Jump to content

Fjernkontroll til Webasto varmer?


Jaran

Recommended Posts

Hallo! Har sett litt rundt etter en form for måte å kunne varme opp bilen før jeg kommer ut om morgningen på vinteren. Fikk nylig vite av noen karer på dette forumet at bilen min har en webasto dieselvarmer. Har sett litt på dette og har kommet fram til at man kan sette en remote modul til denne slik at man kan sku den på via en fjernkontroll. Har noen noe peiling på dette? Noen som har gjort dette før, i såfall vet noen om hvor man kan få dette til en grei pris? ^_^

Link to comment
Share on other sites

Da er det jo ikke webasto du har, men eberspacher. Og da kan du bruke easystart R(til venstre) eller R+(til høyre).

_vyr_49easystartR.jpg

Easystart R er da bare en av og på knapp, mens R+ har samme mulighet som tidsuret inni bilen, med forprogrammering, status på varmer, feilkoder, temp inni bilen etc.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Da er det jo ikke webasto du har, men eberspacher. Og da kan du bruke easystart R(til venstre) eller R+(til høyre).

_vyr_49easystartR.jpg

Easystart R er da bare en av og på knapp, mens R+ har samme mulighet som tidsuret inni bilen, med forprogrammering, status på varmer, feilkoder, temp inni bilen etc.

 

Helt sikker på at det ikke er webasto? Fikk beskjed når jeg posta denne tråden her: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/70345-mondeo-2003-mk3/page__gopid__697704entry697704 at det var webasto :P

Link to comment
Share on other sites

Helt sikker på at det ikke er webasto? Fikk beskjed når jeg posta denne tråden her: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/70345-mondeo-2003-mk3/page__gopid__697704entry697704 at det var webasto :P

Webasto er en av de mer kjente produsentene, derfor blir tilleggsvarmere ofte kalt Webasto. Fakta er at det er flere andre levrandører av tilleggsvarmere også ;) Selv har jeg ingen anelse hva du har, men Breda har vel jobbet hos en Ford forhandler og vet vel derfor (forhåpentligvis :P ) hva han snakker om.

Link to comment
Share on other sites

Så langt jeg husker så er det eberspacher i den mondeoen.

Og ordet webasto er på folkemunne et ord for brennstoffdrevet varmer i bil. Selv om det er navnet på en produsent.

I som regel alle annonser på finn så blir det skrevet webasto, bare fordi det er en varmer i bilen, selv om produsenten er eberspacher.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Så langt jeg husker så er det eberspacher i den mondeoen.

Og ordet webasto er på folkemunne et ord for brennstoffdrevet varmer i bil. Selv om det er navnet på en produsent.

I som regel alle annonser på finn så blir det skrevet webasto, bare fordi det er en varmer i bilen, selv om produsenten er eberspacher.

 

Aha! Hva vil være den letteste måten å finne ut 100% sikkert hva jeg har da? Rett og slett å legge seg under bilen og ta en titt? Kjedelig å gå til kjøp på noe som er til feil varmer :)

Link to comment
Share on other sites

Aha! Hva vil være den letteste måten å finne ut 100% sikkert hva jeg har da? Rett og slett å legge seg under bilen og ta en titt? Kjedelig å gå til kjøp på noe som er til feil varmer :)

Ja, for eks, eller sjekke med ford på chassinummer. Men ganske sikker på at du har en d5w s varmer fra eber, Men fjernkontrollen vil uansett funke til begge, for det er i hovedsak bare et + signal som sende for å aktivere varmeren. Og da er det fjernkontrollen/uret som styrer resten med tiden den skal gå osv.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Ja, for eks, eller sjekke med ford på chassinummer. Men ganske sikker på at du har en d5w s varmer fra eber, Men fjernkontrollen vil uansett funke til begge, for det er i hovedsak bare et + signal som sende for å aktivere varmeren. Og da er det fjernkontrollen/uret som styrer resten med tiden den skal gå osv.

 

Så flott. Takk for hjelpen:) Om man ønsker å montere dette selv må man vel bestille dette på nettet. Da er det fjernkontroll + en modul med reciever etc? Noen anelse om hva dette ligger på og hvor jeg kan bestille det? Sitter nå på min iPhone, men skal søke det opp litt mer når jeg kommer hjem til pcen.

Link to comment
Share on other sites

Sånn som jeg har fått det med meg, så går Ford bort fra Webasto nå til fordel for eber. I focusen min så er det Eber, men på "eksisterende" mondeo er det webasto. :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Så flott. Takk for hjelpen:) Om man ønsker å montere dette selv må man vel bestille dette på nettet. Da er det fjernkontroll + en modul med reciever etc? Noen anelse om hva dette ligger på og hvor jeg kan bestille det? Sitter nå på min iPhone, men skal søke det opp litt mer når jeg kommer hjem til pcen.

Du kan jo handle dette akkurat hvor du vil, selv om du monterer selv. Da er en fjernkontroll, og en modul ja, som kobles opp mot eksisterende nett til varmern. Jeg glemte i farten at du også får gsm system, hvor du monterer gsm modul med simkort og har app på telefonen din istedetfor fjernkontroll. Alle de samme funksjonene. Den koster jo litt mer.

 

Easystart T (vanlig ur) 1062 kroner

Easystart R (Fjernkontroll uten skjerm) 3700 kroner

Easystart R+ (Fjernkontroll med skjerm) 4562 kroner

Gsm modul 5062 kroner

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Man må vel også montere elektrisk vannpumpe også,hvis varmeren skal gå uten at motor går..

Hvis det er en kjørevarmer så stemmer det ja. Det står lite om det i første innlegget og jeg oppfattet det som at han har en parkeringsvarmer, og bare trengte fjernkontroll.

 

Må man det også? Varmeren går jo ofte litt etter tenningen er skrudd av? :P

Har du et ur fra før av hvor du kan styre varmern, eller har du varmer som bare går når bilen går?

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er en kjørevarmer så stemmer det ja. Det står lite om det i første innlegget og jeg oppfattet det som at han har en parkeringsvarmer, og bare trengte fjernkontroll.

 

 

Har du et ur fra før av hvor du kan styre varmern, eller har du varmer som bare går når bilen går?

 

Det vet jeg veldig lite om. Fikk nettopp vite at jeg i det heletatt hadde en slik varmer. Hvordan kan jeg sjekke ut dette? :whistling:

Link to comment
Share on other sites

For å finne ut om du har parkeringsvarmer, så må du ha en enhet inne i bilen til å aktivere den.

PÅ din mondeo er det da mest sannsynlig denne

IMG_0033%20copy.jpg

Hvis du ikke har det, så må du ha et kit for å bygge ut kjørevarmern til parkeringsvarmer.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

For å finne ut om du har parkeringsvarmer, så må du ha en enhet inne i bilen til å aktivere den.

PÅ din mondeo er det da mest sannsynlig denne

IMG_0033%20copy.jpg

Hvis du ikke har det, så må du ha et kit for å bygge ut kjørevarmern til parkeringsvarmer.

 

Ah, det var litt surt. Har aldri sett noen sånn i bilen så det har jeg nok ikke heller. Hva vil det koste og bygge ut det her? Er vell snakk om en del lapper? <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Eber tillegsvarmer i min 05 modell 2.2TDCI. Bestilte i høst et kit fra en forhandler og her fikk jeg et Webasto sett med veldig detaljert monteringsanvisning. Har koblet alt og mangler bare å montere vannpumpa. Settet kostet ca 6000kr og her fikk jeg med alt bortsett ifra fjernkontroll, det skal jeg se om jeg finner brukt på ebay, den er bare å programmere i etterkant visstnok.

 

Sånn ser den innvendige enheten ut. Kan programmeres på tid og kjøres manuelt om jeg vil.

 

webasto.jpg

 

I bruksanvisningen står det at det er til Mondeoer fra 04-07, så muligens du må ha et annet sett? Men Eber er jeg 100% at jeg har, det står i de originale bestillingspapirene jeg har på bilen.

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt. Ombygningskittet er bare for å bruke varmern som parkeringsvarmer når bilen ikke går. Og så må du eventuelt ha fjernkontroll/gsm i tillegg. Men dette er valgfritt. Du kan styre og programmere varmern med uret som følger med i kittet.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...