Jump to content

Henning Solberg selger sin RS500(NR.224)


Recommended Posts

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg bare tygger på tanken av Focus RS med 4wd og samme motorn jeg. DET hadde vært rått det. 3000 eksemplarer hadde blitt revet bort på en måned. Lett.

Det er eg også enig i! det er visst bolt on med med volvo 4wd drivlinje.. eller va det ST? :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor hadde en Focus med 100kg mer vekt, enda høyere pris og drift på to hjul til vært så veldig mye grommere? Det er uansett ikke en bil folk kjøper for å sladde rundt i skogen. Og pga motorvolumet blir den ikke noen rallybil heller. På en tørr asfaltbane kjører du, pga vekten, raskere med en fwd. Det testet Ford på Nordschleife før RS ble lansert

 

Jeg bare tygger på tanken av Focus RS med 4wd og samme motorn jeg. DET hadde vært rått det. 3000 eksemplarer hadde blitt revet bort på en måned. Lett.

Revet bort omtrent like raskt som fwd modellen altså

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor hadde en Focus med 100kg mer vekt, enda høyere pris og drift på to hjul til vært så veldig mye grommere? Det er uansett ikke en bil folk kjøper for å sladde rundt i skogen. Og pga motorvolumet blir den ikke noen rallybil heller. På en tørr asfaltbane kjører du, pga vekten, raskere med en fwd. Det testet Ford på Nordschleife før RS ble lansert

 

 

Deg om det. Sjekk ut rundetider på Nordsløyfa du.

Edited by kimosabi

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Deg om det. Sjekk ut rundetider på Nordsløyfa du.

 

herregud, du skal jo ikke kjøre rundetider uansett om du hade hatt en! du har ikke sjangs til å ta ut potensialet dens som FWD en gang

 

greia er at ingen vil han en tøff bil som trekker foran. og hvertfall ikke når den koster 1 mill. den råeste bilen et bilmerke gir ut skal aldri trekke foran! :ph34r:

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

den råeste bilen et bilmerke gir ut skal aldri trekke foran! :ph34r:

Det vil jo si at den råeste bilen Ford har nå, er en transit. Det er ikke værst.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

herregud, du skal jo ikke kjøre rundetider uansett om du hade hatt en! du har ikke sjangs til å ta ut potensialet dens som FWD en gang

 

 

Det var ikke det som var poenget mitt men greit nok, siden focusst tar opp Nordsløyfa så kan jeg si at selv en Evo VI tar Nordsløyfa raskere enn en Focus RS Mk2. Det er noen år sida Evo VI ble lansert for å si det sånn.

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke det som var poenget mitt men greit nok, siden focusst tar opp Nordsløyfa så kan jeg si at selv en Evo VI tar Nordsløyfa raskere enn en Focus RS Mk2. Det er noen år sida Evo VI ble lansert for å si det sånn.

8:24 Mitsubishi Lancer Evo VI Horst von Saurma Sport Auto (11/1999), Sport tires

8:25 Mitsubishi Lancer Evo VII Horst von Saurma Sport Auto (11/2002), Sport tires

8:26 Audi S5 Horst von Saurma Sport Auto (01/2008)[63]

8:26 BMW 335i E92 Coupe Horst von Saurma Sport Auto

8:26 Nissan 350Z Horst von Saurma Sport Auto (10/2003)

8:26 Ford Focus RS Horst von Saurma Ford conducted test (08/2009)

 

Ber deg legge merke til uthevelsen..

Evo 6 veier ,avhengig av type, mellom 1250 og 1360 kg, Focus RS veier 1470. Med 100 kg til kan du regne selv. Dagens karosserier er tyngre pga sikkerhet og bilene har mer utstyr. Det forklarer også hvorfor Evo 7 er tregere enn Evo 6. Den har fortsatt offisielt 280 hk, men et høyere dreimmoment enn Evo6, men veier altså 1,320–1,400 kg

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Det verste med denne tråden er vel at det har blitt 4 sider hehe, bilen er skamrå, te 250lapper ny så hadde den blitt handlet, men til denne prisen så hadde det blitt en Bmw m5 hehe :rolleyes:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Det verste med denne tråden er vel at det har blitt 4 sider hehe, bilen er skamrå, te 250lapper ny så hadde den blitt handlet, men til denne prisen så hadde det blitt en Bmw m5 hehe :rolleyes:

Det er vel ca det den koster også, uten skilt..

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

ferdig regget tenkte selvsagt eg på :whistling:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

8:24 Mitsubishi Lancer Evo VI Horst von Saurma Sport Auto (11/1999), Sport tires

8:25 Mitsubishi Lancer Evo VII Horst von Saurma Sport Auto (11/2002), Sport tires

8:26 Audi S5 Horst von Saurma Sport Auto (01/2008)[63]

8:26 BMW 335i E92 Coupe Horst von Saurma Sport Auto

8:26 Nissan 350Z Horst von Saurma Sport Auto (10/2003)

8:26 Ford Focus RS Horst von Saurma Ford conducted test (08/2009)

 

Ber deg legge merke til uthevelsen..

Evo 6 veier ,avhengig av type, mellom 1250 og 1360 kg, Focus RS veier 1470. Med 100 kg til kan du regne selv. Dagens karosserier er tyngre pga sikkerhet og bilene har mer utstyr. Det forklarer også hvorfor Evo 7 er tregere enn Evo 6. Den har fortsatt offisielt 280 hk, men et høyere dreimmoment enn Evo6, men veier altså 1,320–1,400 kg

 

Ikke glem drivverkstap på Evo VI kontra Focus RS heller nå da. De har allerede i utgangspunktet lavere moment og effekt i motor enn Focus RS. Hvis Focus RS er så fantastisk så burde den jo klare å klype inn mye av tidstapet på raske seksjoner og strekker jah? Det er jo et par av dem på Nordsløyfa. Hva med Audi S5 da? 354hk/440nm og over 1600kg? Den ligger jo enda dårligere an enn Focusen på kraft/vektforhold.

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ikke glem drivverkstap på Evo VI kontra Focus RS heller nå da. De har allerede i utgangspunktet lavere moment og effekt i motor enn Focus RS. Hvis Focus RS er så fantastisk så burde den jo klare å klype inn mye av tidstapet på raske seksjoner og strekker jah? Det er jo et par av dem på Nordsløyfa. Hva med Audi S5 da? 354hk/440nm og over 1600kg? Den ligger jo enda dårligere an enn Focusen på kraft/vektforhold.

<_< Nå driver alle å argumenterer for at Focus RS burde hatt 4 wd, og når den sammenlignes med 4 wd biler så må man plutselig ta hensyn til drivverkstapet på konkurrentene.... sist jeg var på Nordsløyfa så var det et par skarpe svinger der også, Evo IV burde vel klype inn litt der. Banen ville ikke blitt kalt det grønne helvetet hvis den besto kun av rakstrekker...

 

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Nei, greia var at Evoen er i utgangspunktet svakere på vekt/kraft fordi den har lavere motoreffekt og større drivverkstap. Da spiller det liten rolle at den veier 100kg mindre. Allikevel tar den sløyfa raskere fordi den har 4wd. Ta S5'n som et annet eksempel. Har du fulgt med på touring car opp igjennom årene? Da Audi snikinnførte 4wd på sine A4 i BTCC og STCC blant annet? De var så overlegne at de ble tvunget til å kjøre med vekttillegg.

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...