Jump to content

9 sekunders BOB


heaamodt

Recommended Posts

Ser ut som att Andres fra Estland begynner å få snurr på bilen.

 

 

 

8.75 i komp

1.8 bar/ E85.

7300rpm.

C4,ford 9" 3.89 utv.

Det sier litt om potensialet i disse motorene når man klarer 9 sek. med én stk. billig Kinaturbo og antageligvis andre lavbudsjett deler. Dette var imponerende.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Passer C4 kassene rett på ford v6 motorene?

Eller har de sveisa om "clutchhuset"?

 

Skal overhale boa motoren min i vinter, og få på en turbo. Så ser etter hva som finnes av alt. girkasser. Ser ut som C4 tåler litt :)

x1965 Ford Cortina MK1 1500 Solgt!

x1989 Ford Scorpio 2.9i GL/24v Solgt!

-2004 Chevrolet Tahoe 5.3L gassdrift

-1976 Pontiac Firebird Trans am 6.6L

-1986 Ford Scorpio 2.9GL

Link to comment
Share on other sites

Passer C4 kassene rett på ford v6 motorene?

Eller har de sveisa om "clutchhuset"?

 

Skal overhale boa motoren min i vinter, og få på en turbo. Så ser etter hva som finnes av alt. girkasser. Ser ut som C4 tåler litt :)

 

Ja, C4 passer rett på.

Det er amerikanske Ford kasser som i sin tid ble original-montert i blant annet Granada

og annen Ford med V6/V8

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Prosjekt tråd takk :D

 

Prosjekt tråd kommer! Venter til jeg har handlet inn flere deler og fått motor ut av bilen. :)

 

Ja, C4 passer rett på.

Det er amerikanske Ford kasser som i sin tid ble original-montert i blant annet Granada

og annen Ford med V6/V8

 

Var nytt for meg. Vet du hvor mye hk/nm disse kassene tåler?

x1965 Ford Cortina MK1 1500 Solgt!

x1989 Ford Scorpio 2.9i GL/24v Solgt!

-2004 Chevrolet Tahoe 5.3L gassdrift

-1976 Pontiac Firebird Trans am 6.6L

-1986 Ford Scorpio 2.9GL

Link to comment
Share on other sites

Passer C4 kassene rett på ford v6 motorene?

Eller har de sveisa om "clutchhuset"?

 

Skal overhale boa motoren min i vinter, og få på en turbo. Så ser etter hva som finnes av alt. girkasser. Ser ut som C4 tåler litt :)

 

 

Som det blir sagt passer de rett på, men ble levert med hus til både V6 og V8. Du kan få C4 kasser fra USA om tåler 1200 hk+.

Har en bekjent som bruker C4 i en mustang som bremser tall i det området. Det negative med C4 er utveksling, 2.47 førstegir og 1:1 tredje, noe som tilsier utveksling i bakaksel ned mot 3:1 for å få ett fornuftig turtall ved normalt bruk. C3 er fransk, ble videreutviklet til A4LD, en firetrinns C3 med overdrive på 0.75. Hadde et fortjent lurvete rykte i starten men ble bedre etterhvert. Disse kassene kan du få tak i ett oppgraderings kit med tøffere lameller, bedre ventiler etc. Originalt vil de ikke tåle en overladet boa, jeg vet. ;) -En oppgradert en kan være et billig bra alternativ. A4LD ble så videreutviklet via ei V8 kasse jeg mener hette 4R55E til 5R55E, 5R55W og da til slutt 5R55S som du finner blant annet i 07-09 mustang V6. Disse vil passe rett på en boa men er elektronisk styrt og du vil trenge styring til dem. Nå har derimot tci kommet med ei 5R55S kasse med automatisk/manuelt ventilhus som tåler 725 hk. Disse kassene med 3.22 førstegir og 0.75 femtegir, bra utvalg i konvertere mm. vil være det beste alternativet under forutsetning att de kan overkjøres manuelt slik jeg innbiller meg. -Men det skal jeg sjekke opp. Så var det prisen da, 3200$ + konverter og det du ellers vil trenge.

Til sammenligning koster kittet til A4LD kassa i overkant 300$+jobb eller du kan få en ferdig bygd kasse til litt over 2000$.

 

http://www.transmissioncenter.org/a4ld.htm

 

http://www.tciauto.com/tc/5r55s-streetfighter-transmission-05-08-4-0l-4-6l.html

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...