Jump to content

Motorolje


admiralen

Recommended Posts

Noen formeninger og denne oljen her på en cosworth?

 

SYNTURO SAE 5W50 API SG/CD CCMC G5/PD2

Helsyntetisk helårsolje som oppfyller de mest ekstreme krav.

Meget gode kaldstart- egenskaper. Katalysator-tilpasset.

Holder viskositeten godt både under høye og lave temperaturer.

Meget sterk oljefilm i forhold til mineralolje, som beskytter motoren

meget godt i metall mot metall forhold.

MB 226.5/ VW 500.00 /VW 505.00

Link to comment
Share on other sites

Noen formeninger og denne oljen her på en cosworth?

 

SYNTURO SAE 5W50 API SG/CD CCMC G5/PD2

Helsyntetisk helårsolje som oppfyller de mest ekstreme krav.

Meget gode kaldstart- egenskaper. Katalysator-tilpasset.

Holder viskositeten godt både under høye og lave temperaturer.

Meget sterk oljefilm i forhold til mineralolje, som beskytter motoren

meget godt i metall mot metall forhold.

MB 226.5/ VW 500.00 /VW 505.00

For å være litt sleivet en fredag, så kan man sammenligne olje med kvinnfolk. Selv om ett individ har noen gode Spec. så er det langt fra sikkert at det er brukende, godt, riktig og fornuftig valg med gode egenskaper, ikke sant?

 

Hvilke motiver har du for å velge akkurat denne oljen?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

brukte biltema 5w-30 olje -kostet nesten ingenting byttet vær 3tkm

Ville ikke brukt den olja om sommeren med hardkjøring w30 blir alt for "tynn" om det blir høy oljetempratur, jeg bruker biltema 20-50clasic mineral nå og bytter vær/innen 2tkm.

Mener yb motoren har såppas moderne ventilmeknisme og smøresystem att de fleste oljer gjør jobben tilfredstilende, men at man må ha minst w50 olje om man skal gasse litt hardt.

Når man som meg bruker mineral olje må man bytte olje oftere enn med synt oljer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker også biltema mineral 20w-50. Null ånding og ingen ventiltikking.

 

Bruker du denne hele året?

 

Kan en olje ånde mindre en en annen? Kjører biltema båtolje å mc olje blandet. Riktig nok på OHC men den ånder mye å hvis olja er problemet skal jeg prøve å bytte den

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Bruker du denne hele året?

 

Kan en olje ånde mindre en en annen? Kjører biltema båtolje å mc olje blandet. Riktig nok på OHC men den ånder mye å hvis olja er problemet skal jeg prøve å bytte den

w20-50 bør ikke brukes om vinteren den har ikke gode egenskaper i kuldegrader, som vinterolje kjører jeg aldri høyere en w10 olje helst w5 (det laveste tallet sier noe om hvor "god" olja er i kulde og det høyeste hvor "god" den er ved høy tempratur).

 

Og ja det skal være stor forskjell på hvor mye en motor "ånder" med forskjelige oljer.

Link to comment
Share on other sites

For å være litt sleivet en fredag, så kan man sammenligne olje med kvinnfolk. Selv om ett individ har noen gode Spec. så er det langt fra sikkert at det er brukende, godt, riktig og fornuftig valg med gode egenskaper, ikke sant?

 

Hvilke motiver har du for å velge akkurat denne oljen?

 

 

Bare kikket litt på API ratingsystemet og SG og CD er vel en god ting på en gammel cosworth i kombinasjon med 5-50W for bruk hele året? SG har vel endel zink i seg og det er jo blitt nevnt av kjennere som en god ting...

Edited by admiralen
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...