Jump to content

mondeo 02 tdi starter ikke


karaokeglenn

Recommended Posts

har en 2002 mondeo 2.0 l td ( ny type motor) som ikke starter...har byttet diesel filter og luftet dette så det er diesel fram til dysene..

har også byttet gløde plugger og det er spenning over på de... men ikke antydelse til og fyre.... noen som har noen tips før den selges som delebil ??

Link to comment
Share on other sites

har en 2002 mondeo 2.0 l td ( ny type motor) som ikke starter...har byttet diesel filter og luftet dette så det er diesel fram til dysene..

har også byttet gløde plugger og det er spenning over på de... men ikke antydelse til og fyre.... noen som har noen tips før den selges som delebil ??

 

Har du sjekket sikringene? vet det er en sikring til motorstyringa som pleier å ryke på de motorene. Hilsen ford mekaniker

01 Mondeo 2,0 16v

89 Volvo 240

92 Audi S4

65 Chevrolet Caprice

Link to comment
Share on other sites

kom på noe til...gløde lampa lyser ikke når man vrir om tenningen..men det er spening over glødepluggene...dumt spørsmål er det glødelampe på disse bilene...har kjøpt den som et rep objekt og har aldrig kjørt denne type mondeo...

Link to comment
Share on other sites

alle sikringer er hele ...men glødepæra er død.... ikke noe reaksjon når man vrir over teninga...

skal sjekke følerne,, er det noen som har noe data på disse..hvor de sitter og om det går an og måle de uten at motoren går... har sjekket feilkoder og ingen i minne :-(

Link to comment
Share on other sites

START SPERRE ER OK OG FUNGERER SOM DEN SKAL, DENNE MODELEN HAR IKKE MATEPUMPE UNDER PÅ H.S ...

FORD SA AT DA ER DETTE MODELEN ETTER DEN SOM HAR DET..VELOG MERKE EN AV DE FØRSTE..SEIN 02 MODELL.

DRIVER MED SENSORER NÅ.. MEN DET ER VANSKELIG NÅR MAN IKKE HAR HVILKE VERDIER DE SKAL HA...NOEN SOM VEIT ???

Link to comment
Share on other sites

115hk har matepumpe, 130hk har ikke. Sjekk nøye ledningene, som går inn på pumpekontakten. Har vært borti flere av disse, som går av, når man tar på de.

 

Brudd i ledningen til dieselpumpa, ca 30cm fra kontakten er heller ikke uvanlig.

Link to comment
Share on other sites

Brudd i ledningen til dieselpumpa, ca 30cm fra kontakten er heller ikke uvanlig.

 

Det stemmer også, men har selv hatt flest av de helt nær kontakten. Hadde en Transit i forrige uke, med denne feilen også

Link to comment
Share on other sites

Ja dette er en TDCI med Common Rail, har prøvd og måle noe puls fra kamføler.. men uten hel ikke noe respons.. på noen av kontaktene ( 1 kontakt med 3 pins )

den er grå så den er av den rette typen. mener og ha lest at den var svart før og en svakhet på de... den kostet 420 kr på ford så vi satser på en slik vis jeg ikke finner noe brudd i kabelen til dieselpumpa, er det noen med en spes farge som det pleier og bli brudd i ??

Link to comment
Share on other sites

da er ledningsnett sjekket og føler byttet...fremdeles ikke start...hmmmm noen flere forslag ?? men er det gløde lampe på denne modelen som skal lyse nåe man gløder ??? den lyser ikke her... !! har lest at noen av disse bilene ikke har glødelampe som lyser

Link to comment
Share on other sites

Brudd i ledningsnettet til pumpa er vel helst på TDDI

 

Det stemmer, men det stod tdi i tittelen her, så da trodde jeg det var det

 

Det skal være glødelampe her, sjekk om det er komt vann eller er dårlig kontakt til releèt. Ligger framfor venstre fram hjul, bak fangeren. Dette er og et kjent problem.

Link to comment
Share on other sites

da skal jeg se etter det releet. synes det fra utsiden eller må jeg plukke litt frahverander for og komme til. veit det sitter et gløde rele i sikringsboksen der på v.s i motorrommet. det er byttet ut... men det sitter et lengere foran også ? noe id på dette relet som noen vet om art.nr o.l

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser nå at du har 02 mod, da ble jeg pluselig litt usikker på om du har releèt der jeg mente, nyere har det. Ligger bare et stort rele der isåfall. Har også vært ute for at railtrykk sensor, svikter. Da får man heller ikke start.

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer, men det stod tdi i tittelen her, så da trodde jeg det var det

 

Det skal være glødelampe her, sjekk om det er komt vann eller er dårlig kontakt til releèt. Ligger framfor venstre fram hjul, bak fangeren. Dette er og et kjent problem.

 

Kan dette releét føre til fusking /jaging også?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...