Jump to content

Legge opp nytt led.nett til bensinpumpe


Cosworth_ftw

Recommended Posts

Jeg har pleid å legge opp eget rele bak med egen foryning fra + på batteri. Bruker det oginale releet som styring til det nye :)

det ville også jeg gjort, bruker bare chassi som jord..

Så en + fra batteri/dynamo, og den orginale + til pompa som styre strøm til det nye relet..

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

det ville også jeg gjort, bruker bare chassi som jord..

Så en + fra batteri/dynamo, og den orginale + til pompa som styre strøm til det nye relet..

nettop gjort dette selv jordet pumpa rett i karosseriet, så en pluss kabel med sikring i fra batteriet til pumpa, med gammle bensin relet som styre strøm

Link to comment
Share on other sites

+ til pumpa er tykk svart med rød stripe, så det relet med den ledning er til pumpa... lage selv eller bare kjøpe eit skikkelig, vis det er med skaplege kontakter... er ofte desse jevla uorg rask løsning vanleg kabelsko dritt lager mye krøll ettervert.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

kvalitetssko har ikkje biltema... men hvem som har dette vet eg ikkje egentli da eg har ikkje gidda å tenkt på det i seinere år... men det må vere laga av gode matriel så det holder god kontakt med belasting over tid. går ofte fint første år, men vis du måler spenningstapet det er når det har vert belasta ei stund så ser ein det fort om det er eit problem som banker på døra. men dei skoa eg har best erfaring med er gullfarga uten noe isolasjon og treng eiga tang til dei, hugser ikkje kva dei heiter, men dei ser ut som dei org fra fabrikk.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Biltema har fått noen fine kontaktsett i høstkatalogen på side 59.

 

Han spurte om kvalitetssko!

Biltema er en butikk som selger billigting, med deretter dårlig kvalitet. Nå må folk begynne å skjønne det.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Han spurte om kvalitetssko!

Biltema er en butikk som selger billigting, med deretter dårlig kvalitet. Nå må folk begynne å skjønne det.

 

Da har ihvertfall ikke du skjønt det. Jeg har kjøpt masse dyrt som ikke holder mål også. Kvalitet er uavhengig av pris for min del.

Leverer denne "billigkabelskoen" 15,5A til 044-pumpa med en delta U på 0,000000527V over en 5 meters kabelstump på 2,5mm2 så betaler ikke jeg tre ganger mer for noe som verken er bedre eller ser bedre ut. Gjør du en god jobb og samtidig setter inn kabelsko med kontaktfett så varer det også. Men at der finnes varer hos biltema og andre leverandører som man bør styre unna ja det gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Skikkelige kabelsko kommer ikke med blå, rød eller gul kapsling utapå, de har rulleklemming, og litt loddetinn på kabelskoen i samme slengen gjør susen, vaselin er lurt å bruke i kontaktene og skjøter loddes skikkelig.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Skikkelige kabelsko kommer ikke med blå, rød eller gul kapsling utapå, de har rulleklemming, og litt loddetinn på kabelskoen i samme slengen gjør susen, vaselin er lurt å bruke i kontaktene og skjøter loddes skikkelig.

 

Var vel ikke snakk om de med blå, rød eller gul kapsling utapå heller!!

 

hva heter det releet jeg trenger nytt? og kabel fra biltema det holder vel lenge?

 

Biltema kabel holder lenge, men det er sikkert noen som mener den er for "billig" :)

Link to comment
Share on other sites

den holder ei stund ja, men ja billig så matrealet er ikkje toppkvalitet og vil få meir varmgang og tap enn ein "dyr" skikkelig ja.

 

og relet er std av/på 4pol(eventuelt 5pol)

 

Hvor mye mer tap kan man forvente av kabelen til biltema bak til pumpen, la oss si 2,5mm2?

Link to comment
Share on other sites

det finnes formler på. 2,5 er egentli akkuratt på grensa ved pumpe som bruker litt. fekk ein elektriker til å rekne på dette til meg på eit program, da var det å skrive inn kvadratet på ledning, kor lang den blei og kva volt(var kansje noe mer også) så fekk han ut kva maks ampere over tid var. dette sette også selfølgelig krav til att det var ledninger av korekte matereal og kontakter som ikkje laga noe tap, da det er forskjell på stål og kobber...

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

har ikkje skjekka seinere år, men da eg gjekk på skule(greit over 10år sidan) var eine læreren meget oppptatt av å finne ut kva forskjellige ting takla. han hadde målt biltema opp mot "kvalitet" og forskjellen var extrem... han viste oss ein del tall og det var ikkje bare litt forskjell for å si det sånn. men blir ikkje problem før det er på hard belasting og hard bruk...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...