Jump to content

Problemer med tannstang/styring på vingebil


tomnsr

Recommended Posts

Hei, er det noen som har erfaring med deffekte tannstenger på cosworth 2wd? jeg opplever at bilen er utabil ved pådrag, og virker litt slapp i fisken i front. Blir veldig vinglette.

 

Jeg har prøvd og justere forstilling 3 ganger, men når jeg kommer ut og prøvekjører så viser det seg at rattet blir skeivt. Dette har jeg erfart 3 ganger, og skjønner ikke hvor den slakken befinner seg..

Kjenner ingen slakke på styringa når jeg tari hjulet, og den virker tight og fin på rattoverføringa, men den blir veldig rar når jeg kjører på med litt fart.

 

Kan det være at tannstanga er utslitt innvendig?

 

 

Mvh Tom.

Link to comment
Share on other sites

virker nesten som at du mangler en tann eller 2 inni, så den av og til hopper over :mellow: Men uten å ha sett/følt på det så blir det bare en teoretisk tanke Tom :)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Du skulle kjent det, når du jekker opp og svinger fram og tilbake, visst det er i tannstanga. Blir rattet skjeivt ved pådrag? Det er vanlig, når de ytre bærebro lagerene bak, er utslitt. Har hatt det slik på flere biler. Sjekk og ratt aksel kryss

Link to comment
Share on other sites

Mye slakke i tannstangforinga på passasjersiden?

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

De er jo vinglete orginalt og ;-)

Hehe! Det er jo Vinglebil!

 

Hei, er det noen som har erfaring med deffekte tannstenger på cosworth 2wd? jeg opplever at bilen er utabil ved pådrag, og virker litt slapp i fisken i front. Blir veldig vinglette.

 

Jeg har prøvd og justere forstilling 3 ganger, men når jeg kommer ut og prøvekjører så viser det seg at rattet blir skeivt. Dette har jeg erfart 3 ganger, og skjønner ikke hvor den slakken befinner seg..

Kjenner ingen slakke på styringa når jeg tari hjulet, og den virker tight og fin på rattoverføringa, men den blir veldig rar når jeg kjører på med litt fart.

 

Kan det være at tannstanga er utslitt innvendig?

 

 

Mvh Tom.

Du er sikker på at det ikkje er noe med bakstillinga? eg har ein doch som aldri får bestemt seg hvem vei den skal gå! Å eg mistenker skeiv bærebru..

(Har ikkje testa den på 4 hjuls kontroll..)

Vingebilen min er stø som fjell hvertfall! :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...