Jump to content

Kjøpe 1977 opel rekord berlina 2.2


"Lakkelars"

Recommended Posts

Hei

Fått tilbud om å kjøpe en 1977 opel rekord berlina med 2.2 motor.

 

1:Hvor burde man se etter rust på disse?

 

2:Ble de levert med så stor motor som 2.2? eier var usikker selv

 

3:Vanskelig å få tak i deler til disse?

 

4:Om bremsene ikke er oppgradert med motorbytte burde dette gjøres, hvilke opel har bremser som kan ta denne motoreffekten?

eller var opel satt opp med de største bremsene på sine modeller uansett motorstørrelse orginalt?

 

5: noen som har noe bilder av noe strøkne 77 rekord berlinaer til inspirasjon?

Edited by "Lakkelars"

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

To plasser disse ruster fælt er i støtdempertårnene forran, og nedi bunnen av A-stolpene. Det er dobbel plate i dempertårnene og det ruster i mellom disse. Det blir som regel først gjennomrust mellom dempertårn og skjerm i motorrommet.

 

2,2 motor ble ikke levert før i 85/86.

På den 77modellen er det ikke standard med ventilerte bremseskiver forran. Ville tro du kan bruke ventilerte skiver og calippere fra 86 2,2i. Eventuellt noe fra commodore, monza eller senator.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

det er også forskjell på bakaksel også. Usikker på om denne passer over fra 2.2i av nyere slag da det er forskjell på Rekord E1(fram til 81) å E2(fra 82)

 

Men jeg trur helt ærlig du kan kamuflere den 2.2 motoren så den ser ut som en vanlig 2.0/1.9S motor med noen enkle grep for de er i familie.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Husker godt da ham bygde denne. Et av de første oppsettene hans var med ombygde Weber gassere og TT SB-Cheva. Husker også at jeg hørte et direkte-intervju på radio mens han dro på ut på E18 i Eidanger. Småsjokkert jonunalist ja :) Ble tilslutt godkjent denne også.

Ble vel solgt til eieren av det Opelhuggeriet(Glomsdal Opelhuggeri???). Montro om den lever ennå?

 

Ang trådstarters spm: Spm Per Olav så riktig nevner, rust, rust og atter rust. Særlig på nevnte steder. I tillegg så er de ikke særlig gode å kjøre heller. Men, det er faktiskt etter min mening et linjelekkert karosseri i 2-dørs/Coupe.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar folkens :) om noen sitter på fler bilder så er det bare legge ut, "alle biler ruster og opel har rekord" har jeg hørt før og bruker ordtaket selv ;)

 

Motor skal ikke trimmes i mitt eie da jeg skal ha den på veien raskt og enkelt for å la focusen min slippe gå som brøytebil på jessheims traktene... ;)

 

Noen som har liggende deler eller vet om noen som har deler jeg eventuelt kan trenge for godkjenninga da?:)

Edited by "Lakkelars"

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Motor kommer fra Rekord E2, du kan bruke bremsene fra samme bil.

Får faktisk godkjennings papir på att dem holder til 150hk.

 

Du kan bruke toppdeksel fra 2.0 da kan en lure hvem som helst :P

 

 

kjenner du noen som har godkjeningspapirer på sånn motor i den typ bil? :)

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Husker godt da ham bygde denne. Et av de første oppsettene hans var med ombygde Weber gassere og TT SB-Cheva. Husker også at jeg hørte et direkte-intervju på radio mens han dro på ut på E18 i Eidanger. Småsjokkert jonunalist ja :) Ble tilslutt godkjent denne også.

Ble vel solgt til eieren av det Opelhuggeriet(Glomsdal Opelhuggeri???). Montro om den lever ennå?

 

 

 

blomdals opelhøgg AS har hatt ein del råe prosjekt oppgjennom åra han... han vel fortsatt eleanor mustangen sin??

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...