Jump to content

Låsebolter til originale 19" Ford felger


lunavoff

Recommended Posts

Monterte i går de nye 19" Ford felgene jeg kjøpte av en her på forumet på Mondeoen. Leste på TB.no med skrekk og gru at en annen Ford eier har blitt frasjtjålet felgene sine natt til i går like ved. Tenkte da på å montere låsebolter på mine. Ford skulle ha 500kr for et sett men frarådet å bruke det, da de mest sannsynlig ville gå i stykker etter et par-tre sesonger og ikke være mulig å få opp..

 

Har noen innspill til dette eller vet om det finnes noen andre jeg kan kjøpe som holder bedre? Skjønner at Ford også har noe spesiell koning..

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Eg hadde låsebolter på mine, åsså knakk "nøkkelen"! Det var blid kar som skulle legge om til vinterhjul det!

Løsningen var piss enkel, å eg trur nok de aller fleste som stjeler veit hva som skal ti uansettl :(

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Forbanna drit!!! Det er det jeg kan si om låseboltene til Ford!!! Om du er så heldig å få låsemutterene av, for guds skyld ikke monter de igjen.. Har byttet mine på begge bilene. Er noen intr i felgene tar de de låsemuttere eller ei..

Link to comment
Share on other sites

Bedre å miste en pipe,enn 4 hjul ;)

 

Det er ikke pipa, som er problemet. Med noen type felger med der hjulmutter ligger langt inn i felgen, så er det ikke like lett å få den ut. Det hender det blir merker på felgen etter dette. Det værste er visst du står langs veien, med punga dekk og ikke får av låse mutteren

Link to comment
Share on other sites

Eg hadde det travelt som F*** å knakk "nøkkelen"! Var redd eg måtte skjære felgene til H*****!

Sliter litt med temprament til vanlig, så eg holdt jo på å daue!!

 

Googla å ordna litt, å endte opp med å ofre 4stk 19mm 12kant piper..

Slo dem på med ein slager å skrudde de av som vanlig uten å ødelegge felgene :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Ok, var vel egentlig den konklusjonen jeg også kom til :) Tenkte bare at låsemuttere ville "sinke" de litt..og at de kanskje ville ta noen andre som var litt lettere..

Alarm på bilen er vel heller greia da, typ sånn usa edition hvor alarmen går bare noen er borti den :) ( ser på den)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Eg hadde det travelt som F*** å knakk "nøkkelen"! Var redd eg måtte skjære felgene til H*****!

Sliter litt med temprament til vanlig, så eg holdt jo på å daue!!

 

Hehehe

 

Har hatt litt problemer med disse,men den værste tror jeg var på en transit sport som 2,8tic har,satt som F..N!

 

Men det er ikke låsemuttrene sin skyld,det er momentet som er feil her..

Hvis dere kjøper dere et nytt sett med låsemuttrer å drar til med rett moment,så kommer dere ikke til å slite..

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Vi har spesial piper til dette, men er ikke alltid de går ann bruke. Man har og en roterende hylse utenpå muttrene, man må bli kvitt og den er hard som f...

 

Hvordan ser denne ut?

Og er den å få tak i?

 

Skulle bytte til sommerdekk i går.

Kjører nå med sommerdekk på venstre side, og vinterdekk på høyre side... :mad2:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser denne ut?

Og er den å få tak i?

 

Skulle bytte til sommerdekk i går.

Kjører nå med sommerdekk på venstre side, og vinterdekk på høyre side... :mad2:

 

Det er en pipe, som har innvendige spor, som låser seg til mutteren, som en motsatt grispikk.

 

Lurer på om det var wurth vi kjøpte av, kommer som et sett med ulike dimensjoner. Vianor her, bruker samme type

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...