Jump to content

2wd cosworth "tung" servo


armani

Recommended Posts

Som alle vet er servoen på 2wd cosworthene rimelig tung og treig. Finnes det noen måter å forbedre dette på? Spesielt ved rask ratting er den treig, forøvrig er den tung ellers også.

 

Tips mottas med takk :)

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å lest her på forumet at Breda leverte tannstanga si til et firma som lager invalidebiler og fikk modifisert noe som gjorde styringen lettere.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Større retur på oljen er et gammelt trix som pleier å hjelpe, kraftigere pumpe som også er nevnt :)

Pumpe og retur har ingen innvirking på hvor lett rattet er. Invalidebiler modifiseres KUN i tannstanga og blir lettere. Det er en mekaniske inni tannstanga som åpner for veske og når den åpner avgjør lettheten.

 

Jeg leverte min til et firma i oslo, så de lettet den som de gjør på invalidebiler.

Det er en prosess som jeg fikk vite lite om, en yrkeshemmelighet sa han.

Det kostet 15000 kroner, og er egentlig en sak som må godkjennes på tilsynet, men det klarte jeg å unngå med litt mas.

Jeg kjører grpa zf-pumpe, selv om det ikke avgjør noe på lettheten.

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

doch og 2wd cosworth deler samme travers freme så den passer nok ;-) hvordan det blir med rattutslaget vet eg ikkje.

å du merker stor forskjeld på 2wd cosworth og doch tannstang ;-)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

helt klart dohc tannstanga. MEN muli at jeg røre fælt her men pr dags dato har jeg en dohc, en xr4x4 2.8 v8 å en ohc med 2.9 servo tannstang i, å ingen tvil at ohcn min har bedre svingradius enn dohcn min :S høres rart ut men d er like mange omdreininger fra lock to lock, om d har no å si så kjører jeg 205.50.15 på dohcn å 215.40.16 på ohcn :S men trur ikke akkurat at dekka skal ha no å si

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Til å kjøre vanlig med bilen kjennes det greit ut.

Men til sladding og raske kontraer er den ikke god nok, enkelt og greit.

Da er andre alternativ som fungerer bedre.

 

Alle har ikke samme behov som deg, Sapphy, noe å tenke på.

Regner ikke akkurat med at du hadde problem med tung servo på rask kontraratting med din...

 

Endelig får eg uttelling for alle årene i gymmen. For dette har eg aldri tenkt på hehe.

 

Problemene blir ekstra merkbare ved rask kontraratting, spesielt i høy fart.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Til å kjøre vanlig med bilen kjennes det greit ut.

Men til sladding og raske kontraer er den ikke god nok, enkelt og greit.

Da er andre alternativ som fungerer bedre.

 

Alle har ikke samme behov som deg, Sapphy, noe å tenke på.

Regner ikke akkurat med at du hadde problem med tung servo på rask kontraratting med din...

 

 

 

Problemene blir ekstra merkbare ved rask kontraratting, spesielt i høy fart.

 

Du vet tydeligvis ikkje hvor mange mil din har ligget i sladd og kontra i 3. giret, fint og kontrollert med kidden i barnesetet :-) Å modifisere servoen hjelper ikke viss du ikke kan kjøre :-D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...