Jump to content

Xenon ombygging kit for H7 fjernlys m/CANbus


Hardangermannen

Recommended Posts

Vil bygge om fjernlysene til Xenon.

Det er linser på nærlysene og de er ok.

 

Er det CANbus på min 2012 modell Kuga? Må ha ?

 

Trenger mer fjernlys og da har jeg funnet dette settet : Megalys XENON kit Canbus

 

Noen som kjenner til dette settet`?

Andre som har bygget om til Xenon på Kuga?

 

Er megalys en bra nettbutikk?

Edited by Hardangermannen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Kjørte Kugaen til naboen i helga og føler den lider av samme sjuka som de fleste Ford. Begge lys kjeglene i fjernlyset lyser mot samme punkt. Litt opp.til venstre for fører. Og der trenger.en jo ikke.så mye lys. Tror ekstralamper er tingen. Xenon ombygging på en kamerat sin mondeo mk3 gikk ikke så bra. Lyste kraftig, men kortere enn med orginal halogen.

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig.

"Neeei, hakke dusjkabinett i huset. Vi selger og kjøper nytt hus med dusjkabinett."

 

Kverna, dette vet du like godt som meg hvis du er bittelitt oppegående, så vet du at ettermontert xenon er noe herk, hvis ikke så bør du titte litt rundt deg så ser du mange klovner med gamle biler som blender andre med sine 6000K eller gjerne 8000K lys. Og nei, 8000K er ikke sterkere enn 6000K, det er bare fargetemperaturen på lysene. Original xenon er 4300K.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Kverna, dette vet du like godt som meg hvis du er bittelitt oppegående, så vet du at ettermontert xenon er noe herk, hvis ikke så bør du titte litt rundt deg så ser du mange klovner med gamle biler som blender andre med sine 6000K eller gjerne 8000K lys. Og nei, 8000K er ikke sterkere enn 6000K, det er bare fargetemperaturen på lysene. Original xenon er 4300K.

 

Word!

 

Jeg har alltid lurt på når Fiat Uno, Volvo 240, Ford sierra etc kom med orginalmontert Xenon, ikke bare ser det helt ****** ut, men man blir jo blendet av nærlysene og mange av de "made in china" kitene lyser så forbanna dårlig, og man er heldig om pæra varer mer enn 14 dager.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Word!

 

Jeg har alltid lurt på når Fiat Uno, Volvo 240, Ford sierra etc kom med orginalmontert Xenon, ikke bare ser det helt ****** ut, men man blir jo blendet av nærlysene og mange av de "made in china" kitene lyser så forbanna dårlig, og man er heldig om pæra varer mer enn 14 dager.

Hver morgen møter jeg en WV caddy med ettermonterte xenon i nærlys. De første ukene så blunket jeg på han fordi jeg alltid trodde han kjørte med fjern på, noe han ikke gjorde. Hvilket han også gjorde meg serdeles oppmerksom på ved å tenne sine 3stk xenon ombygde bøttelykter mot meg og lot være å slå de av igjen.

 

Nå har jeg lært å ikke blunke til han lenger, men det er for meg ett stort problem for selv på 700m avstand så blender bøttelyktene hans noe sinnsykt. Jeg ser ikke en dritt så den dagen elgen står i veien og han kommer imot så smeller det kraftig i 100km/h uten att jeg skjønner hva som har skjedd overhode for jeg er blind med han imot.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en sånn klovn bak meg igår på E6, han forstår det ikke selv at han er en stor ***** klovn, og vet dere hvorfor? Jo fordi han ikke har hjernekapasitet nok til å forstå at uorginal xenon kan aldri bli bra, han forstår ikke "hvorfor kaste bort pengene på noe sånt"

 

Min mening er at nå når led lys er på tur inn i ekstralys og til disse "ettermonterings tullingene" så håper jeg det kommer en ny lov om at man mister lappen hvis man har dette ettermontert, eller overstiger LUX verdien.

 

Jeg har sett noen i Finnmark med disse ledbroene, og ikke bare en ledbro montert, greit det lyser opp som dagen, men glemmer dem å blende ned eller blender opp for tidlig så er det rett og slett farlig. Det der må bare fremover bli kraftig regulert med strenge straff og bøter, samt at lappen ryker i minst tolv mnd.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden handler vel først og fremst om fjernlys og ettermontering der. Det skal vel være problemfritt i hht. bledning og lovlighet. At det blir mye bedre er vel heller tvilsomt da ei halogenlykt er bygget opp forskjellig fra ei xenonlykt med tanke på reflektorer, linser og lysbrytning. Jeg tror nok ekstralys er den beste løsningen.

 

Ettermontering av Xenon i H4-lamper (Bi-xenon) fører til feil brytning på lyset fordi lyskilden til xenonpæra sitter feil i forhold til halogenpæra. Derfor må en oftest justere lyset kraftig ned for ikke å blende andre, og dermed blir lysene i praksis mer som noen feiljusterte tåkelys. Hvis en ikke justerer blender de andre trafikanter veldig og sender uansett ikke lyset dit det skal på nærlyset.

 

Å sette inn xenon i andre lamper vet jeg ikke, men å sette inn xenon i tåkelys funker i alle fall dårlig. Pærer ment for tåkelys har ofte ei "hette" som sender lyset tilbake til reflektoren slik at brytningen blir riktig, men denne "hetta" er ofte ikke til stede på xenonpærer, og en får da i praksis nærmest fjernlys i tåkelysene. Og så lenge mange oppfatter det som kult å kjøre rundt med nærlys med originalt eller ettermontert xenon sammen med xenon i "tåpelysene" sine, er det ganske ille å være den som møter slike i mørket, eller har dem i bakspeilene i køkjøring. Jeg bruker å sette på tåkelysene bak hvis noen kommer opp bakfra med alt for mye lys. Det hintet blir oftest oppfattet riktig ;-)

 

Og ja, de som har ettermontert xenon i kjørelysene sine er ofte "enøyde", så mye tyder på at dette er noe tull. Men dette blir vel som chipping - De som oppgraderer skryter hemningsløst, men lar ofte være å oppgradere sin neste bil.

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

 

Og ja, de som har ettermontert xenon i kjørelysene sine er ofte "enøyde", så mye tyder på at dette er noe tull. Men dette blir vel som chipping - De som oppgraderer skryter hemningsløst, men lar ofte være å oppgradere sin neste bil.

 

Denne syns jeg var litt spesiell..

Link to comment
Share on other sites

Denne syns jeg var litt spesiell..

Hehe, ok, jeg kan spesifisere litt :-)

Folk som chipper vanlige biler, dvs. biler i daglig bruk til normal kjøring, velger oftest ikke å chippe flere biler selv om de var "strålende fornøyde" med chippinga. De kjøper heller biler med originalt mer krefter hvis de trenger det. Tenker at det er mye det samme med ettermontering av xenon også. Ser i alle fall samme tendensen blant mine bekjente, så fremt motivasjonen er bedre lys i praksis. Xenon gir mer lys, men ikke nødvendigvis slik du hadde tenkt. Dette gjelder spesielt H4-lamper og tåkelys :-)

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ok, jeg kan spesifisere litt :-)

Folk som chipper vanlige biler, dvs. biler i daglig bruk til normal kjøring, velger oftest ikke å chippe flere biler selv om de var "strålende fornøyde" med chippinga. De kjøper heller biler med originalt mer krefter hvis de trenger det. Tenker at det er mye det samme med ettermontering av xenon også. Ser i alle fall samme tendensen blant mine bekjente, så fremt motivasjonen er bedre lys i praksis. Xenon gir mer lys, men ikke nødvendigvis slik du hadde tenkt. Dette gjelder spesielt H4-lamper og tåkelys :-)

 

Jaha.. det må være såkalte powerbokser som har vært brukt.. jeg kommer aldri til å la være å chippe en bil så lenge muligheten finnes..

Link to comment
Share on other sites

Heppsann.

 

Det er IKKE nærlysene jeg skal bygge om.

 

Det er fjernlysene og særlig ryggelysene15 Watt xenon i ryggelysene.

 

Har også bestillt et dyrere kit enn de billigste kitène til etpar hundrelapper.

Var en Beemer med slik ryggelys på den lokale Rema'en her om dagen.

 

Word of advice: ikke se rett i ryggelyset. Jeg hadde grønn flekk på auan fortsatt da jeg kom ut fra butikken etter 15 minutter shopping.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...