Jump to content

Problemer med kuga?


Torino 76

Recommended Posts

Hei! For mine ører så høyest det ut som utløser lager da rasler det. Men når jeg trår inn pedaler blir det banke lyder. Er ikke hele tida bare av og til. Men i det siste har det blitt oftere. Klarer å framprovosere samme banke/ rasle lyden ved å nappe på gasspedalen. Er en 6 trinns manuell i bilen.

Link to comment
Share on other sites

Den har gått 110 000. Så garanti tror jeg ikke jeg får det på. Det er nok svinghjulet ja! Har på dem 4 mnd jeg har hatt bilen så har den vert med forhandler 3 ganger å den finner ikke no. Å så var det jo seff klosser skiver fremme. Samme bake pluss glødeplugger å på toppen av det hele ny dynamo;) så det har vert interessant med ny bil:) men i mårra tror jeg det er slutt! Har brukt snart 20000 på den så langt:) er ikke så veldig int i 15/20 til akkurat nå!:) har heldigvis tatt opp alt med forhandler før garantien gikk ut så jeg håper på en minnelig løsning! Kanskje;)

Link to comment
Share on other sites

Visst du har klaget på det før garantien gikk ut, og de lagde en garanti ordre, som de skal, så er det ikke noe problem å få det dekket

Nei da. For satse på at det ordner seg:) ellers er jo det en veldig god bil syns jeg! Men får vel ta ut av tysker kassa mi fra vinterlageret å skru på pigger:) bobla har jeg kjørt i snart 10 år å det eneste jeg har gjort er normalt vedlikehold å service pluss en del oppgraderinger av understell motor og kosmetikk. Hadde jo en masse granadaer taunuser å sierra før skulle vert samme kvalitet i dag;)

Link to comment
Share on other sites

Har vel igrunn ikke vært svinghjulsproblemer på Kuga.

Men man får jo enkeltstående tilfeller av de fleste problemer rundt omkring på de også.

 

vi har hatt noen faktisk. men det varierer jo over landet. er jo samme motor i focus, å mondeo, å i v70 å der har det å vert en del tilfeller desverre. vertfal her :/

1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138

Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/

Link to comment
Share on other sites

vi har hatt noen faktisk. men det varierer jo over landet. er jo samme motor i focus, å mondeo, å i v70 å der har det å vert en del tilfeller desverre. vertfal her :/

Ja! Da er det bare lykke:) svinghjulet var defekt det konkluderte vestlandske auto i dag. Lå en masse biter å diverse inne i clutsj huset:). Var borte gjen med bilforhandler å dem la seg mer eller mindre flate! Garantien var borte for 1 mnd siden men likevel, dette ville dem fikse. Vart en liten deling på pris men det kom i min favør:) dem gjør jobben å jeg betaler delene. Sum for nyttdubbelmassehjul. Komplett clutsj . Monterings detaljer og utløser lager med min delelevrandør. 5500 kroner totalt:) da sparte jeg meg vertfall for jobben. Verkstedet mitt står fullt så det er helt topp at dem gjør jobben:)

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre at ting ordner seg :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Glem ikke at du har reklamasjonsrett som går 5 år på selv bruktbiler eldre enn fem år så lenge de er kjøpt hos bruktbil forhandler. Derfor er det ikke sikkert at du skal betale noe som helst selv.

 

Les mer på forbrukerrådets sider-

 

Garanti og Reklamasjon er to forskjellige ting men forhandlere vil ofte holde kjeft om den loven som gir deg rettigheter i fem år. Men på bremser og eksos vil du ikke få full pott. Bare på deler som har en FORVENTET lvetid på OVER fem år.

Link to comment
Share on other sites

Det er sant som du sier 5 års reklamasjon. Men siden det ordnet seg så bra denne gangen så lager jeg ikke noe ut av det:) det viktigaste for meg er at kona har en bil som virker da jeg er på båt å jobber store deler av året. Men tror det blir kuga neste bil å! Liker den godt. Har fått på wolf race felger. Vindavvisere på siderutene støtfanger beskyttelse bak i rustfritt. Tenkte jeg skulle lakke plastkarmene på skjermene å dekselene under å på dørene nå før sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Hehe! Bilder blir må berre få den gjen;) har kjøpt ny spiller og med ryggekamera å greier. Skal montere 2 stk ground zerro plutonium stubber bak. 10" og focal utopia i alle dører. Forsterkerene er fra Sony en 4 kanaler og en 2 kanaler. Har en kamerat som driver bilsterio bygging og salg dette får han ta da alt skal vêr skjult å se 100% org ut:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...