eier av en sånn bil som lever og ånder for Ford vil aldri tørre å si at han hadde driti seg ut og kjøpt en kjip bil, så man får aldri en objektiv mening derfra. Han forsvarer seg selv og Ford for alle penga han brukte.

 

For under den summen du må ut med for en Focus RS500 så får du bl.a DENNE, eller du får 2 stk Evo X, eller en SÅNN og 400k til overs, eller en "vanlig" Focus RS med 250k til overs.

 

Du betaler i praksis for et klistremerke på en småtunet Focus RS. Folk er forskjellig, Focus RS500 er helt sikkert kjempegrom men så fantastisk i forhold til alt det andre som er der ute er den ikke. Det kan jeg si med sikkerhet UTEN å i det hele tatt ha prøvd den. Men det er jo et Ford forum dette så det er kansje helt på fjorden å nevne andre merker. :P

Ja, et Fordforum er helt klart feil sted å snakke dritt om den bilen. Mye hjernevaska folk her.

Og jeg er så enig med deg, hadde uten å tenke meg om engang kjørt de bilene du linket til, eller masse annet før focus`en.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...