Jump to content

Amatører i Moss


viceguy

Recommended Posts

Har vært plaget av en ulyd i bilen jeg viste med sikkerhet kom fra et hjullager forran, så i dag troppet jeg opp hos min lokale Ford forhandler i Moss for å få en proff til å feilsøke bedre. Vel... en mekanikker tok en kjøretur å tok bilen deretter inn på verkstedet (for å løfte opp bilen å sjekke vil jeg tro). Kom ut med bilen 20 min senere å presenterte å fortelle meg at lyden kom fra dekkene mine, de var vist trappeslitt :smartass:

 

Siden jeg har skrudd mye bil i løpet av min levealder fant jeg at dette var lite trolig, kjørte likevel til dekkforhandleren å fikk hans uttalelse om at dekkene var trappeslitt. "piss preik" var hans kommentar :D

 

Siden jeg ikke tar til takke med det første å beste svaret (å at jeg er veldig fornøyd med Ford i Fredrikstad) tok jeg turen til plankeby'n for å høre hva de sa om lyden. Vel 15 min etter at Tore tok bilen på en prøvetur å deretter inn på bukken var dommen klar. Ulyd fra venstre hjullager forran, Tore var ikke i tvil om den saken.

 

Jeg skal ikke skyte alle i Moss som amatører siden det er et par folk der som yter sitt ytterste (Larsen her på forument er en av de). Siden jeg er så fornøyd med Ford i Fredrikstad så blir det nok at jeg bare bruker de heretter selv om det blir 5 mil lengere å kjøre.

Link to comment
Share on other sites

Må blinke å tute som en galing da mann :D Vil jo hilse på folk herfra :)

 

Jeg bor i utkanten av moss, så jeg har gått klar av dop lukta (mosselukta) :D

 

 

Jeg titta ned på spillern og titta rett opp når du passerte. Sett deg ture rundt i Moss et par ganger men da har jeg stått stille på Esso'n..

 

Aah, det er bra. Vet om noen som ikke har klart seg så bra.... :P

Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)

Link to comment
Share on other sites

Har du byttet det enda? Ikke uvanlig med "trappe" slitasje på MK3

Byttes neste Fredag. Vet at noen biler er plaget med trappe slitasje, men da merkes det også på rattet samt kjøring på rett vei - i allefall i høye hastigheter (over 80), har ikke tegn til risting på rattet opp til 150 jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Den er skjeldent jeg har hørt om trappeslitte dekk.. Har en kamerat som har jobbet i dekk bransjen i snart 5 år og ser mange tusen dekk hvert år og opplever dette som regel på mc-dekk. Ikke personbil.

 

Du merker det veldig godt å om det er trappeslitt.. Jeg hadde trappeslitte dekk på Harley'n min og det var ikke direkte "lager"lyd som kom.

 

Da lurer jeg på hvilket merke du har opplevd det med?

 

 

Har du byttet det enda? Ikke uvanlig med "trappe" slitasje på MK3

Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)

Link to comment
Share on other sites

Jeg titta ned på spillern og titta rett opp når du passerte. Sett deg ture rundt i Moss et par ganger men da har jeg stått stille på Esso'n..

 

Aah, det er bra. Vet om noen som ikke har klart seg så bra.... :P

Kjører ikke så mye rundt i byen dah :) Er jo blitt en gammel mann hehe, blir at jeg tar en tur nedenom ca 1 gang pr mnd. Men bruker jo bilen da å Moss er jo ikke store prikken på kartet :)

Link to comment
Share on other sites

Bra at du er såpass fornøyd med servicen du fikk hos oss da. Så bilen din var innom i går se. Pen mondeo det!

Takker å bukker, ja jeg er kjempe-fornøyd! Den kommer ned til dere neste Fredag for utskifting av 2 hjullagere, så du skal få beundere den da :)

Link to comment
Share on other sites

joooo... har et nytt hjullager jeg grossie :P Venstre bak

 

Men fra spøk til alvor, tror nok en autorisert dekkforhandler ville se det fort... å en useriøs ville sikkert ha pakket på meg 4 nye dekk... satser på at å bytte lagrene gjør susen ja :)

Link to comment
Share on other sites

Den er skjeldent jeg har hørt om trappeslitte dekk.. Har en kamerat som har jobbet i dekk bransjen i snart 5 år og ser mange tusen dekk hvert år og opplever dette som regel på mc-dekk. Ikke personbil.

 

Du merker det veldig godt å om det er trappeslitt.. Jeg hadde trappeslitte dekk på Harley'n min og det var ikke direkte "lager"lyd som kom.

 

Da lurer jeg på hvilket merke du har opplevd det med?

 

De fleste merker. Ser det nesten daglig og på bil får du nesten samme lyden som defekt hjullager.

Link to comment
Share on other sites

De fleste merker. Ser det nesten daglig og på bil får du nesten samme lyden som defekt hjullager.

 

 

Jeg hørte med min kompis i dekk-bransjen.. Han konkluderte med at ca totalt 10 dekk gjennomsnittelig hvert år er trappeslitte PGA feil justering av forstilling, dempere og fjærer. Grunnen til at det blir trappeslitt er justering som gjør at det sliter "feil" på gummi-banen

 

Takker å bukker, ja jeg er kjempe-fornøyd! Den kommer ned til dere neste Fredag for utskifting av 2 hjullagere, så du skal få beundere den da :)

 

 

Hvis jeg ser deg skal jeg blinke;)

Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hørte med min kompis i dekk-bransjen.. Han konkluderte med at ca totalt 10 dekk gjennomsnittelig hvert år er trappeslitte PGA feil justering av forstilling, dempere og fjærer. Grunnen til at det blir trappeslitt er justering som gjør at det sliter "feil" på gummi-banen

 

 

 

 

Og hvis du hører med en i bilbransjen så er det motsatt. Har slitt litt med dette, og enkelte dekk passer overhodet ikke til enkelte biler. Det trapper uansett f... hvordan du justerer.. Andre dekk er det ikkenoe problemer med på samme bilen.

Kjent problem bak på Mondeo med dekk som har knaster innerst

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Vel...

  • Firehjuls kontroll m/justering ble tatt da jeg kjøpte inn disse felgene i 2009
  • Firehjuls kontroll m/justering ble også tatt for ca 6 uker siden da tanstanga ble bytta
  • Lyden jeg hører kommer fra venstre forhjul (høyre bakhjulslager vet jeg om), dette er avklart av Ford i Fredrikstad
  • Hjulene er IKKE trappe slitt, dette er bekreftet nå av 2 forskjellige dekk forhandlere
  • Jeg kjører aldri med fulastet bil, slitasjen på høre bakhjulslager er normal slitasje.
  • Felgene er ikke 20 tommer men noen "små" 18 tommere :D
  • Jeg tar denne reprasjonen i Fredrikstad simpelthen pga at de altid har vært flinke til å finne feil. De er utrolig service instilt, til stor forskjell fra Moss der kundebehandlerne stort sett er sure å grinete (man får faktisk intrykk av at man plager dem) og mekanikkerene avfeier en slik ulyd å skylder på dekkmønster, trappe slitasje osv.

.. ville bare nevne dette siden diskusjonene begynner å skli veldig ut nå.

 

Om folk som jobber i Moss blir grinete av dette jeg skriver så er det ikke stort jeg kan gjøre med det. Jeg vet at det er noen dyktige personer som jobber der, men hver gang jeg har spurt om å få en av de til å jobbe på min bil har jeg fått beskjed at de er opptatt - ikke en gang har kundebehandler tilbudt meg en annen time der mitt valg av mekaniker er ledig.

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

Og hvis du hører med en i bilbransjen så er det motsatt. Har slitt litt med dette, og enkelte dekk passer overhodet ikke til enkelte biler. Det trapper uansett f... hvordan du justerer.. Andre dekk er det ikkenoe problemer med på samme bilen.

Kjent problem bak på Mondeo med dekk som har knaster innerst

 

 

Jeg fikk en god latter i trynet når jeg forhørte meg litt rundt, både venner som jobber på Ford og med personbildekk....

Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hørte med min kompis i dekk-bransjen.. Han konkluderte med at ca totalt 10 dekk gjennomsnittelig hvert år er trappeslitte PGA feil justering av forstilling, dempere og fjærer. Grunnen til at det blir trappeslitt er justering som gjør at det sliter "feil" på gummi-banen

 

 

 

 

Hvis jeg ser deg skal jeg blinke;)

 

totalt 10 av hva? Vi har da mye mer enn det i løpet av et år, bare her. Feil just hjuloppheng og dårlige støtdempere har mye av skylda

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...