Jump to content

Noen som kan fortelle meg litt fakta!?


Smistad

Recommended Posts

Blir nok ikkje lett når de er reigstrert som vanlige vingebiler i hjemlandet sitt til og med..

Regner nesten med at de går på tuv godkjenningen til vanlig vingebil også.. Så det er ikkje sikkert det er så lurt å grave i dette :unsure: :whistling:

 

Står det RS500 i vognkortet, så skal ikke det være noe problem.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Blir nok ikkje lett når de er reigstrert som vanlige vingebiler i hjemlandet sitt til og med..

Regner nesten med at de går på tuv godkjenningen til vanlig vingebil også.. Så det er ikkje sikkert det er så lurt å grave i dette :unsure: :whistling:

 

er vel ingen forseller på vanlig vingevogn og rs500 som er av betydning for en tuv godkjenning uansett

MVH kenneth

Link to comment
Share on other sites

er vel ingen forseller på vanlig vingevogn og rs500 som er av betydning for en tuv godkjenning uansett

Nei.. det er vell så.. Men er det enklere å godkjenne vingebil med 8 dyser å stor turbo enn sedan og Escort?

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hjelpt en innpå her, med anbef av godkj på en sedan med RS500 motor, gikk helt fint det

Det er jo supert! :)

Eg er ikkje så inni det biltilsyn greiene annet enn at det meste virker vanskelig..!

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Det er jo supert! :)

Eg er ikkje så inni det biltilsyn greiene annet enn at det meste virker vanskelig..!

 

 

men er det noen som vet hva slags dokumenter etc. jeg trenger når jeg skal betale tollen å få skilter på bilen min? vingevogn første gang registrert 1990

MVH kenneth

Link to comment
Share on other sites

Står det RS500 i vognkortet, så skal ikke det være noe problem.

Er vel ikke så stor sjangse for at det gjør det, de klarer jo og skrive så mye dumt og ikke minst feil i vognkort...

 

hva vi tror, har ikke noe å si, han har sagt at det er en orginalbil som er nummerert! så vi får vente se om vi får mer svar, kompisen min har ennå ikke hørt noe mer i fra han..

Hva mener du med numrert? Det eneste nummeret som gjelder er jo at chassisnr er innenfor. Nummer merkene som sitter i midtkonsollen er noe som ble organisert som "gruppekjøp" via RS Owners Club i England en gang i tiden, ikke alle har den, og det har også blitt laget flere i senere år. Hvem som helst kan jo også få laget seg en sånn...

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke så stor sjangse for at det gjør det, de klarer jo og skrive så mye dumt og ikke minst feil i vognkort...

 

 

Hva mener du med numrert? Det eneste nummeret som gjelder er jo at chassisnr er innenfor. Nummer merkene som sitter i midtkonsollen er noe som ble organisert som "gruppekjøp" via RS Owners Club i England en gang i tiden, ikke alle har den, og det har også blitt laget flere i senere år. Hvem som helst kan jo også få laget seg en sånn...

Der har du pointet. Igjen mest sannsynlig ingen ORGINAL RS500............

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

men d er en del andre ting med rs500 som ikke er likt på vingebil,bakstillinga mener jeg å huske at d var noe der. to innfestninger for bruene i traversen ??

"Såkalt" justerbart bakstell. På lik linje med 8 dyser.

Ford har alltid vært flink til å lese regelboken når det gjelder motorsport.

Bare se på Escort cosworth med vanninsprut liggende under baksete og chargecooler...........

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

"Såkalt" justerbart bakstell. På lik linje med 8 dyser.

Ford har alltid vært flink til å lese regelboken når det gjelder motorsport.

Bare se på Escort cosworth med vanninsprut liggende under baksete og chargecooler...........

Det var bare noen små braketter som blei skrudd på for å ilustrere hvor de skulle feste nye bærebruer i motorsporten!

Ford har vell tvert imot vært flinke til å lese reglene! Det er jo derfor disse enkle løsningene gjorde Ford og Cosworth til det det er i dag! :)

Ledningsnettet til dysene ligger bare stripsa fast bak ved abs blokka uten å vøre koblet til noe som helst..

Og BTR er blenda av.. Så dyse rekke nr2 har som oftest aldri smakt bensin :lol:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Det var bare noen små braketter som blei skrudd på for å ilustrere hvor de skulle feste nye bærebruer i motorsporten!

Ford har vell tvert imot vært flinke til å lese reglene! Det er jo derfor disse enkle løsningene gjorde Ford og Cosworth til det det er i dag! :)

Ledningsnettet til dysene ligger bare stripsa fast bak ved abs blokka uten å vøre koblet til noe som helst..

Og BTR er blenda av.. Så dyse rekke nr2 har som oftest aldri smakt bensin :lol:

Det er ikke for å illustrere,men for å kunne si "serieprodusert" i 500 expl.for bruk i gruppe A.

Jeg mente faktisk at Ford er flink å lese reglene når de skulle klasse bilene.

Bilene skulle være levert med..........,men det står ingenting om at det skulle være tilkoblet.( 8 dyser,justerbart bakstell,vanninsprut og chargecooler med mer)

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kult da :)

 

Både nr 162 og 167 skal være svarte, var den det?

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Er litt tøft ja, iallefall når det er så mange påståelige teretikkere her inbe som tror de har greie på alt!:-) jeg har faktisk fått tilbud om å se bilen så om det skher før nye eiger overtar, så skal jeg få tatt noeb blder

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen tvil om at det finnes mye rart rundt om her i norge som ikke alle her inne vet om..

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

kan stemme att det er den... denne var annonsert ein liten periode for ei stund sia... svart var den og var i bergensområdet, så er nok ein muligheit det stemmer... eg kjenner ikkje til bil, men såg annonsa og har hørt noen rykter att dette var riktig... men vi får nå forhåpentlig ein bekreftelse...

 

kan legge til eit spm til... for noen år sida fekk eg høyre att det var ein kvit org rs 500 i bergendistriktet(uten skilt trur eg) stemmer dette kansje...

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Er litt tøft ja, iallefall når det er så mange påståelige teretikkere her inbe som tror de har greie på alt!:-) jeg har faktisk fått tilbud om å se bilen så om det skher før nye eiger overtar, så skal jeg få tatt noeb blder

 

Er bilen solgt, eller tilsalgs?

Link to comment
Share on other sites

Ny eier skulle visst betale 610.000 kr. BN registrert.

 

Vet ikke om noen hvite RS500 her nei :)

610K??!!! :blink: Håper det er bil nummer 167.. for da er det funnet enda ein! :cool2:

 

Er ikkje nr1 i Bergen da? den er hvit..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...