Jump to content

Hvilken boost controller?


ArneR

Recommended Posts

Hei folkens.

 

Driver og forsker litt på hvilken boost controller eg skal bruke på escorten. Har sett på 3 forskjellige typer.

 

Vanlig 3 port el boost controller

http://www.ebay.co.uk/itm/3-Port-Electronic-Boost-Control-Solenoid-EBC-For-Subaru-Impreza-WRX-STi-Turbo-/370730663285?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item565144fd75

 

Air injectors

http://www.ebay.co.uk/itm/Air-Injector-Kit-Suit-Ford-Cosworth-Air-Injectors-/270555585690?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3efe5e9c9a

 

Turbosmart Eboost2

http://www.ebay.co.uk/itm/TURBOSMART-eBoost2-ELECTRONIC-BOOST-CONTROLLER-GAUGE-60MM-40PSI-BLACK-/160928563329?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2578170081

 

Den 3 port saken og air injectors vil bli kjørt gjennom datasprutet, men har lest en del om den eboost2 saken og den virker ganske lovende. Den er jo et system som står helt for seg selv, og virker meget lett å bruke.

Eneste bakdelen med den er måleren som eg må finne plass til. Begynner å bli tom for kreativitet inni bilen no hehe.

 

Hva bruker dere andre her inne, evnt gode tips. For og imot er også velkomne.

Edited by ArneR

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Mulig 52mm er enklere å få plass til?

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Turbosmart-Eboost2-EB2-E-BOOST2-52mm-gauge-turbo-wastegate-boost-controller-T4-/160961668404?pt=Race_Car_Parts&hash=item257a102534

 

 

Ser ut til å være en morsom sak , men kan vel ikke konkurere med et seriøst airinjector oppsett?

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Eg la bare ut den første eg så som et eksempel. Blir i tilfelle den minste ja. Air injectorer er vel det mest nøyaktige etter det eg har lest.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei folkens.

 

Driver og forsker litt på hvilken boost controller eg skal bruke på escorten. Har sett på 3 forskjellige typer.

 

Vanlig 3 port el boost controller

http://www.ebay.co.uk/itm/3-Port-Electronic-Boost-Control-Solenoid-EBC-For-Subaru-Impreza-WRX-STi-Turbo-/370730663285?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item565144fd75

 

Air injectors

http://www.ebay.co.uk/itm/Air-Injector-Kit-Suit-Ford-Cosworth-Air-Injectors-/270555585690?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3efe5e9c9a

 

Turbosmart Eboost2

http://www.ebay.co.uk/itm/TURBOSMART-eBoost2-ELECTRONIC-BOOST-CONTROLLER-GAUGE-60MM-40PSI-BLACK-/160928563329?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2578170081

 

Den 3 port saken og air injectors vil bli kjørt gjennom datasprutet, men har lest en del om den eboost2 saken og den virker ganske lovende. Den er jo et system som står helt for seg selv, og virker meget lett å bruke.

Eneste bakdelen med den er måleren som eg må finne plass til. Begynner å bli tom for kreativitet inni bilen no hehe.

 

Hva bruker dere andre her inne, evnt gode tips. For og imot er også velkomne.

En vanlig solenoid er tung og treg, men god nok til å kontrollere ladetrykket.

 

Air-injetors er kapabel til ekstrem presisjon, men krever tilsvarende avansert styreenhet. Man tjener ingenting på å bruke Air-injectorene i stedet for en vanlig solenoid hvis styresystemet er tilpasset "trege" solenoider.

 

e-Boost2 er komplett stand alone boost controller med store muligheter og må sies å være det beste valget her. Lettbetjent, praktisk og greit.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale Greedy profec B specII, her brukt det i mange år og er veldig fornøyd.

 

Har og hat(t) "gleden" av og rote med turbosmart e-boost2 litt også og synes den var utrolig følsom og innviklet å bruke. den slet også veldig med og være stabil og att den må halverer trykket om den treffer boostlimit, før den prøver og bygge opp trykket til maks igjen er ikke særlig heldig.

e-boost`n er sikkert bra, men alt for mange funksjoner og sette seg inn i for meg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...