Jump to content

Ford Focus RS AWD


Count

Recommended Posts

Guest RSabuser

Haldex er jo mulig å låse ved hjelp av programmer og 2,5'eren til volvo er det jo mulig å hente ut endel hk av så jeg ser bare muligheter her jeg.

Link to comment
Share on other sites

begge sjefene mine har volvo awd og det systemet er bare dritt. i løpet av 3 år har de levert tilbake 2 biler.

Uka etter den nye S80AWD til sjefen min var kommet begynnte han å trøble med den. Det er vibrasjoner, dunke lyder osv hele tiden.

Så ved å velge det systemet tror jeg de tar på seg mange problemer

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

Guest RSabuser
begge sjefene mine har volvo awd og det systemet er bare dritt. i løpet av 3 år har de levert tilbake 2 biler.

Uka etter den nye S80AWD til sjefen min var kommet begynnte han å trøble med den. Det er vibrasjoner, dunke lyder osv hele tiden.

Så ved å velge det systemet tror jeg de tar på seg mange problemer

Kjipt da, haldex i audi(s3 osv) funker sånn rimeligt greit så får håpe det ikke bare blir sorgen, på tide med en skikkelig killer ford nå B)

Link to comment
Share on other sites

Mekanisk full time all wheel drive er tingen, minst mulig elektronikk. Man må jo ta hensyn til at dette blir ungdomsbiler en gang og det må jo være mekkevenlig :D

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Mekanisk full time all wheel drive er tingen, minst mulig elektronikk. Man må jo ta hensyn til at dette blir ungdomsbiler en gang og det må jo være mekkevenlig :D

 

Vil ikke si at Lancer Evolution VIII har et dårlig system, det er jo for deg meste elektronisk styrt. Vil gå så lang å si at det er det morsomste systemet på markedet idag.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke jeg, men syns liksom RS'ene fra Ford skal ha 2 liters sylindervolum. Og ihvertfall max fire sylindre.

Haldex likte jeg absolutt IKKE....

Syns også den gamle RS focusen så mye "råere" ut, men det er jo mulig dette kommer til å endre seg på en produksjonsmodell.

 

På den annen side syns jeg det nye karosseriet tar seg veldig godt ut som todørs. :)

 

Audi har vel ikke Haldex, de bruker vel Torsen differensialer...

Arrester meg gjerne på dette.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Volvos AWD system på de tidlige V70ene "stjal" mye effekt. F.eks. en manuell T-5 AWD med 225hk gjorde 0-100 på 8.5 sek mens tilsvarende 2 hjulstrekk hadde 7.2 sek. På dagens versjoner er nok dette bedre, V70 AWD med 300 hk gjør 0-100 på 5.5 sek. Med tanke på bilens vekt er dette bra. Så jeg tror ikke det nødvendigvis trenger være negativt med dette 4x4 systemet på de nye Focusene.

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Hvorfor ikke motoren riktig vei og Ferguson system?? funker da mye bedre enn det elektronikktullet.... men sånn er det blitt desverre.... :(

Link to comment
Share on other sites

for noen år siden var det lite avsnitt i fast ford om en focus med v8 og bakhjulstrekk, var visst ford racing usa som hadde bygd den. så var det en kar fra skottland som hadde lagd focus cosworth 4x4. visst nok billigere enn en vanlig standard focus ;)

Link to comment
Share on other sites

Må være mulig å sette opp Haldex til et annet oppsett enn som et trygt og forutsigbart hjelpemiddel som er det VAG og Volvo gjennomsnittbilisten vil ha?

 

Må vel bli noe likt den nye Focus WRC 2006 om man skal ha rallyimaget i behold..

 

M-Sport appoints Simon Carrier as new chief designer

 

M-Sport er ikke TeamRS, men det blir vel litt samkjøring håper jeg.

Link to comment
Share on other sites

Haldexkoblingen som sitter i Volvo har seks software parametere å velge mellom alt etter hvilken Volvomodell den er montert i. One For All In Volvo's All-Wheel Drive System

 

Svaret ligger vel her i PreX? Jeg velger å tro på teknologiens muligheter..

Haldex PreX Technology Introduced in New Volvo XC90 V8

15.10.2004

 

The Haldex LSC with PreX do not need any difference rpm to generate high torque transfer.

 

Husker jo at Kenneth Hansen var Haldextester med rallycross bilen sin på 90tallet. Og det gikk jo det så er det vel mulig i en Mk2 Focus RS? http://www.hansen-motorsport.se/xsara.htm

 

Kilde http://www.haldex-traction.com

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...