Jump to content

Strøken st200


Gompie

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, men når du tjener så inst utst i helvete mye som Arne er det litt vanskelig å beregne. I tillegg er han tomtepris-flyktning i Sadness så han står jo te ballane i pengar :-D

 

Den ene ST200 hos brødrene kverneland stavanger, gikk som demo og lånebil, sansynligvis den som måtte langt ned i pris for å selges.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men når du tjener så inst utst i helvete mye som Arne er det litt vanskelig å beregne. I tillegg er han tomtepris-flyktning i Sadness så han står jo te ballane i pengar :-D

 

Den ene ST200 hos brødrene kverneland stavanger, gikk som demo og lånebil, sansynligvis den som måtte langt ned i pris for å selges.

 

Synst at det e bra at noen tjener godt, det er med på å holde balanse i samfunnet :) uansett så er det helt horibel pris for denne. Er det ikke ca 70-80 dem ligger på i vanlig bruksstand på 150-200000km?

Link to comment
Share on other sites

Søplehuer. Flere av dere kan godt gi 200k for en strøken gammal Sierra Vinglebil som har gått, say, 100k, men 150k for en 15 år nyere bil som har gått halvparten er plutselig "altfor mye". Å kom ikke her a gitt. "Verdien av våre investeringer blablabla". Det er en føkkings bil, en Ford, ikke engang en strøken Cosworth øker sååå mye i verdi.

 

BTW, Lykke til med salget Gompi! Den km standen er det ingenting å si på, og det ser jammen ut som den har blitt godt tatt vare på og. Kunne godt ha gitt 150k for et sånt eksemplar jeg. :)

Edited by kimosabi

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Søplehuer. Flere av dere kan godt gi 200k for en strøken gammal Sierra Vinglebil som har gått, say, 100k, men 150k for en 15 år nyere bil som har gått halvparten er plutselig "altfor mye". Å kom ikke her a gitt. "Verdien av våre investeringer blablabla". Det er en føkkings bil, en Ford, ikke engang en strøken Cosworth øker sååå mye i verdi.

 

BTW, Lykke til med salget Gompi! Den km standen er det ingenting å si på, og det ser jammen ut som den har blitt godt tatt vare på og. Kunne godt ha gitt 150k for et sånt eksemplar jeg. :)

 

Hehe.. tror du har litt å lære om bilverdenen..

En verdi er utifra hva markedet vil betale for en gitt vare. Dessverre er det ikke spesielt attraktivt for mange å kjøpe en "spesiell" mondeo.

 

Er en BMW e30 M3 verdt det dobbelte av en e36 m3 f.eks? Mer hester, større motor, mer moderne bla bla..

Link to comment
Share on other sites

jeg mener i de aller fleste tilfeller at 200k er alt for mye for en strøken vingebil også. ikke en gang min vingebil var verdt det.

 

Jeg er helt enig ang prisene på alt av cosworth, men som sagt er det dessverre markedet som bestemmer prisen.

Forhåpentligvis holder det seg litt til så jeg får solgt escorten uten alt for mye tap..

Link to comment
Share on other sites

Kammerat av meg hadde en sånn en for noen år siden, var ikke som andre mondeoer å kjøre :)

Nå står den med knuste ruter og grønn mygla interiør på bø av alle ting..

 

Skall sies det att den går bedre en E30 M3, eller så var den s14 motoren meget sliten..

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

Hahaha...er det virkelig mulig å dra vingebilen inn i sammenlikning med en st200 :lol:

Hvorfor skulle de ikke kunne sammenliknes?

 

- Begge er biler som Ford satser på som sports "familiebiler" selv om Cosworth ble trimmet opp av ett uavhengig firma.

- Begge bygger på en standard modell platform.

- Begge kom orginalt med omtrent samme hk antall orginalt. St200 = 205hk, Cosworth = 204/224hk

- Begge har modifisert hjuloppheng og større bremser på "sport" utgaven

- Begge er moderat stylet opp med andre fangere og spoiler på bakluka.

- Begge ble solgt med modelltilpassede hjul.

 

Selv om de stammer fra to forskjellige tidsaldere så synes jeg de helt klart er sammenlignbare i ORGINAL stand.

 

JEG tror årsaken til att Cosworth er så gromt kontra en Mondeo ST ene og alene stammer fra det ryktet Cosworthen har bygget seg opp overe lengre tid. Som en veldig trimme vennelig bil.

Også skal jeg selvfølgelig ikke glemme att Mondeoen har trekk i front, mens Cosworth enten er bak eller 4x4. Trekk i front hører derrimot tidsalderen til ST200 til og jeg ser ikke på dette som ett minus til annet enn sladde lek på bane.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle de ikke kunne sammenliknes?

 

- Begge er biler som Ford satser på som sports "familiebiler" selv om Cosworth ble trimmet opp av ett uavhengig firma.

- Begge bygger på en standard modell platform.

- Begge kom orginalt med omtrent samme hk antall orginalt. St200 = 205hk, Cosworth = 204/224hk

- Begge har modifisert hjuloppheng og større bremser på "sport" utgaven

- Begge er moderat stylet opp med andre fangere og spoiler på bakluka.

- Begge ble solgt med modelltilpassede hjul.

 

Selv om de stammer fra to forskjellige tidsaldere så synes jeg de halt klart er sammenlignbare i ORGINAL stand.

 

JEG tror årsaken til att Cosworth er så gromt kontra en Mondeo ST ene og alene stammer fra det ryktet Cosworthen har bygget seg opp overe lengre tid. Som en veldig trimme vennelig bil.

Også skal jeg selvfølgelig ikke glemme att Mondeoen har trekk i front, mens Cosworth enten er bak eller 4x4. Trekk i front hører derrimot tidsalderen til ST200 til og jeg ser ikke på dette som ett minus til annet enn sladde lek på bane.

 

En ting er f.eks at Cosworth ble bygget mtp å delta i motorsport og har dermed "arven" derfra, de ble bygget for å vinne rally/touringcar etc..

 

ST200 ble ikke bygget for noen annen grunn enn at man ville ha en litt mer sportslig mondeo.. Det er fint lite som skiller fra v6 utgaven da man også fikk den med samme bodykit.. De fleste forskjeller ligger i innsug og noen motordetaljer..

 

Dette her kan bli en lang og latterlig diskusjon, noen modeller blir klassikere andre ikke. Værre er det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle de ikke kunne sammenliknes?

 

- Begge er biler som Ford satser på som sports "familiebiler" selv om Cosworth ble trimmet opp av ett uavhengig firma.

- Begge bygger på en standard modell platform.

- Begge kom orginalt med omtrent samme hk antall orginalt. St200 = 205hk, Cosworth = 204/224hk

- Begge har modifisert hjuloppheng og større bremser på "sport" utgaven

- Begge er moderat stylet opp med andre fangere og spoiler på bakluka.

- Begge ble solgt med modelltilpassede hjul.

 

Selv om de stammer fra to forskjellige tidsaldere så synes jeg de helt klart er sammenlignbare i ORGINAL stand.

 

JEG tror årsaken til att Cosworth er så gromt kontra en Mondeo ST ene og alene stammer fra det ryktet Cosworthen har bygget seg opp overe lengre tid. Som en veldig trimme vennelig bil.

Også skal jeg selvfølgelig ikke glemme att Mondeoen har trekk i front, mens Cosworth enten er bak eller 4x4. Trekk i front hører derrimot tidsalderen til ST200 til og jeg ser ikke på dette som ett minus til annet enn sladde lek på bane.

 

Enkelt og greit fordi en st200 ALDRI kan bli det samme! den er og blir direkte stygg. min mening!

 

Edit: noe falt bort...skulle stå "stygg sammenlignet med vingebilen" :)

Edited by Skybert
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle de ikke kunne sammenliknes?

 

- Begge er biler som Ford satser på som sports "familiebiler" selv om Cosworth ble trimmet opp av ett uavhengig firma.

- Begge bygger på en standard modell platform.

- Begge kom orginalt med omtrent samme hk antall orginalt. St200 = 205hk, Cosworth = 204/224hk

- Begge har modifisert hjuloppheng og større bremser på "sport" utgaven

- Begge er moderat stylet opp med andre fangere og spoiler på bakluka.

- Begge ble solgt med modelltilpassede hjul.

 

Selv om de stammer fra to forskjellige tidsaldere så synes jeg de helt klart er sammenlignbare i ORGINAL stand.

 

JEG tror årsaken til att Cosworth er så gromt kontra en Mondeo ST ene og alene stammer fra det ryktet Cosworthen har bygget seg opp overe lengre tid. Som en veldig trimme vennelig bil.

Også skal jeg selvfølgelig ikke glemme att Mondeoen har trekk i front, mens Cosworth enten er bak eller 4x4. Trekk i front hører derrimot tidsalderen til ST200 til og jeg ser ikke på dette som ett minus til annet enn sladde lek på bane.

Herregud! Cosworthen var ein hit før den kom! Mondeo ST200 blei ein salgs fiasko! Eg skulle gjerne hatt den men ikkje sammenlign de to bilene her da! :wacko:

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Tanken bak ST bilen er jo genial, ST200 inkludert.

En oppspritet utgave av en knallgod familiebil, der man fikk mer krefter, kjøreegenskaper etc. uten å måtte betale skjorta. Slik ble det jo dessverre ikke her tillands, siden avgiftene ødela helt og totalt meningen med å ha en slik bil.

 

Dette er jo biler det kryr av i f.eks. England, der de er en LITT dyrere utgave av Mondeo med mye kjekt attåt..

Men her ble prisen så stiv at nesten ingen gadd å kjøpe de nye.

 

Har meget sansen for ST200, ST220 etc., knallkjekke biler! :) Men blir prisen for stiv, så er det ikke så mange som vil betale for det dessverre.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Herregud! Cosworthen var ein hit før den kom! Mondeo ST200 blei ein salgs fiasko! Eg skulle gjerne hatt den men ikkje sammenlign de to bilene her da! :wacko:

Helt enig! Alle som kjenner ford vet at ST er fett som fa......n det,men når det står RS i betegnnelsen så er det alvor.... :cool2:

Edited by kermit racing

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Der er et par veldig grunnleggende faktorer som gjør Cossiene litt spesielle i forhold til denne kjempegnageren.

 

-Coswortene med unntak av 2wd sedan og Scorpio var Homologiation specials. Altså laget "under tvang" fra motorsportsavdelingen fordi de trengte noe p konkurere med. Det betyr i praksis at disse gatebilene ble laget med et veldig stort potensiale for trimming. Bilene ble laget utelukkende for motorsportsatsingen og derfor var utviklingskostnadene og produksjonskostnadene skyhøye og ford gikk i tap når de solgt noen av disse modellene nye.

 

-At cossiene har en virkelig motorsportshistorie er nok noe som mange entusiaster romantiserer og er dermed prisdrivende.

 

-ST200 Er en helt vanlig barn av markeds- og økonomiavdelingen til ford, en litt oppjazza familiebil laget av deler ford og mazda allerede hadde på hylla.

 

-Mondeo var aldri en homologiseringspesial for rally.

 

-Eneste Mondeo som Ford har brukt i motorsport er vel den vanlige 2 liter zetec, altså uavhengig av St200. Rundt år 2000 som disse er produser er homologiseringsreglene blitt så runde at sammenhengen mellom gateversjon og racingversjon uansett ville vært liten.

Link to comment
Share on other sites

Søplehuer. Flere av dere kan godt gi 200k for en strøken gammal Sierra Vinglebil som har gått, say, 100k, men 150k for en 15 år nyere bil som har gått halvparten er plutselig "altfor mye". Å kom ikke her a gitt. "Verdien av våre investeringer blablabla". Det er en føkkings bil, en Ford, ikke engang en strøken Cosworth øker sååå mye i verdi.

 

BTW, Lykke til med salget Gompi! Den km standen er det ingenting å si på, og det ser jammen ut som den har blitt godt tatt vare på og. Kunne godt ha gitt 150k for et sånt eksemplar jeg. :)

 

du er så fjern du...helt vilt

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle de ikke kunne sammenliknes?

 

- Begge er biler som Ford satser på som sports "familiebiler" selv om Cosworth ble trimmet opp av ett uavhengig firma.

- Begge bygger på en standard modell platform.

- Begge kom orginalt med omtrent samme hk antall orginalt. St200 = 205hk, Cosworth = 204/224hk

- Begge har modifisert hjuloppheng og større bremser på "sport" utgaven

- Begge er moderat stylet opp med andre fangere og spoiler på bakluka.

- Begge ble solgt med modelltilpassede hjul.

 

Selv om de stammer fra to forskjellige tidsaldere så synes jeg de helt klart er sammenlignbare i ORGINAL stand.

 

JEG tror årsaken til att Cosworth er så gromt kontra en Mondeo ST ene og alene stammer fra det ryktet Cosworthen har bygget seg opp overe lengre tid. Som en veldig trimme vennelig bil.

Også skal jeg selvfølgelig ikke glemme att Mondeoen har trekk i front, mens Cosworth enten er bak eller 4x4. Trekk i front hører derrimot tidsalderen til ST200 til og jeg ser ikke på dette som ett minus til annet enn sladde lek på bane.

 

-Begge er sportslige familiebiler ja, men bare cossiene er homologiation specials.

 

-esc cos hadde ikke standard platform, eneste mk5 escort med lengdestilt motor. De andre cossiene hadde temmelig standard platform, men lbakhjulstrekk eller 4x4 som begge er unektelig grommere enn en kjempegnager.

 

-vingebilen hadde 204 hk i 1986, det er hakket mere oppsiktsvekkende enn 204 hk i år 2000. I dag er dette turbodiesel-effekt.

 

-Modifisert hjuloppheng og bremser hadde ingen av de, siden det er orginalt til modellen.

 

-At vingebil og esc cos er moderat stylet er en liten underdrivelse. Hadde det ikkje vært for homologiseringen ville de aldri fått whaletail, derfor denne ble valgfri på 96/96 esc cos når homologiseringsantallet var oppnådd og reglene for dette endret.

 

-modelltilpassede hjul? det er jo praktisk at du får hjul med riktig dimensjon, ET og boltsirkel, det greier tilogmed ford å levere ja.

Link to comment
Share on other sites

Og så er vi tilbake til den evige glorifiseringen av gamle Sierraer her da....

 

Ja, markedet bestemmer prisen, men hvor lenge har annonsen ligget ute da folkens? Er mange entusiaster som kunne tenkt seg en blodstrøken 2000mod ST200 og det er heller ingen hemmelighet at man ALDRI skal prise bilen sin dead on v første annonsering, finnes ALLTID muligheter for at man får mer enn hva man faktisk forventer seg. Hvor mange her skrur ned prisen etter bare to dager hvis det ikke er krise? Raise your hands.

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Og så er vi tilbake til den evige glorifiseringen av gamle Sierraer her da....

 

Ja, markedet bestemmer prisen, men hvor lenge har annonsen ligget ute da folkens? Er mange entusiaster som kunne tenkt seg en blodstrøken 2000mod ST200 og det er heller ingen hemmelighet at man ALDRI skal prise bilen sin dead on v første annonsering, finnes ALLTID muligheter for at man får mer enn hva man faktisk forventer seg. Hvor mange her skrur ned prisen etter bare to dager hvis det ikke er krise? Raise your hands.

 

hvis det er så mange av de entusiastene som kunne tenke seg en sånn mondeo, da ville vel nesten denne vært solgt allerede, siden det er så sjeldent med en i denne tilstanden?

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Sierra_2.9: Etter to dager? Hadde den vært priset til 50k hadde den vært solgt, ikke en fair pris som 150k. Må sile vekk gnierne og rånerne først vettu, så kan det hende det dukker opp noen som ser verdien.

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Selger er kansje ikke ute etter å selge til første og beste, og da er det en fin logikk i å sette prisen høyt. Det finnes noe som heter "tålmodige kjøpere", og de vil overvåke objektet en stund før de kjøper. Entusiaster sporer biler ofte lenge etter at de er solgt også, og tar kansje kontakt med neste eier osv. Fin måte å sile ut rånere med dårlig impulskontroll. Det funker hvis det ikke haster med å selge og man har litt flaks. ;)

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...