Jump to content

Ulyd motor


TomTom

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ser mer ut som revna einimellom enn sprekt :(

Vanskelig å dømme fra bildene, men synes det ser ut som skjørtene også har fått litt bank.

Rom borring, men kan blokka bli sånn å litt romme mål? Er vel flere faktorer vil jeg tro for å få til det der.?

Har den ikke brukt vann ell olje heller? Høyt trykk i vannet?

 

Har den vært jæ... varm noen ganger etter litt tyning?

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Var denne borret til riktige klaringer på sylindrene?

For det ser ut til å ha vært for stor klaring..

 

Er jo det som har vært mistanken min.

 

Har du tatt en lur prat med de som bygget?

 

 

Jada,har pratet med de opptil flere ganger. Og sendt bilder.

 

Ser mer ut som revna einimellom enn sprekt :(

Vanskelig å dømme fra bildene, men synes det ser ut som skjørtene også har fått litt bank.

Rom borring, men kan blokka bli sånn å litt romme mål? Er vel flere faktorer vil jeg tro for å få til det der.?

Har den ikke brukt vann ell olje heller? Høyt trykk i vannet?

 

Har den vært jæ... varm noen ganger etter litt tyning?

 

Skjørtene har fått litt bank ja. Fant jo sprekker i blokka etter at jeg begynte og demontere og feilsøke på ulyden. Men joda,ble trykk i kjøletanken og det minsket vann. Bilen har aldri gått seg varm, har ikke fått sjangs og kjøre den etter at jeg fikk motorn fra bygger.

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Jada,har pratet med de opptil flere ganger. Og sendt bilder.

Skjørtene har fått litt bank ja. Fant jo sprekker i blokka etter at jeg begynte og demontere og feilsøke på ulyden. Men joda, ble trykk i kjøletanken og det minsket vann. Bilen har aldri gått seg varm, har ikke fått sjangs og kjøre den etter at jeg fikk motorn fra bygger.

Og de er selvfølgelig helt uten skyld regner jeg med. Hvordan var motoren før de begynte "nyoverhalingen"?

I forhold til det du skriver her så var blokken oppbrukt og derfor IKKE egnet til overhaling og trimming.

Har du utstyr til å måle hvor ovale disse sylindrene er nå?

Som nevnt tidligere; En kjommi har identisk problem til det du viser til her da alle sylindrene er utrivelig ovale pga skammelig norsk "motorbygger" "håndverk".

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Og de er selvfølgelig helt uten skyld regner jeg med. Hvordan var motoren før de begynte "nyoverhalingen"?

I forhold til det du skriver her så var blokken oppbrukt og derfor IKKE egnet til overhaling og trimming.

Har du utstyr til å måle hvor ovale disse sylindrene er nå?

Som nevnt tidligere; En kjommi har identisk problem til det du viser til her da alle sylindrene er utrivelig ovale pga skammelig norsk "motorbygger" "håndverk".

 

Neida,de har vært bra ydmyk og ga meg tilbud om gratis borring..Med tanke på at de fikk beskjed om og sjekke både blokk og topp å det hadde de ikke gjort før overhaling. Nei har desverre ikke utstyr til det. Har fått tak i ny 200 blokk som jeg skal starte på nytt med. Håper det går bedre denne gang! Cylmo var ikke 100% sikker at blokka kom til og bli bra med foringer og longstuds da de så hvor sprekkene er, så satser på ny blokk.

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Neida,de har vært bra ydmyk og ga meg tilbud om gratis borring..Med tanke på at de fikk beskjed om og sjekke både blokk og topp å det hadde de ikke gjort før overhaling. Nei har desverre ikke utstyr til det. Har fått tak i ny 200 blokk som jeg skal starte på nytt med. Håper det går bedre denne gang! Cylmo var ikke 100% sikker at blokka kom til og bli bra med foringer og longstuds da de så hvor sprekkene er, så satser på ny blokk.

Det var nå positivt dét da.

Høres ut som at du er på rett kurs nå. Foreslår at du vurderer stressplate og kompresjonsforhold seriøst.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det var nå positivt dét da.

Høres ut som at du er på rett kurs nå. Foreslår at du vurderer stressplate og kompresjonsforhold seriøst.

 

Ja,skal høre med de om det er mulig at de kan bruke stressplate. Håper det blir bedre denne gang ja :)

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Bruker ikke alle "seriøse" stressplate nå om dagen?

Trodde det jeg. Metoden har jo vært i bruk i veldig mange år med stort hell. I Sverige feks har jeg inntrykk av at de ikke gjør noe annet.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke en del blandede meninger blant ekspertene på akkurat det området da?

Har du info om hvilke eksperter som mener hva?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Har du info om hvilke eksperter som mener hva?

 

Har blitt forklart gode grunner til å gjøre det både med og uten.

Men jeg personlig har ikke satt meg nok inn i det til å gjøre opp en mening.

Du er hjertelig velkommen til å si din mening om saken :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...