Jump to content

Antistøybehandling


kimsa

Recommended Posts

Det jeg mente med dekkdimensjon, var at det i hovedsak er gummiblanding og mønster som gir støy, ikke dimensjn, menat stivere dekk vil overføre støyen bedre.

 

Skal ikke påstå at en Granada er en lydløs bil, men sammenlignet med eldre mondeo er den rimelig stille, dog støyer det fort om man mangler noe.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mk2 Mondeoen min er faktisk overraskende støy svak sammenlignet med mange andre biler, men den er ikke på langt nær så stille som jeg trenger den.

 

Når det er sagt så er heller ikke den nyeste Mondeoen med de dekkene jeg har forsøkt den med til nå, stille nok til att jeg kan kjøre den over lengre tid uten støy propper i ørene. Så det skal litt til for å tilfredstille mine behov og krav.

 

Siden du tydeligvis har litt greie på dekk kan du kanskje anbefale noen til meg.

 

Jeg har problemer med å legge bil hobbyen på is pga dette, så skulle gjerne funnet en løsning så jeg kan kjøre med 17". Hvis ikke ville det jo hjulpet mye å gå ned til 15" på sommeren, men da mister jeg på en måte hobbyen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...