Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

 

Skal bestille H&R fjærer til min sierra STV, også er det 2 typer fjærer foran. Lurer på hvordan jeg ser forskjell? Skjønner jo at konisk betyr at de er konet, men er de det bare nederst eller er hele fjæra konet oppover?

 

Trenger et idiotsikkert svar, så jeg ikke bestiller feil :wacko:

 

Bilen er forøvrig en 92-mod 2.0i clx dohc stasjonsvogn

 

Mvh Tomzern

Ford Sierra 2.0 DOHC stv

Nissan 200sx S13

Posted

du skal ha koniske fjører,

dem går i en liten kon nede, nederste ring er mindre enn dem andre.

sylindriske fjærer er til tidlig mk1 sierra.

Posted

du skal ha koniske fjører,

dem går i en liten kon nede, nederste ring er mindre enn dem andre.

sylindriske fjærer er til tidlig mk1 sierra.

 

STRÅLENDE :D

 

Takk for kjapt og enkelt svar. Regnet med det var det jeg skulle ha, men ville være sikker ;)

 

Mvh Tomzern

Ford Sierra 2.0 DOHC stv

Nissan 200sx S13

Posted

du skal ha koniske fjører,

dem går i en liten kon nede, nederste ring er mindre enn dem andre.

sylindriske fjærer er til tidlig mk1 sierra.

 

 

hvor tidlig mk1? har ihvertfall sett en tidlig mk1 som har koniske fjærer.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Posted

Min erfaring er ivertfall at de passer om hverandre. De demperne jeg har hatt på forskjellige biler har ivertfall vært tilpasset både sylindriske og koniske fjærer. Har bla brukt sylindriske fjærer på dempere som orginalt hadde konisk fjær. Dette var min første bil, som var en 84 mod mk1.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

  • 1 month later...
  • 5 years later...
Posted

Hønngammal tråd, men fortsetter her istedet for å lage ny.

 

Har det noe å si på en eu-kontroll om det er brukt sylindriske fjærer der det egentlig skal være koniske?

Posted

Fint, da prøver vi. Lei fjærer som ikke holder ett år engang. (knekker) Kjøpte 200 punds fjærer fra mc2 racing nå og de er uten den grisehalen i bunn.

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...