Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Gromt ja, hvem har invistert nå da?

En lokal blomsterhandler hehe:)

For å si det slikt han har masse grombiler.:)

Original gt 500 super snake er noe av samlingen.

Edited by Frode R

frode r

Posted

Finnes også en orginal GT40 på Notodden...

Meg bekjent finnes det ingen originale GT40er i Norge(med unntak av den i trådstarten, som jeg ikke kjente til....) fra den opprinnelige produksjonen fra 60 tallet....Om den du tenker på den fra Notodden er gulf farget er den heller ikke en Original bil.....Vi har 2 GT40 replikaer(1 Mk1 som er ferdig, som vi har hatt i overkant av 15 år, samt en Mk2 vi var å henta forrige helg i Sverige, klar for montering....Forskjellen på disse 2 bilene er verdt en egen tråd....;-)), og kjenner litt til hva som finnes rundt omkring av disse bilene.....

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Posted

Den Notodden bilen er replica ja.. men det er vell eindel orginal snadder på den syns eg huske..?

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted

Det er også en replica på skilter og en replica under bygging på Nordjæren.

Er det en som heter Rune som eier disse eller ;-) ?

Den Notodden bilen er replica ja.. men det er vell eindel orginal snadder på den syns eg huske..?

[/quote

Var det bilen til en som heter Erik Vigger du tenker på ? Isåfall var det eneste som kan lukte av original på den girkassa, som er av samme type som satt originalt på Mk1 GT40- Girkassa i hans tilfelle kom fra en Pantera(som ble kjøpt av "Pjokken" i Porsgrunn). Pantera/Maserati Merak/BMW M1 delte en lignende ZF kasse.....Samme kassa sitter i Panteraen vi har...

Såvidt jeg vet bytta Erik denne bilen i en rød Countach for en 5-6 år siden med en kar i Sandefjord, og etter den tid har ikke jeg sett noe mer til denne.....hadde vært moro å vite hvor denne befinner seg nå....

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.