Jump to content

Antistøybehandling


kimsa

Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Innvandrerbilen er utelukkende E36!!!!! Uansett, ALL bmw er bedre enn hvilken som helst ford. PÅ ALT!!!!!! ;-)

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

da ville jeg nok gjort som arne foreslår å fulldempet bilen med matter å den guffa og evt kikket på sånn "skumgummi" som jeg nevnte tidligere. hvis du bruker den mellom deksler å paneler å selve karrosseriet så vil du også bli kvitt eventuelle vibrasjoner å støy fra sånt også.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Dekk dimmensjonen er den ødeleggende årsaken til att dagens biler støyer så mye!!

 

En veldig forenklet påstand. Men ja, dekk er selvsagt en medvirkende faktor, men i varierende grad avhengig av biltype.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Gammelt jungelord.

 

Bmw = innvandrerbil.

Med slike holdninger så er du låst til alltid å kjøre Ford :P

 

Det er mulig det er slik der du bor att alle innvandrere, eller ikke etnisk norske om vi skal være politisk korrekte :lol: kjører BMW. Mintyrkk er nå att innvandrere kjører alle biler som gir sosial status. Det vil med andre ord si att både Audi, BMW og Mercedes er utelukkende biler for innvandrere.

Link to comment
Share on other sites

Med slike holdninger så er du låst til alltid å kjøre Ford :P

 

Det er mulig det er slik der du bor att alle innvandrere, eller ikke etnisk norske om vi skal være politisk korrekte :lol: kjører BMW. Mintyrkk er nå att innvandrere kjører alle biler som gir sosial status. Det vil med andre ord si att både Audi, BMW og Mercedes er utelukkende biler for innvandrere.

 

 

Hehe , ja, men jeg kjører Subaru.

 

Disse kommentarene er en motpol til alle Bmw meldingene til Arne.

 

Leser du litt i mellom linjene , så ser du at begge sider tar det hele med glimt i øye.

Når du ser på siste posten til Escort prosjektet til Arne , så ser du at jeg har rett.

Ford ruster til og med bedre enn Bmw!!

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Hehe , ja, men jeg kjører Subaru.

 

Disse kommentarene er en motpol til alle Bmw meldingene til Arne.

 

Leser du litt i mellom linjene , så ser du at begge sider tar det hele med glimt i øye.

Når du ser på siste posten til Escort prosjektet til Arne , så ser du at jeg har rett.

Ford ruster til og med bedre enn Bmw!!

For all del. Jeg bare slengte meg på i samme humoristiske tonen jeg.

 

Går ikke ann å alltid være så alvorlig og seriøs

Link to comment
Share on other sites

Neida, litt merkehets er alltid morro. Men merker at eg ikke blir like engasjert lenger hehe. Alle merker har sin sjarm heldigvis.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Bilxtra her hadde/har en mørke grønn boks/flaske(trur det sto "Pike off" eller noe) med standar feste til understell sprøyte(fra Biltema f.eks.)

 

Tipper framgangs måte er samme måten som vanlig understellmasse.

 

heise opp bilen. skru av hjul og inneskjermer. vask rent inni hjulhusa med tynner eller hva som står på boksen. om det er noe gammel lyddemping der, så må man vurdere å fjerne gamle greiene. når alt dette er gjort. fyr opp kompressoren og sprøyt på guffa.(det meste står på boksen.

 

vet C.Frimann Dahl har dette, Wurth har sikkert dette.

 

Youtube er et tips. ligger brått en film om dette tema.

Link to comment
Share on other sites

Ble en lang tråd dette her også, som mange andre her inne om dagen.

 

Fikk aldri svar på hverken hvordan jeg gjør dette sånn praktisk, og heller ikke hvor jeg kan få kjøpt produktene henne?

 

Noen som veit dette?

 

Mulig det står noen plasser men hva er det du skal gå for, matter eller flytende?

Link to comment
Share on other sites

Planen er å legge på samme flytende guffa som de benytter i den linken i post nr 1.

 

Jeg veit ikke om det stemmer overnes med det som det linkes til av andre i denne tråden. I følge det jeg finner på nettet skal dette kunne både sprøytes på og pensles på. Så jeg ser for meg det burde kunne kjøpes på en form for bøtte.

 

Jeg hadde i hvertfall håpet på å kunne pensle det på i hjulbuer osv. Betyr ikke noe hvordan det ser ut under bilen for min del, så lenge det er funksjonabelt.

Link to comment
Share on other sites

Planen er å legge på samme flytende guffa som de benytter i den linken i post nr 1.

 

Jeg veit ikke om det stemmer overnes med det som det linkes til av andre i denne tråden. I følge det jeg finner på nettet skal dette kunne både sprøytes på og pensles på. Så jeg ser for meg det burde kunne kjøpes på en form for bøtte.

 

Jeg hadde i hvertfall håpet på å kunne pensle det på i hjulbuer osv. Betyr ikke noe hvordan det ser ut under bilen for min del, så lenge det er funksjonabelt.

 

Har lest om det stoffet på ett eller annet forum i USA. Dem fant ut at det var det samme stoffet som dem sprøyter inntil husvegger som ligger under terrenget der borte. Det er en blanding som ikke trekker vann, er elastisk og som sitter veldig godt.virker litt mer som gummi i forhold til vanlig understellsmasse. Vet ikke hvor du får tak i det, men finner du det så kan det sprøytes med vanlig bodyskyts sprøyte fra biltema da det er flytende. kjøp deg en boks med vannbasert bodyskyts som du heller ut og rengjør boksen. Da kan du fylle hva du vil på boksen og bruke den på sprøyten deres.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok meg tid til å lese gjenom tråden. Ikke noe gøy å plages slik.

Mitt råd er enten dynamat som limes på(innvendig) eller noisekiller som sprøytes på(inn- og utvendig). Jeg har prøvd begge deler selv og jeg har falt på noisekiller. Dekkstøy er luft i bevegelse så det mest effektive der er å bytte til dekk med mindre støy, men kan isoleres noe med dempematerialer som filtmatter. Noisekiller og dynamat fungerer mot støy som er vibrasjoner i materialer men med to forskjellige egenskaper. Noisekiller gjør om vibrasjonene til varme noe som kan stemme med teori , mens dynamat skal gjøre dem om til kulde (Hvordan vet jeg ikke, og har ikke merket dette heller).Begge demper godt men å sprøyte er enklere enn å lime der det er trangt. Asfaltplater begrenser vibrasjonene til materialet med at det er tungt men gjør ikke om denne energien (motvirker ikke svingningene)og brukes på større flater. Alt du gjør vil nok bidra, men som sakt så ville jeg brukt noisekiller både inn og utvendig. Denne kan du sprøyte med sprøyten jeg nevnte i forrige post.

Dette importeres av vibratec norway og selges blant annet av: http://nkgruppen.no/produkter/noisekiller/15-liter/

Hvordan dem er å handle med vet jeg ikke, mulig du får tak i dette andre plasser også. Finnes også lignende produkter.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder dekk, har dere hengt dere totalt opp i dimensjon.

 

Harde stive dekk støyer mer enn myke dekk. Breie dekk er stivere i oppbygningen, og ofte satt opp for mere sportslighet som igjen ofrer komfort og støysvakhet.

 

Piggfrie vinterdekk er det mest støysvake du kan kjøre på, ett ok kompromiss må vel være såkalte kontinentale vinterdekk, vinterdekk beregnet på litt mindre vinter enn vi har.

Kjøp i en relativt normal dimensjon, lavere profil vil selvfølgelig overføre mere støy.

 

Granada er jo en relativt stille bil, men jeg merket godt dobbelt gulvteppe i min gamle 2.8, dempet veldig godt støy underifra. Nå vet jeg ikke hvordan mondeo er, men kan jo hende det er ett godt tips. Plastinnerskjermer, gjerne dekket med noe antirustguffe hjelper mot hjulstøy, sleng på asfaltmatter mellom Kupè og hjulhus, samt litt rundt, eller enda bedre matter som nevnes her.

 

I fram og bakkant av kanaler kan det og plantes noe hjulstøy, borr hull og fyll opp med noe voks-antirust-guffe.

 

 

Pitabrød på hjul har vel egne forum, har de ikke.... :-P

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder dekk, har dere hengt dere totalt opp i dimensjon.

 

Harde stive dekk støyer mer enn myke dekk. Breie dekk er stivere i oppbygningen, og ofte satt opp for mere sportslighet som igjen ofrer komfort og støysvakhet.

 

Piggfrie vinterdekk er det mest støysvake du kan kjøre på, ett ok kompromiss må vel være såkalte kontinentale vinterdekk, vinterdekk beregnet på litt mindre vinter enn vi har.

Kjøp i en relativt normal dimensjon, lavere profil vil selvfølgelig overføre mere støy.

Hmm. Først så sier du att vi har hengt oss opp i dekk dimensjon. Og så argumenterer du for akkurat det som vi har brukt som årsak til økt støy. Er ikke helt sikker på om jeg forstår inlegget ditt.

 

Att en Granada er støysvak er ikke jeg helt enig i, men så er jeg jo også ganske ømfintlig for lyd.

 

Jeg tok meg tid til å lese gjenom tråden. Ikke noe gøy å plages slik.

Takker så mye for sympatien Skybert. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...