Jump to content

Legge opp nytt led.nett til bensinpumpe


Cosworth_ftw

Recommended Posts

Så du sier at kablene er billige og materialet ikke er av topp kvalitet fordi noen andre påstår det. Du har ikke regnet det ut eller målt det, Rho på Biltemakabelen vet du kansje heller ikke, eller om den er tinnet/ tinn i kombinasjon med f.eks Nb og hva dette utgjør?

Link to comment
Share on other sites

Så du sier at kablene er billige og materialet ikke er av topp kvalitet fordi noen andre påstår det. Du har ikke regnet det ut eller målt det, Rho på Biltemakabelen vet du kansje heller ikke, eller om den er tinnet/ tinn i kombinasjon med f.eks Nb og hva dette utgjør?

Vet du alt dette og har du tallene/dokumentasjon siden du er fanebærer i korstoget for biltema sitt rykte?

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Vet du alt dette og har du tallene/dokumentasjon siden du er fanebærer i korstoget for biltema sitt rykte?

Fanebærer absolutt ingenting, men DU også påstår her uten å kunne begrunne. Jeg tror jeg vet litt om dette da jeg regner på slikt hver dag og har gjort det i 20år.

 

Edit:

Min intensjon er å hjelpe og når noen påstår slikt bare fordi det er billig så er det tøvprat. Der er masse andre grunner til at ett firma kan klare å danke ut andre angående pris. Dette har ingen ting med at det er Biltema, det kunne vært vilket som helst firma som var nevnt her og jeg har spurt om det samme, nemlig begrunnelse.

Edited by Skybert
Link to comment
Share on other sites

Fanebærer absolutt ingenting, men DU også påstår her uten å kunne begrunne. Jeg tror jeg vet litt om dette da jeg regner på slikt hver dag og har gjort det i 20år.

Jeg driter i om du har regnet på dette i 20 år, for du har jo ikke tall eller begrunnelser på det du påstår du heller. Og jeg påstår ingenting, jeg konkluderer og fastslår for de som ikke har skjønt det, at biltema er og kommer for alltid til å være en lavpriskjede som selger produkter med dårlig kvalitet. Det er hele konseptet butikken jobber ut ifra.

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Jeg driter i om du har regnet på dette i 20 år, for du har jo ikke tall eller begrunnelser på det du påstår du heller. Og jeg påstår ingenting, jeg konkluderer og fastslår for de som ikke har skjønt det, at biltema er og kommer for alltid til å være en lavpriskjede som selger produkter med dårlig kvalitet. Det er hele konseptet butikken jobber ut ifra.

 

Da sier vi det sjef,,,hehehe steike saklig fyr du!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg driter i om du har regnet på dette i 20 år, for du har jo ikke tall eller begrunnelser på det du påstår du heller. Og jeg påstår ingenting, jeg konkluderer og fastslår for de som ikke har skjønt det, at biltema er og kommer for alltid til å være en lavpriskjede som selger produkter med dårlig kvalitet. Det er hele konseptet butikken jobber ut ifra.

 

 

Da trur jeg kanskje du burde ta deg en ny runde på biltema gitt. Det er riktignok en lavpriskjede som ikke har det beste ryktet. Men det ryktet er gammelt. Ting forandrer seg skjønner du.

90% av det som selges på biltema lages av nøyaktig den samme fabrikken som lager de dyre tingene(Har sett bilder)

 

En kabelsko er en kabelsko om du kjøper den hos Biltema eller Thorshov. De holder akkurat like lite i motorrommet på en bil.

 

Men såklart finnes det ting der som ikke er fullt så gode som de burde være.

 

Kan du vise meg hvor det står at Biltema's konsept er å selge produkter med dårig kvalitet?

 

@twin turbo:Jeg kan ikke se hvor biltema sin kabel er dårligere enn andres. Har kjøpt metervis med kabel på biltema uten å oppleve hverken spenningsfall,varmgang eller at kabelen går i stykker. Derimot kjøpte jeg kabel på Mekonomen. Såkalt dyr kabel. Denne var etter ett år full av irr nesten en halvmeter inn i kabelen selvom jeg brukte krympestrømpe og vulkteip rundt kabelskoen. Så hvor kabelen kommer fra er uviktig.

Edited by 2.3 GL

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Det er mye jeg er skeptisk til å handle på biltema, ledninger er ikke en av dem, kabelsko er og en ting som er like elendig der som andre steder, de kabelskoene som er nevnt her har jeg ikke kikket på, har dessverre ikke sett noen skikkelige kabelsko, det er det også sjelden jeg ser hos andre bilrekvisitaer, fikk en periode kjøpt skikkelige kabelsko med rulleklemming og låsing som passer i orginale kontakter på bilextra i skien.

 

Skal man ha en kabel som går 5 meter, og ett strømtrekk på nesten 16A, så tror jeg faktisk 2,5 mm2 blir litt i snaueste laget, ikke slik at det blir fare for brann, men fare for spenningsfall, noe som helt klart vil gi bensinpumpa dårligere effekt.

Ville vurdert å lagt 2x2,5 mm2 på plussen fra relèet, siden 4 mm2 blir stivt og vondt å legge fint og trekke.

Anbefaler selvfølgelig det samme på minusen fra gods, kan gjerne jorde 2 steder om det er litt tvilsomme jordingspunkter.

 

Ville kanskje anbefalt å bruke ford sitt orginale tenningsrelè(40A svart med store stikk på 30/87), og brukt det orginale relèet til styrestrøm for å tukle minst mulig med bilens ledningsnett.

Ett vanlig relè er stort nok, men nå har man litt mere å gå på, og forhåpentligvis litt mindre spenningstap over relèet.

 

Legg gjerne plussen inn til relèet direkte fra batteri eller hovedpluss i sikringsboksen(nærmere dynamo, høyere spenning), Via 20-25A sikring.

 

Skulle forøvrig ikke forundre meg om strømtrekket økte litt over pumpa grunnet økt spenning og derved økt effekt, øker spenningen, og motstanden er fast, vil strømmen og effekten øke.

 

Må man skjøte ledninger, lodd dem manuelt, loddetinn med flussmiddel, tre krympestrømpe med lim utapå og krymp den fast. Ferdige loddeskjøter er fint det, men man har dårlig kontroll på hvor god loddinga blir og de er litt gjerrige på tinnet.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

vis du har vanleg "87" rele

pluss fra batteri skal på nr 30, pluss ut fra rele til pumpe skal ut på 87, 85 og 86 er styrestrøm der styre plus frå gammel pumpe plus på ein, og den andre til jord. skal ikkje vere noen bryter på hovedpluss vis det er det du har prøvd å tegne, kun ein sikring ved batteri.

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Fortsatt bare en ubegrunna påstand. Jeg vil bare vite grunnlaget for å si at Biltemas kabel er dårligere og det er å gi meg tallene. Har du ikke dem så er det ubegrunnet som så mye annet her inne.

Ja det er ikke så vanskeli Biltema sine er dårlige ,, veldig dårlige ,, og det ser man på det matrialet di er laget av(legeringen) og tykkelsen på isolasjonen,, enste som kan hjelpe er faktisk og lodde ledningen i hylsa ,, men selv da ser du alle urenhetene i matrialet som må kokes bort

Du vil ikke merke no spenningstap ,, me en gang ,, men gi det ei stund da det er begynt og korrodere i hylsa ledningen er klemt i og kabelen,,,,.

Mer strøm mer korrusjon,,,

Link to comment
Share on other sites

Ja det er ikke så vanskeli Biltema sine er dårlige ,, veldig dårlige ,, og det ser man på det matrialet di er laget av(legeringen) og tykkelsen på isolasjonen,, enste som kan hjelpe er faktisk og lodde ledningen i hylsa ,, men selv da ser du alle urenhetene i matrialet som må kokes bort

Du vil ikke merke no spenningstap ,, me en gang ,, men gi det ei stund da det er begynt og korrodere i hylsa ledningen er klemt i og kabelen,,,,.

Mer strøm mer korrusjon,,,

 

Ja,nei,dem er virkelig dårlige. Hadde en bil på tunet her som jeg hadde i nesten 10år. Dette var en lavkostbil med mye rart montert. Jeg kjørte mange år med bla 3*100W ekstralys på 2,5mm2 biltemaledning, det gikk kjempefint. Ikke var det korrodert i kabelskoene og det manglet heller ikke noe på isolasjonen. Hadde akkurat samme spenningen fremme ved lyktene når det ble montert xenon etter mange år. Men det er helt klart at det er stor forskjell alt etter hvem som monterer!

Link to comment
Share on other sites

Ja det er ikke så vanskeli Biltema sine er dårlige ,, veldig dårlige ,, og det ser man på det matrialet di er laget av(legeringen) og tykkelsen på isolasjonen,, enste som kan hjelpe er faktisk og lodde ledningen i hylsa ,, men selv da ser du alle urenhetene i matrialet som må kokes bort

Du vil ikke merke no spenningstap ,, me en gang ,, men gi det ei stund da det er begynt og korrodere i hylsa ledningen er klemt i og kabelen,,,,.

Mer strøm mer korrusjon,,,

 

Lodde endene er i grunn en stor fordel uansett gitt...

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...