Jump to content

Oppgradere lydanlegg


Hardangermannen

Recommended Posts

Høyttalerne er nok ikke de aller beste. De kan dog byttes ut med pioneer høyttalere på orginalt ford delenummer.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Da skal jeg gjøre det selv. Har jo bygget noen anlegg i biler tidligere.

 

Er det utgang til ekstra forsterker på den orginale Sony spilleren ? Lett å koble seg på ?

 

Hvis jeg husker rett, så er det IKKE linjeutganger på den spilleren, så du må nok inn med en sånn høy til lavnivå adapter, eller kjøpe forsterker med høynivå inn ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har den største lydpakken som ble levert i 2010, med Sony DAB. Når jeg leser denne tråden lurer jeg på om noen vet hvilke høyttalere som står i originalt, og tekniske data på den spilleren jeg har.

 

Er det også noen som har prøvd å bytte de originale høyttalerne med disse for oppgradering fra Pioneer (TS-170 Ci)?

Er prisen til Ford (590,-) for helt sett, par eller pr. høyttaler? Bilradiospesialisten skal jo ha 1.999,- for samme produkt(!!).

Min lokale forhandler blir svar skyldig...

 

Hvis jeg vil ha en av de foreslåtte subbene fra Pioneer, kan noen gi meg en enkel forklaring på hvordan jeg kobler slike?

Har gjort noe smått bilstereoarbeid før, men ikke koblet sub inn på en original spiller uten egen utgang for sub.

 

Og så lurer jeg på hvordan jeg får av dørtrekkene. Finner ingen skruer i utgangspunktet, men før jeg eventuelt begynner å trekke og dra i klipsene kan det være greit å vide om noe er skrudd, om noe skal ut og noe skal opp, før det er for seint.

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

Som regel er det et par bolter som forankrer dørhåndtaket på insiden. Vanligvis er disse skjult men blir tilgjenglige ved å fjerne/dele plastdeksel. Når boltene er løsnet så sitter som regel resten av dørdekselet fast med plastklips. Slike verktøy er obligatoriske:

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Karosseri/Verktoy-for-panelklips-191426/

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Karosseri/Demonteringsjern-av-plast-19513/

 

Ikke kjøp noe før du får demontert og sjekket plass for de nye høytalerene, du må kanskje skaffe nye adapterringer osv

 

Se gjerne min tråd på Focus avdelingen hvor jeg skiftet ut originalstereoen:

 

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/68031-oppgradere-stereo-i-focus-2005-masse-bilder-na-ogsa-alarmmontasje/

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...