Jump to content

2.9i v6


link

Recommended Posts

har en 2.9i v6'er som blir kjøpt nå asap, siden naboen tilfeldigvis hadde en ståendes, men med tanke på ombygning og sann. hva må til?

tenker dette her blir mykje billigere enn og suge trimme pinto motoren min.

 

ledningsnett og starter og hjerne og dynamo og alt det følger med. men ikkje girkasse.

 

hva koster det for en girkasse til 2.9? og vilke girkasser passer på? lurer og på ka eg skal gjøre med ledningsnettet?

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

tror ingen vil se forskjell så ikke nødvendigvis trenge å tenke på ombygging.

 

Ellers tror jeg det bare er svinghjul og bremser du må endre på for å få det godkjent.

 

Girkasse bør du kjøpe brukt, da får du et helt OK eksemplar for ca en tusenlapp, skal du ha manuell må du huske clutch/trykkplate, utløser og lagre

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

tror ingen vil se forskjell så ikke nødvendigvis trenge å tenke på ombygging.

 

Ellers tror jeg det bare er svinghjul og bremser du må endre på for å få det godkjent.

 

Girkasse bør du kjøpe brukt, da får du et helt OK eksemplar for ca en tusenlapp, skal du ha manuell må du huske clutch/trykkplate, utløser og lagre

 

 

Ingen som vil sjå forskell :lol: 2liters 4er til 2,9liters v6er hmmm.... jo trur da du.

 

På vraken er det masse girkasser rundtom.

 

Bensinpumpe, alt av bremser må oppgraderes og kanskje fjøyrer sia maskina er ein del tyngre. men regna med at motorfesta er ikkje like heller so du får deg ein sveisejobb ilag med gearkasse og kadang og mm.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

fronten får du ikkje stivere, så slepp og ha stivere fjærer, og få det godkjent drit eg i, selvom det er dumt. motorfestene skal eg klare og sveise til, samt med girkasse fester og det. ledningsnettet er vel bare og ligge opp igjen det som følger med motoren tenker eg?

 

så bensinpumpe,clutch/trykkplate, utløser og lagre er alt det andre som må til for og få det til? eller mere greier ?

Edited by link

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

fronten får du ikkje stivere, så slepp og ha stivere fjærer, og få det godkjent drit eg i, selvom det er dumt. motorfestene skal eg klare og sveise til, samt med girkasse fester og det. ledningsnettet er vel bare og ligge opp igjen det som følger med motoren tenker eg?

 

så bensinpumpe,clutch/trykkplate, utløser og lagre er alt det andre som må til for og få det til? eller mere greier ?

 

Hvorfor ikke prøve å få dette godkjent?

 

-Alexander

Link to comment
Share on other sites

skal få det godkjent til slutt, men første prioritering blir og få motoren montert og startet, så bilen blir kjørbar.

og etter det så tar eg bremser og det som trengs ;)

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Har ein del deler til ein 2,9 som eg plukket for noen år siden.

Husker ikkje eg har men har i vert fall ein girkasse som passer men de e ikkje til ein 2,9.

Holder til i meland vis du e interisert.

 

De e foresten mykje arbeid å få de godkjent,

men vis du skal bør du ta kontakt med biltunnet på voss de va der eg fekk hjelp til å få de til

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke problemet med motorfester. Er ingenting med det som behøver å sveises. Ellers er 2,9 et godt valg av motor, kultiverte og lugne som de er, og da særlig i forhold til 2,0 ohc, som til sammenligning oppleves som en gammel vibrator :D

Ellers oppnås best resultat ved å gjøre om alt til 2,9. Altså motor, svinghjul, clutch, starter og MT75 kasse. Mellomakselen tas da fra en Sierra med MT75 kasse (2,9 eller dohc). Alt sammen er en grei bolt on modding. Med et lite forbehold om mellomakselen. Litt usikker på om den passer på MK I uten modding. I så fall sparer man en del penger på å i stedet bruke t9 kasse. Men når man bygger om/modifiserer er vel ikke formålet å spare penger? ;)

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

ka skal du ha for den girkassa da ? :D

 

så motorn passer rett oppi? uansett så merker eg det snart uansett.

litt modding gir bare bilen litt ekstra sjarm;)

 

venter på ett lokale som blir ledig den 1.sept, og når eg får bilen og motoren dit, så tenker eg og lage en prosjekt tråd kansje, om ikkje det blir dumt da..

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...