Jump to content

Ulyd motor


TomTom

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Du som presiserte at det skulle brukes slike bolter?For de burde vel vite at dette er NEI! Kan jo høre med de hvor mange Nm de strammet de med ?

 

Jepp. De burde nå ha strammet dette og gjort dette riktig. Skal ringe de i morgen og fortelle nyhetene. Så får jeg litt mer info om hva som er gjort.

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Tror det med ARP studs og sprekk kommer av enten for høyt moment når man drar til eller at man ikke bruker fett/riktig fett, eller kombinasjon. Har aldri hatt tull med de, og ingen av mine bekjente heller, men alle veit at man skal bruke moly fett og dra 110nm.

 

Det billigste i ditt tilfelle er nok å maskinere for longstuds og sette det sammen igjen.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du kan bruke arp på de fire som ikke settes longstuds i, det har jeg.

Men har blitt anbefalt å bruke originalbolter i stedeet så neste gang toppen er av blir det nok det.

 

Tror jeg går for sikkert denne gang,så blir nok orginalbolter.

 

Spør de på den lure måten før du avslører den store finalen ;)

 

Er det som er planen :P Vil ha svar fra dem først og fremst.

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg lada 2 bar i 10.000km med originale strekkbolter + GrA pakning, null problem.

 

Har liksom ikke fått prøvd ut 2.bar enda :/ Bare vært plaget. Ja hører folk sier at det skal holde. Så blir longstuds og orginalbolter,med samme gr.a pakning som jeg har kjørt. Dette må da holde?

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Er ingen ekspert ,men dette er vel omdiskutert?

 

Ja det er omdiskutert.

Men når SCS/Harvey Gibbs sier det så velger jeg å ta det rådet. Nå er originale bolter god for over 500hk uansett så neste gang jeg bygger motor blir det kun det.

 

Hvis trådstarter skal få dette gjort på beste måte fins det bedre longstuds enn de som normalt monteres her til lands.

De fleste monterer Mountune sine, men Reyland/ R&B / SCS selger en oppgradert versjon..

Link to comment
Share on other sites

Er ingen ekspert ,men dette er vel omdiskutert?

Det vil jeg tro. Antar du ville gått for strekkbolter og longstuds.

For meg høres det risky ut da longstudsa er døde. De strekker seg ikke en dritt. Strekk bolter beveger seg som i navnet. Alutoppen beveger seg... Så det logiske ville være?

Sier ikke hva som er riktig eller feil. Begge deler har vist seg å fungere men noen sverger til det ene, andre til det andre.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har liksom ikke fått prøvd ut 2.bar enda :/ Bare vært plaget. Ja hører folk sier at det skal holde. Så blir longstuds og orginalbolter,med samme gr.a pakning som jeg har kjørt. Dette må da holde?

 

Ja det høres ut som en bra oppskrift i mine ører værtfall.

 

Bare å holde motet oppe, skal være litt plag med ting som er gøy :lol:

 

Regner med å se deg lade 2 bar på ACR til sommer`n ;)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Ja det høres ut som en bra oppskrift i mine ører værtfall.

 

Bare å holde motet oppe, skal være litt plag med ting som er gøy :lol:

 

Regner med å se deg lade 2 bar på ACR til sommer`n ;)

 

Man må jo bare holde motet oppe, er jo kjempemorro når alt fungerer! :)

 

Ja håper det, fikk ikke testet bilen på ACR i fjor da den havarerte,så håper og få den ferdig til årets treff :)

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Tror det med ARP studs og sprekk kommer av enten for høyt moment når man drar til eller at man ikke bruker fett/riktig fett, eller kombinasjon. Har aldri hatt tull med de, og ingen av mine bekjente heller, men alle veit at man skal bruke moly fett og dra 110nm.

 

Det billigste i ditt tilfelle er nok å maskinere for longstuds og sette det sammen igjen.

 

Tja det er nok en grunn, en annen er nok den variable kvaliteten det er i disse blokkene..

Link to comment
Share on other sites

Det kan kanskje være sant, men da må det tas med i betrakningen. Er jo tross alt ett Ford produkt... :ph34r:

Men synes vel det er opptimistisk av folk å dra til med det samme på døde bolter som strekkbolter også...

Det beste er utvilsomt strekkbolter, så lenge det holder effektmessig.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg tro. Antar du ville gått for strekkbolter og longstuds.

For meg høres det risky ut da longstudsa er døde. De strekker seg ikke en dritt. Strekk bolter beveger seg som i navnet. Alutoppen beveger seg... Så det logiske ville være?

Sier ikke hva som er riktig eller feil. Begge deler har vist seg å fungere men noen sverger til det ene, andre til det andre.

Ikke uenig i det,men ikke det jeg tenkte på heller.men heller ikke mitt fagfelt.gibbs er nok en jeg også utvilsomt ville stolt på

Link to comment
Share on other sites

Det er så. Gudene i England er jo ikke direkte enige de heller, så da er det ikke lett å vite hva man skal tro. Er vel som alt annet... Man må bare velge en man synes er grei og prater ting som låter logisk og følge han, til det motsatte blir bevist.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Men fant noe jeg IKKE ville finne,sprekk i blokka fra det ene bolthullet til en kjølekanal!

Denne bilen vil ikke leve,eller så er den forbannet!

Anngående ulyden,så var det en ganske så stor slakk i inngående aksling på girkasse. Kan det være ulyden?

Kan ta bilder i morgen og legge ut til dere.

Ja, man bør spørre seg; er ARP eksperter på å produsere ultrakraftige studs og bolter eller er de eksperter på Cosworth? ;)

Ble ARP brukt i GR.A racing eller brukte de andre saker?

 

Joda, når du får ryddet bort alt knotet fra tidligere eiere og andre optimister så blir det så bra så.

Når kassen monteres på motoren blir akslingen stabilisert av lageret i veiven. Tviler på at feilen ligger der.

Ser med interesse frem til å se bilder av begge sider av stemplene.

 

Det er så. Gudene i England er jo ikke direkte enige de heller, så da er det ikke lett å vite hva man skal tro. Er vel som alt annet... Man må bare velge en man synes er grei og prater ting som låter logisk og følge han, til det motsatte blir bevist.

Alternativt se på hvordan de argumenterer for hvorfor de velger de løsningene som de gjør - og ikke minst hvordan de argumenterer for ulempene med å gjøre det som "konkurrentene" gjør. ;)

 

Det er fordeler og ulemper med det meste og de flinke ser all 4 sidene.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, man bør spørre seg; er ARP eksperter på å produsere ultrakraftige studs og bolter eller er de eksperter på Cosworth? ;)

Ble ARP brukt i GR.A racing eller brukte de andre saker?

 

Joda, når du får ryddet bort alt knotet fra tidligere eiere og andre optimister så blir det så bra så.

Når kassen monteres på motoren blir akslingen stabilisert av lageret i veiven. Tviler på at feilen ligger der.

Ser med interesse frem til å se bilder av begge sider av stemplene.

 

 

Alternativt se på hvordan de argumenterer for hvorfor de velger de løsningene som de gjør - og ikke minst hvordan de argumenterer for ulempene med å gjøre det som "konkurrentene" gjør. ;)

 

Det er fordeler og ulemper med det meste og de flinke ser all 4 sidene.

 

Mye fornuftig på deg ihvertfall :) Du får det nå til og høres logisk ut..Skal ta bilder og legge ut idag,så får dere alle se :)

 

Det kan kanskje være sant, men da må det tas med i betrakningen. Er jo tross alt ett Ford produkt... :ph34r:

Men synes vel det er opptimistisk av folk å dra til med det samme på døde bolter som strekkbolter også...

Det beste er utvilsomt strekkbolter, så lenge det holder effektmessig.

 

Det beste er strekkbolter,men i mitt tilfelle så må man jo ta i betraktning at det skal monteres longstuds, pratet med Cylmo og han ville helst se blokka først. Men han kunne montere longstuds i alle 10 hull,noe erfaring med det? Eller kombinere longstuds og ARP? Er blitt veldig skeptisk til ARP boltene da disse har gjort nok skade fra før.

Edited by TomTom

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Det beste er strekkbolter,men i mitt tilfelle så må man jo ta i betraktning at det skal monteres longstuds, pratet med Cylmo og han ville helst se blokka først. Men han kunne montere longstuds i alle 10 hull,noe erfaring med det? Eller kombinere longstuds og ARP? Er blitt veldig skeptisk til ARP boltene da disse har gjort nok skade fra før.

 

Monterer du på alle ti så må du modifisere vannpumpa. Men det skal være en smal sak.

 

Arp er kun et problem på boltene 3-4 og 7-8 da det ikke er nok gods å forankre de i.

Det er derfor det er disse som sprekker. De andre hullene takler arp uten problem og jeg har personlig kjørt rundt

10 000km med 6longstuds og resten arp på grpA pakning uten problemer. Ladetrykk alltid over 2 bar..

 

Husk at du bør plane blokka og jeg ville personlig sjekket at den faktisk var bra i sylindrene når den først er inne hos en motorspesialist.

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Monterer du på alle ti så må du modifisere vannpumpa. Men det skal være en smal sak.

 

Arp er kun et problem på boltene 3-4 og 7-8 da det ikke er nok gods å forankre de i.

Det er derfor det er disse som sprekker. De andre hullene takler arp uten problem og jeg har personlig kjørt rundt

10 000km med 6longstuds og resten arp på grpA pakning uten problemer. Ladetrykk alltid over 2 bar..

 

Husk at du bør plane blokka og jeg ville personlig sjekket at den faktisk var bra i sylindrene når den først er inne hos en motorspesialist.

 

Ja pratet med Cylmo idag,de skulle sette opp et tilbud. Okei,kanskje det holder og kjøre noe alla det du kjører. Såvidt jeg ser akkurat nå så er det sprekk på 4 og 7 hull. De skal få ta full sjekk av den blokka når den først er der ja.

 

Hei,prøver og legge ut noen bilder til dere. Men får ikke til og legge ut,noen tips?

Edited by TomTom

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei,prøver og legge ut noen bilder til dere. Men får ikke til og legge ut,noen tips?

Du laster bildene opp til raceinfo.no og så legger du ut alle linkene i denne tråden.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

www.photobucket.com

 

Når du har laste bilde dit, kopier IMG CODE, å lim det inn her.

 

Ja pratet med Cylmo idag,de skulle sette opp et tilbud. Okei,kanskje det holder og kjøre noe alla det du kjører. Såvidt jeg ser akkurat nå så er det sprekk på 4 og 7 hull. De skal få ta full sjekk av den blokka når den først er der ja.

 

Hei,prøver og legge ut noen bilder til dere. Men får ikke til og legge ut,noen tips?

 

http://photobucket.com/

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...