Jump to content

Fordtreffet Rudskogen søndag 2 september.


351RS

Recommended Posts

enig, :) men det som plager meg mest er alle de som er der med andre biler en ford...... kunne heller slengt de i pulje 2 i såfal :) en kommer på fordtreff for å se å kjøre ford,. ikke bmw å audi osv...

 

aransjørene av vccn treffene (volvo) er veldig flikne der, der får de som kommer uten volvo vente til de andre er ferdige....

 

greit med litt konkuranse, men så er det jo ikke låv å race heller da :)

 

 

Ja, det går jo an, men da går jo også prisen opp for dem som kjører ford !! Det koster jo litt å leie banen også.

 

Men det er jo litt dumt å slippe den gressklipperen utpå banen helt alene.. Og grunnen til nesten ingen gadd kjøre i pulje 2 er jo fordi dem måtte betale 500 kr når det bare var snakk om 1 time igjen av dagen. De stengte jo av en time før dem skulle.. Dette er jo en tragedie når enkelte kommer langveis fra.. Det stod jo ingenting om noe av dette i programmet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, det går jo an, men da går jo også prisen opp for dem som kjører ford !! Det koster jo litt å leie banen også.

 

Men det er jo litt dumt å slippe den gressklipperen utpå banen helt alene.. Og grunnen til nesten ingen gadd kjøre i pulje 2 er jo fordi dem måtte betale 500 kr når det bare var snakk om 1 time igjen av dagen. De stengte jo av en time før dem skulle.. Dette er jo en tragedie når enkelte kommer langveis fra.. Det stod jo ingenting om noe av dette i programmet.

 

Gressklipperen ja.. hehe..

På et Ford treff burde de ikke sette av 15 min hver hele time til lisensierte biler. Er dette vanlig å gjøre på merketreff??

 

Når det gjelder å "nedprioritere" ikke-Ford, er tanken bra. Er sikker på det at de som kom med andre merker hadde kommet allikavel ;)

 

Å stenge en time tidligere fordi "noen hadde lang vei hjem" synes jeg er latterlig! Vi hadde cirka 9 timer med henger tilbake til Bergen. Hvis ryddemannskapet må hjem tidligere, bør de finne noen andre, eller la de komme seint hjem spør du meg!

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Gressklipperen ja.. hehe..

På et Ford treff burde de ikke sette av 15 min hver hele time til lisensierte biler. Er dette vanlig å gjøre på merketreff??

 

Når det gjelder å "nedprioritere" ikke-Ford, er tanken bra. Er sikker på det at de som kom med andre merker hadde kommet allikavel ;)

 

Å stenge en time tidligere fordi "noen hadde lang vei hjem" synes jeg er latterlig! Vi hadde cirka 9 timer med henger tilbake til Bergen. Hvis ryddemannskapet må hjem tidligere, bør de finne noen andre, eller la de komme seint hjem spør du meg!

Enig me kalle der, pluss at pulje 2 måtte betale 500 kr for dobbelt så lite kjøring

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

Gressklipperen ja.. hehe..

På et Ford treff burde de ikke sette av 15 min hver hele time til lisensierte biler. Er dette vanlig å gjøre på merketreff??

 

Når det gjelder å "nedprioritere" ikke-Ford, er tanken bra. Er sikker på det at de som kom med andre merker hadde kommet allikavel ;)

 

Å stenge en time tidligere fordi "noen hadde lang vei hjem" synes jeg er latterlig! Vi hadde cirka 9 timer med henger tilbake til Bergen. Hvis ryddemannskapet må hjem tidligere, bør de finne noen andre, eller la de komme seint hjem spør du meg!

 

Vi kom på treffeet med en Ford. Men den er lisensiert så vi valgte å kjøre sammen med lisensierte biler for å få trent testet den nybygde bilen, da vår gren er å få så raske runde tider som mulig med en historisk bil valgte vi å kjøre som sagt med lisens bilene, er meget skuffet vi ble lovet 15 min banetid hver hele time. noe vi langt fra fikk!!!!! kjørte sammen med den Glomma Papp sponsede RS 200 som likte å ligge breit. denne kjørte aldrig lenge av gangen,de 15 min vi ble lovet, når denne kjørte av ble alle de andre bilene også flagget av, også lotusen.

Siste pass 17:00 fikk vi 6 og et halvt minutt på banen, det ble kun tre fulle runder på det passet. Er meget skuffet! kom jo ikke akkurat gratis inn, betalte som alle andre. Men fikk jammen lite for penga denne dagen. Synd med han som fikk brent opp bilen, pga slurv.

Link to comment
Share on other sites

det som imponerte meg mest var vel det at det ikke var lov med hverken drifting eller drifting biler... hva gjorde de ihjelkjørte driterne av noen 200sxer ute på banen der da? stripsa og teipa sammen og det eneste dem gjorde var å sladde!

 

 

20120902_124558.jpg

Edited by Odin

1988 Ford Sierra Cosworth
1991 BMW M5
2001 BMW 330i

Link to comment
Share on other sites

Var selv på det treffet for første gang. Og har notert meg ned en laaang liste over ting som skal taes opp!

 

Personlig var jeg selv ikke fornøyd med hvordan ting fungerte på det treffet.. Var en del rett å slett skrekk eksempler hvordan det ikke skal være på et treff med banekjøring.

 

Kom gjærne med mere tilbakemeldinger av treffet.

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Min andre banekjøring og første gang på rudskogen. Siktet meg inn på pulje 2 trodde jeg kunne få en del kjøring, i bilen 60 mil fra vestlandet, som grønnskolling tenkte jeg lurt å få med seg førermøte..det var jo sikkert 3 kvarter forsinket. Til sammen fikk jeg bare kjørt to heat med en 6-7 runder hver før det ble flagget av for godt. Var artig det altså men skuffa over å få kjørt så lite etter å ha reist så langt. Kunne det ikke bare vært mer gjevn flyt av biler hele tiden? Mye tid sløst i start og stopp mellom grupper syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Enig med dere andre her. Her er min personlige oppsummering/mening:

 

-Gøy med så bra oppmøte men det burde være obligatorisk påmelding før treffet slik at man har kontroll på hvor mange som faktisk kommer og ikke minst, hvor mange som faktisk skal kjøre på banen.

 

-Det burde være premiering for fineste orginalbil, fineste modifiserte bil, osv. innen de respektive klasser.

 

-For lite kjøretid, burde vært non-stop kjøring fra kl.08 om morgenen til 20 om kvelden med 1 time satt av til lisensierte forder midt på dagen (lisensierte biler burde kun få kjøre hvis antall påmeldte var over en hvis grense, f.eks. 20 stk, hvis ikke burde det vært avlyst, latterlig med 4 stk på en hele den store banen). Bilene burde bli sluppet inn på når en annen kjørte i depoet slik at man sikret et jevnt antall biler på banen kontinuerlig.

 

-Synes det er absurd at andre merker enn FORD får avgang på et FORD-treff som kun arrangeres 1 gang i året.

Edited by admiralen
Link to comment
Share on other sites

Hvor mange biler var utpå samtidig egentlig?

 

Synes det var lite biler utpå når det sto mange biler og ventet...

 

Rudskogen har jo blitt ganske lang nå, så er jo mulighet for å kjøre utpå en del folk uten at det blir kø.....

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange biler var utpå samtidig egentlig?

 

Synes det var lite biler utpå når det sto mange biler og ventet...

 

Rudskogen har jo blitt ganske lang nå, så er jo mulighet for å kjøre utpå en del folk uten at det blir kø.....

 

Det var 35 biler i slengen utpå banen.

Helt enig! når 1 kjører inn av banen så burde en annen bil ha blitt slippet ut, men pga de lisensbilene kunne ikke dette gjennomføres.

 

Han som hadde bilen som brant må jo kontakte Rudskogen. bør være muligheter for noe kompensasjon spør du meg

 

Rudskogen har ikke noe med det treffet og gjøre.

Det er Jon Jamtvet som styrer hele treffet, og vi fra klubben samarbeider med han som crew/hjelpere.

Følte virkelig med eieren av den cossien.

Var en svenske, og var 0 hjelp å få.. Han og den andre cossien fra sverige måtte dytte bilen utenfor stor porten og stå der til hjelpen kom fra Sverige med henger osv..

 

Synes det er rett å slett skammelig hele episoden fra brannen oppsto til porten var låst på rudskogen!

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

på gatebil er dem over 70 biler utpå samtidig. burde fint klart 45 nå også, hjelper fælt det :)

ellers syns jeg bare det bare er positivt med noen innåslag av andre merker

 

Husker jeg ikke mye feil, så antall biler på banen er fastsatt av Rudskogen når det er snakk om registrerte biler. Mulig at gatebil har en spesial avtale på dette.

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Synes den brannsituasjonen er skremmende jeg!

 

Hva hvis dette hadde vært en ulykke med fastklemte personer inni bilen?

 

Er fullt inneforstått at man løper en viss risiko ved å kjøre på bane , men det må da være i alles interesse å gjøre dette så sikkert som mulig innenfor de rammer som er mulig?

Sitter med gru å tenker på følgende hvis det skulle oppstå en dødsulykke.

 

Forbud mot Trackdays?

Kun lisensierte biler?

Fullt kjøreutstyr?

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

jeg må si at jeg storkoste meg.... jeg har vert på flere av disse treffene før, å har i grunn vert fornøyd bestandig :) men jeg ble i grunn litt skuffet i år, spesielt de driftebilene plaget meg, de hadde i grunn ikke noe der å gjøre. men men. det som skremmer meg mest er at jeg mener jeg leste et sted at det tok 8 minutter fra det tok fyr i cossien, til den ble slukket.... det tar jo ikke mye mer en 2 minutter å kjøre rundt hele banen, hvorfor tok det så lang tid, det var jo en flaggpost rett ved der han stoppet.... var ordentlig tragisk. jeg kjørte selv forbi han, men hadde ikke noe slukkeutstyr å bidra med :(

 

Så må jeg legge til :) den ene 3 dørs sieran jeg lå bak, var vel mørk rød eller begunder rød om du vil, sikekrt noe cosworth motor for den gikk godt :) der var tanklokket teipet, men i ver eneste venstre sving så sto bensinspruten ut av lokket :) det var vel ikke helt heldig.. fikk fanget det på film, så fort jeg har fått redigert den ferdig så legger jeg den ut :)

1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138

Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/

Link to comment
Share on other sites

jeg må si at jeg storkoste meg.... jeg har vert på flere av disse treffene før, å har i grunn vert fornøyd bestandig :) men jeg ble i grunn litt skuffet i år, spesielt de driftebilene plaget meg, de hadde i grunn ikke noe der å gjøre. men men. det som skremmer meg mest er at jeg mener jeg leste et sted at det tok 8 minutter fra det tok fyr i cossien, til den ble slukket.... det tar jo ikke mye mer en 2 minutter å kjøre rundt hele banen, hvorfor tok det så lang tid, det var jo en flaggpost rett ved der han stoppet.... var ordentlig tragisk. jeg kjørte selv forbi han, men hadde ikke noe slukkeutstyr å bidra med :(

 

Så må jeg legge til :) den ene 3 dørs sieran jeg lå bak, var vel mørk rød eller begunder rød om du vil, sikekrt noe cosworth motor for den gikk godt :) der var tanklokket teipet, men i ver eneste venstre sving så sto bensinspruten ut av lokket :) det var vel ikke helt heldig.. fikk fanget det på film, så fort jeg har fått redigert den ferdig så legger jeg den ut :)

 

Er nok en god gammel 2.0i OHC motor i den, men ja den går godt... Han hadde litt problemer med tanklokket så jeg, så han prøvde å tette med ei fille rundt lokket før han skrudde det på, + gaffa, men det fungert da tydligvis ikke helt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg la merke til at en med crew-vest var mye borte hos ungdomma med driftebilene og skrudde og prata, så kanskje det var en sønn og kompisa hans, og sneik seg inn på den måten? Står jo i klartekst på fordtreff.com "Driftingbiler får desverre ikke delta.", så hvordan/hvorfor disse ble sluppet utpå er for meg et stort spørsmål.

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Link to comment
Share on other sites

jeg må si at jeg storkoste meg.... jeg har vert på flere av disse treffene før, å har i grunn vert fornøyd bestandig :) men jeg ble i grunn litt skuffet i år, spesielt de driftebilene plaget meg, de hadde i grunn ikke noe der å gjøre. men men. det som skremmer meg mest er at jeg mener jeg leste et sted at det tok 8 minutter fra det tok fyr i cossien, til den ble slukket.... det tar jo ikke mye mer en 2 minutter å kjøre rundt hele banen, hvorfor tok det så lang tid, det var jo en flaggpost rett ved der han stoppet.... var ordentlig tragisk. jeg kjørte selv forbi han, men hadde ikke noe slukkeutstyr å bidra med :(

 

Så må jeg legge til :) den ene 3 dørs sieran jeg lå bak, var vel mørk rød eller begunder rød om du vil, sikekrt noe cosworth motor for den gikk godt :) der var tanklokket teipet, men i ver eneste venstre sving så sto bensinspruten ut av lokket :) det var vel ikke helt heldig.. fikk fanget det på film, så fort jeg har fått redigert den ferdig så legger jeg den ut :)

 

 

Ja må si meg enig i at det ikke er helt bra at det tar så lang tid før noen kommer frem å hjelper ved ulykker. Som sakt lenger oppi her, brann i en bil med folk som sitter fast eventuelt er bevist løse etter en hard smell. ikke bra!

 

Hehe, er meg som har den gamle sierran du sikter til. Men er nok ikke noe cosworth motor her nei. Her er det en god gammal ohc med pustehjelp :) Huff ja, noe dritt med dette tank lokket. har prøvd flere lokk men virker som dem sitter for løst? for slapp den fjæra inni kansje. Men iallefall, noe må gjøres :)

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Ja må si meg enig i at det ikke er helt bra at det tar så lang tid før noen kommer frem å hjelper ved ulykker. Som sakt lenger oppi her, brann i en bil med folk som sitter fast eventuelt er bevist løse etter en hard smell. ikke bra!

 

Hehe, er meg som har den gamle sierran du sikter til. Men er nok ikke noe cosworth motor her nei. Her er det en god gammal ohc med pustehjelp :) Huff ja, noe dritt med dette tank lokket. har prøvd flere lokk men virker som dem sitter for løst? for slapp den fjæra inni kansje. Men iallefall, noe må gjøres :)

 

Hadde jeg tenkt litt, så kunne du jo prøvd med lokket mitt, jeg fikk jo ikke noe greie på vakuumproblemet i ms`n min uansett, så bilen min sto jo stille hele dagen... Men det er lett å være etterpåklok :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg var der ikke, men det at driftebiler ikke er lov stiller jeg et stort spørsmålstegn til...? Hvorfor skal ikke drifting være lov på et FORD treff? Det at de ligger til rette med andre som vil kjørefort og bare slå rundetiden sin er jeg helt enig med, men for oss som liker og se ut av sideruten istedenfor frontruten burde da få lov å sladde i svinger, men kjøre fint på rett frem strekk. Eller som gatebil hadde egen kjøring for drifting og egen for de som er ute etter fart og tid ;)

 

Syntes også at andre merker som "skiller seg ut" burde få lov til å entre banen så lenge de er ford entusiaster!

 

Skal nedover til neste år og håper da jeg får lov å ta med japsebilen min med 2JZ maskin, da blir det SHOW! ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...