Jump to content

4x4 motor som koker


500

Recommended Posts

Noen som har hatt problemer med at motoren på 4x4 koker ved belastnig? Har problemer med min at den koker og det skjer mest ved full belastnig på 4/5 gear... Dette er hva jeg har prøvd: hatt av toppen og planslipt, ny toppk, ny termostat. Har også sprekksøkt blokk og topp. Noen som har noen gode forslag eller har hatt samme problem tro?

Link to comment
Share on other sites

Vannkjøling på turbo byr ikke på problemer ved kjøring etter vei. Om det gjør det, er det noe som ikke er i orden. Som mange andre nevner her, sjekk radiator. Har vært borti flere forder med tett radiator. Kjør en tur og sjekk umiddelbart etter kjøring at HELE rdiatoren er like varm. En annen ting du kan legge merke til er om kjøleviftene går veldig lenge av gangen før de stopper. Gjør de det så er store deler av radiatoren tett.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Mange fine innspill ja, har kjørt rens på systemet, har prøvd å bytte radiator og byttet til nytt varmeregister...

Kjører T34 org og kjører med vannkjøling ja.. Det ser ut som det bobler kun fra turboslangen ja, så kanskje jeg skal prøve uten den da? B)

 

Har sprekksøkt med hvit og lilla sprayboks ( husker ikke merke )

Kjøre GRP A og ARP bolter.

Kokingen skjer i løpet av 15-20 sek ved fullt pådrag på isen.

Vannpumpa ser helt fin ut.

Har kobla viftene med egen bryter så de går hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Første som faller meg inn er sprekk som utvider seg ved ladetrykk/mye varme.

 

Koker den ikke hvis du kjører rolig?

Edited by Aero*

-1988 Ford Sierra Cosworth

-1992 Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Apr boltene fører mer vont en godt med seg, originale strekk bolter er å foretrekke på YB.

Tipper på sprekk i toppen eller lekaskje på topp pakingen..

 

 

har aldrig opplevd problemer med arp bolter som er dratt i henhold til spesifikasjonene..

Men jeg er helt enig, strekk bolte + a.pakning er en kjempe kombo :)

 

Jeg har vært borti flere biler som har slitt med koking, da di har gått med org vann kjølinga på turbon, prøv å koble deg rundt, for da har du iaffal utelukka det problemet..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...