Jump to content

Hjelp til identifikasjon av Ford motor


Strangerover

Recommended Posts

Heisann, Jeg trenger hjelp til å identifisere en motor/motortype. Er det noen som kan hjelpe meg med dette, så tipper jeg at personen befinner seg her inne på forumet. Vi har en gammel land rover seriebil (RHD) på låven, som vi ønsker å få skilter på. Bilen var med på flyttelasset til min samboer etter studietiden i Scottland, så det er vel sannsynligvis en engelsk motor.? Grunnen til at jeg henvender meg her er at under panseret sitter det nemlig en Ford V6 motor! I forbindelse med godkjenningen må identifisere hva slags Ford motor dette er, motor størrelse og hestekrefter. Jeg har funnet et par nummer som er stanset inn i motoren, men kan ikke finne noen treff på disse etter mye søk på nettet. Nummerene jeg har funnet er(bilder vedlagt): 722F-925 AC og 722M-6059-R34. Jeg kan ikke finne noen andre nummer på blokka, så jeg håper dette kan være nok for en kjenner til å identifisere hva slags motor dette er. Skal skal også få lastet opp et bilde av hele motoren.

 

Håper at noen her inne kan hjelpe oss med dette.

Fordmotor2.jpg

Fordmotor1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ford v6, engelsk bil, tipper at det er en ESSEX 2.5 eller 3.0

 

Sitter fordeler i fremkant eller bakkant av motor, er forgasser en Weber?

Luftfilterboks i stål?

 

Står det en merkelapp på forgasser.

 

Har den to eller tre eksosutløp på hver topp?

 

Delenummer lukter motorutgave fra 72 det kan vel stemme med siste versjon av ESSEX

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...