Jump to content

Motorproblemer 1.6Tdci


donald

Recommended Posts

Hei. Har ett merkelig problem med min 06 Focus 1.6 Tdci. Den starter og går i ca. 4-5 min før den mister dieseltrykket og stopper. Alle dyser er byttet og programmert, dieselfilter er byttet og dieselpumpa er byttet. Dieselpumpa var brukt. Eneste feilmeldingen som kommer er fuel pressure regulator, men den står jo på pumpa så den ble jo byttet. Bilen er "chippet", altså omprogrammert, kan denne lage noe sånn trøbbel? At det kan være softwarefeil?

2006 Ford Focus 1.6 TDCi
1992 Sierra 2.0 DOHC Sedan SOLGT
 

Link to comment
Share on other sites

FPR sitter på fuelrailen (og hvis du har en sk powerboks er jo den koblet mellom kontakten til FPR og selve FPR). Nå forteller du ikke om hva slags feil du får på FRP, men feil trykk kan jo komme av chip/programmering.

Men det kan helt klart være en softwarefeil

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Arestert!

FRP- fuelrailPreasuresensor sitter i railen.

Og doseringsventilen sitter i pumpa.

I hvem verden har man doseringsventil i railen på en dv6?

 

Men over til problemet, du får ikke mer utfylende feilkode?

Ville prøvd å bytte til org sw i pcm først.

Og hvis ikke det hjelper så er det vel videre feilsøk som gjelder. Men har vært borti doseringsventil, dårlig kontakt i ledningsnettet doseringsventil og pcm side, og selve trykkføleren i railen ved et tilfelle.

Edited by A-Karlsen
Link to comment
Share on other sites

Ford sa i dag at "hjernen" i bilen min må byttes. Pris på ny med montering og programering kommer på ca 24000,-

Er det noen billigere "måte" å gjøre dette på?

2006 Ford Focus 1.6 TDCi
1992 Sierra 2.0 DOHC Sedan SOLGT
 

Link to comment
Share on other sites

Ford sa i dag at "hjernen" i bilen min må byttes. Pris på ny med montering og programering kommer på ca 24000,-

Er det noen billigere "måte" å gjøre dette på?

Kan spare litt på å skaffe hjeren selv ifra tyskland eller england, men sørg for å få rett..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...