Tomzern Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Hei! Skal bestille H&R fjærer til min sierra STV, også er det 2 typer fjærer foran. Lurer på hvordan jeg ser forskjell? Skjønner jo at konisk betyr at de er konet, men er de det bare nederst eller er hele fjæra konet oppover? Trenger et idiotsikkert svar, så jeg ikke bestiller feil Bilen er forøvrig en 92-mod 2.0i clx dohc stasjonsvogn Mvh Tomzern Ford Sierra 2.0 DOHC stv Nissan 200sx S13 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 du skal ha koniske fjører,dem går i en liten kon nede, nederste ring er mindre enn dem andre.sylindriske fjærer er til tidlig mk1 sierra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomzern Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 du skal ha koniske fjører,dem går i en liten kon nede, nederste ring er mindre enn dem andre.sylindriske fjærer er til tidlig mk1 sierra. STRÅLENDE Takk for kjapt og enkelt svar. Regnet med det var det jeg skulle ha, men ville være sikker Mvh Tomzern Ford Sierra 2.0 DOHC stv Nissan 200sx S13 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Bare hyggelig du.har selv hatt samme problemstilling som deg, men kjøpte rett Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 du skal ha koniske fjører,dem går i en liten kon nede, nederste ring er mindre enn dem andre.sylindriske fjærer er til tidlig mk1 sierra. hvor tidlig mk1? har ihvertfall sett en tidlig mk1 som har koniske fjærer. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Min erfaring er ivertfall at de passer om hverandre. De demperne jeg har hatt på forskjellige biler har ivertfall vært tilpasset både sylindriske og koniske fjærer. Har bla brukt sylindriske fjærer på dempere som orginalt hadde konisk fjær. Dette var min første bil, som var en 84 mod mk1. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
86_sierra_2.0l Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 Jeg har akkurat skifta fjører på min 86 kombi og den har koniske fjører... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted March 3, 2017 Share Posted March 3, 2017 Hønngammal tråd, men fortsetter her istedet for å lage ny. Har det noe å si på en eu-kontroll om det er brukt sylindriske fjærer der det egentlig skal være koniske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted March 4, 2017 Share Posted March 4, 2017 nei, ingen som ser sånt heller så lenge fjæra ligger på plass å ikke minst er hel,å ikke knekt Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted March 4, 2017 Share Posted March 4, 2017 Fint, da prøver vi. Lei fjærer som ikke holder ett år engang. (knekker) Kjøpte 200 punds fjærer fra mc2 racing nå og de er uten den grisehalen i bunn. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted March 4, 2017 Share Posted March 4, 2017 knekt ei senkefjær faktisk, men ingen orginal fjæra til nå Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now