Jump to content

Nye vinterdekk


viceguy

Recommended Posts

Aldri hørt om de, men, piggdekk er vel et must i Nord? Litt OT men :)

 

Men fant denne siden da: http://www.jdmrides.ca/forum/winter-tires-evergreen-ew62-t72521.html?amp; de har vel ganske klar mening :)

 

Jeg ville ikke gamblet på dårlige vinterdekk, been there done that. Men, økonomien er jo det som er inne i bildet.. Vurdere å kjøpe noe lite brukt da? Av et "premium" merke.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Aldri hørt om de, men, piggdekk er vel et must i Nord? Litt OT men :)

 

Men fant denne siden da: http://www.jdmrides....72521.html?amp; de har vel ganske klar mening :)

 

Jeg ville ikke gamblet på dårlige vinterdekk, been there done that. Men, økonomien er jo det som er inne i bildet.. Vurdere å kjøpe noe lite brukt da? Av et "premium" merke.

 

Blant de som kjører mye ute på landet så har du nok litt rett i at piggdekk fortsatt er det mest vanlige ja. Jeg f.eks ville flere dager i løpet av vinteren ikke klart å kommet meg på jobb pga speilis uten piggdekk. På slike dager bruker de som har dårlige dekk på bilene sine rett å slett skli av veien, til og med om bilen ikke er i bevegelse!

Men det fins faktisk bystrøk i nord også, og der er det blitt mer vanlig med piggfritt, da nytten av pigg ikke er like stor lenger av flere grunner.

Til bruken trådstarter beskriver tror jeg nok ett sett nye piggfridekk vil tilfredstille kravene :)

 

Og litt ontopic, så har jeg heller ikke hørt om de dekkene. Men mønstret og seipingen ser ikke så ille ut.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Skal du til Finnmark og bo der bør du investere i gode dekk, glem det meste som selges her nede i sør, gå for Nokian hakkapeliitta, du kan bruke hakkapeliitta R der oppe, men det er veldig greit med pigg, så da er det hakkapeliitta 7 som gjelder.

 

Hvor i Finnmark er dette?

 

Hilsen en ekte Finnmarking.

Edited by Dolk

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Ja er enig med deg, men jeg kommer ikke til å bruke bilen på vinter'n der oppe som sagt tidligere i tråden. Dekkene er mere eller mindre bare for å komme opp, kommer vel kanskje til å kjøre i sentrum på vårparten (når vårsola smelter snøen) før all snøen forsvinner å da er vel sånne dekk bra nok

 

Tro du meg, det der er bare en ønsketekning at du ikke kommer til å bruke bilen i Finnmark. :)

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...