Jump to content

SLETT


admiralen

Recommended Posts

Det er enkelt å bygge om til 4x4 i hvilken som helst sierra. Det du trenger å gjøre med girkassetunnelen er at du må lage en liten utsparing i siden langt bak slik at du får plass til fordelingskassen. Det er ikke store modden som må gjøres. Det er nesten så det kunne gått med litt bruk av sleggehammer.

Girkassefestene trenger du ikke å gjøre noe med.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

ok, så kun en liten mod i tunnelen og rammevangene så er saken biff. me like :cool2:

 

er det noe spor/merke i rammevangen så jeg kan se hvor jeg skal kutte ut en halvmåne?

I de litt senere utgavene av sierra mk2 så er det allerede ferdig girkassetunell til 4x4 i alle bilene.

 

om du titter i rammevangene skal du ha ett hull for at vann og sjit skal renne ut, om du stikker fingern inni der skal du kjenne halvmånen.

 

kudos for at du har skjønt at det er 4x4 som gjelder =)

Usikker på om de tidlige MK1 sierraene har dette.... Men kan godt hende.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Usikker på om de tidlige MK1 sierraene har dette.... Men kan godt hende.

En kompis av meg fikk avslag på søknad på ombygging til 4x4 på 3-dørs Mk1 nettopp fordi disse utsparringene manglet. I svaret stod det at Mk2 vil bli vurdert godkjent :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Ok, har forsket litt på gulvet mitt. Det en er 87-modell 3-dørs coupe (mk2) og den mangler den ekstra raden som 4x4 har i gulvet for feste av 4x4 girkasse. Spørsmål 1, kan noen bekrefte at jeg ikke har plass til en 4x4 kasse i den tunnelen (se bilde nedenfor av tunnel) og at jeg derfor må skjære i den. Spørsmål 2, jeg forsøkte med flere ulike girkassetraverser for å få festet 4x4 kassen (den orignale 4x4 traversen er for kort (se bilde) mens t5 travers og 2L doch travers passet i festeboltene men synes ikke girkassa kom i riktig posisjon ved bruk av disse) men hvilken travers er best å bruke hvis man skal feste 4x4 kassa i de orginale girkassefestene som er i tunnelen (eller er ikke dette mulig slik at eneste løsning er å lage nye girkassefester evt en hjemmelaget travers?)

 

1: Du har ikke plass til fordelingskassen og utsparring til akslingen fremover, dermed vil ikke 4x4kassa passe

2: Du må enten lage deg ett nytt feste gjerne av det gamle etter at du har utvidet tunellen, eller finne en annen bil og ta det stykket du trenger og sveise det inn på samme plass.

 

håper dette hjelper :)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...