Jump to content

Hjelp! Motor trøbbel!


Ro0ck

Recommended Posts

Jeg kjørte fra Lillehammer (01:30) Og kom til Moss bomstasjon (04:15).. Jeg kjørte ut fra bomstasjonen og var på vei opp til 100 da bilen plutselig døde mellom 70 - 90. Glødeplugg lampa blinka og motorn døde. Jeg skrudde av tenninga, og starte den igjen 5 - 10 sek etter, og den døde etter litt pådrag.. Lampa blinka igjen...

Og da jeg stoppa på siden av E6 og tok vekk dekselet, så lå det litt diesel rundt 3 av glødepluggene og det luktet diesel, pluss at det drøppa litt under bilen..

 

Jeg aner ikke hva det er, og er kjempe frustrert da jeg om 1 - 2 mnd'r skal selge bilen... :(

 

Noen som vet/har vært borti noe lignende?

Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)

Link to comment
Share on other sites

er sikkert nokk noe med innsprooytninga og gjoore...

 

Hadde vært greit med noe litt mere spesifikk enn det...

 

Hahaha!

 

Kveldens latter.. :lol:

 

Men uansett, prøvd å skifte glødeplugger?

 

Virker som du ikke får forbrenning da..

 

Kan vel være alt fra programfeil til mekanisk med disse nyere bilene, personlig har jeg ikke snøring på diselbiler overhode.

 

Skal vel være relativt høyt trykk i forbrenningskammeret hos diselbiler? Er det pakninger på glødeplugger?

Er det en mulighet at systemet overmater pga lekkasje ved pluggene??

 

Bare hiver ut noen spørsmål her, somsagt ikke peiling..

Edited by Akselander

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Hahaha!

 

Kveldens latter.. :lol:

 

Men uansett, prøvd å skifte glødeplugger?

 

Virker som du ikke får forbrenning da..

 

Kan vel være alt fra programfeil til mekanisk med disse nyere bilene, personlig har jeg ikke snøring på diselbiler overhode.

 

Skal vel være relativt høyt trykk i forbrenningskammeret hos diselbiler? Er det pakninger på glødeplugger?

Er det en mulighet at systemet overmater pga lekkasje ved pluggene??

 

Bare hiver ut noen spørsmål her, somsagt ikke peiling..

 

Er ikke pakkninger på glødeplugger nei. Er likt som med tennplugger

 

Jeg ville prøvd å lokalisere hvor diesel lekasjen stammer fra i første omgang!

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

Er ikke pakkninger på glødeplugger nei. Er likt som med tennplugger

 

Jeg ville prøvd å lokalisere hvor diesel lekasjen stammer fra i første omgang!

 

 

Det virka som det kom fra 3 av pluggene.. Akkurat som det hadde blitt for stort trykk for dem sånn at dieselen har måka seg vei opp. For det lå litt diesel rundt pluggene...

Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)

Link to comment
Share on other sites

Så du att det kom derfra eller lå det bare diesel i fordypningen rundt glødepluggan?

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Akselander' date='29 July 2011 - 08:04 PM' timestamp='1311962678' post='628272'

Er det en mulighet at systemet overmater pga lekkasje ved pluggene??

 

Ja, det er nok ingen ulogisk mulighet. I ytterste konsekvens altså, for lekkasje ved pluggene indikerer vel en ganske alvorlig feil. Åkkesom er det vel mest trolig at problemet skyldes lekkasje, hvor enn den måtte komme fra..

 

Redigert på grunn av quotet feil figur, men svaret er jo det samme..

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

hva slags bil/motor er det snakkom da, er dette en nyere tdci motor kan det godt vere at de lekker forbrenningstrykk opp mellom dysene, glødelampa kan også muligens fungere som motorfeillampe, så du bør lokalisere evt lekasjer og få lest ut feilkoder, een ver veldig forsiktig viss et dyserør lekker på en cdi motor kan en dieselstråle vere veldig farlig

Link to comment
Share on other sites

Så du att det kom derfra eller lå det bare diesel i fordypningen rundt glødepluggan?

 

 

Det lå bare diesel rundt

 

hva slags bil/motor er det snakkom da, er dette en nyere tdci motor kan det godt vere at de lekker forbrenningstrykk opp mellom dysene, glødelampa kan også muligens fungere som motorfeillampe, så du bør lokalisere evt lekasjer og få lest ut feilkoder, een ver veldig forsiktig viss et dyserør lekker på en cdi motor kan en dieselstråle vere veldig farlig

 

 

Det er jo så lett å lokalisere slike lekkasjer på nye motorer.. For det er jo så mye plass i motor rommet........

Edited by Ro0ck

Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke fått kontaktet Ford ennå, men når jeg titta under bilen for et par timer siden, så lå det både olje og diesel på bakken.....

Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)

Link to comment
Share on other sites

Diesel rundt dysene tyder på gåen flammering. Diesel blir presset opp mellom dysen og toppen. Hvis du kjører lenger med det så blir det hardt. da sliter du med å få av dysen. SJEKK FLAMMERINGENE. Er kobberring rundt dysetuppen. SkIFT ALLE.

frode r

Link to comment
Share on other sites

De på Ford viste ikke hva det var så jeg skulle kjøre ned idag. Jeg starter opp, og bilen har stort sett stått siden jeg kom fra Lillehammer (ca 2 uker siden)

 

Jeg starter opp. Glødeplugglampa blinker og jeg starter. Den går, men hele bilen rister. Turtallet går ujevnt... Hva i h***** er dette?

Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...