Jump to content

Original gt 40 til norge


Frode R

Recommended Posts

Finnes også en orginal GT40 på Notodden...

 

Meg bekjent finnes det ingen originale GT40er i Norge(med unntak av den i trådstarten, som jeg ikke kjente til....) fra den opprinnelige produksjonen fra 60 tallet....Om den du tenker på den fra Notodden er gulf farget er den heller ikke en Original bil.....Vi har 2 GT40 replikaer(1 Mk1 som er ferdig, som vi har hatt i overkant av 15 år, samt en Mk2 vi var å henta forrige helg i Sverige, klar for montering....Forskjellen på disse 2 bilene er verdt en egen tråd....;-)), og kjenner litt til hva som finnes rundt omkring av disse bilene.....

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Det er også en replica på skilter og en replica under bygging på Nordjæren.

 

Er det en som heter Rune som eier disse eller ;-) ?

 

Den Notodden bilen er replica ja.. men det er vell eindel orginal snadder på den syns eg huske..?

[/quote

 

Var det bilen til en som heter Erik Vigger du tenker på ? Isåfall var det eneste som kan lukte av original på den girkassa, som er av samme type som satt originalt på Mk1 GT40- Girkassa i hans tilfelle kom fra en Pantera(som ble kjøpt av "Pjokken" i Porsgrunn). Pantera/Maserati Merak/BMW M1 delte en lignende ZF kasse.....Samme kassa sitter i Panteraen vi har...

 

Såvidt jeg vet bytta Erik denne bilen i en rød Countach for en 5-6 år siden med en kar i Sandefjord, og etter den tid har ikke jeg sett noe mer til denne.....hadde vært moro å vite hvor denne befinner seg nå....

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...