Jump to content

Panserbeskyttelse


Strutlur

Recommended Posts

Er en slik panserbeskyttelse noe poeng?

På et vis ser det kult ut, men blir ikke helt enig med meg selv. Vil det f.eks. bidra til mindre insekter og ev. saltsprut på frontruta, eller er det bare en beskyttelse for selve panseret, eller er det bare ei plastgreie?

 

Er det noen som har noe erfaring å dele ang. dette?

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

I veldig mange tilfeller så er dette helt ubrukelig, ihvertfall over lengre perioder. Det er fint å ha på når man f.eks skal kjøre langt, men hvis den står på hele tiden så ender det opp med at vann og møkk renner ned på undersiden, lager riper, er panser BH'n av stoff så kan det være fuktighet osv..

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

I veldig mange tilfeller så er dette helt ubrukelig, ihvertfall over lengre perioder. Det er fint å ha på når man f.eks skal kjøre langt, men hvis den står på hele tiden så ender det opp med at vann og møkk renner ned på undersiden, lager riper, er panser BH'n av stoff så kan det være fuktighet osv..

 

Jeg tror det er slik vindskjerm han mener. Har sett på andre biler, som har fått gnag i lakken på panser ved festene

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er slik vindskjerm han mener. Har sett på andre biler, som har fått gnag i lakken på panser ved festene

Er en slik skjerm i plast jeg tenker på ja.

Dette med gnag i lakken kan jo forhindres på ulike måter, men klart det er en risiko. Har disse skjermene/panserbeskytterne noen effekt ellers?

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

Er en slik skjerm i plast jeg tenker på ja.

Dette med gnag i lakken kan jo forhindres på ulike måter, men klart det er en risiko. Har disse skjermene/panserbeskytterne noen effekt ellers?

 

Har ikke noe erfaring med dem, men gjør vell at luften blir ført over tak, og dermed skal hindre dritt på vindu og panser. De som man brukte på stv, på bakluka i gml dager, funket. Er samme prinsippet der

Link to comment
Share on other sites

På Chevy Van gjorde denne panserbeskytteren at småstein fløy over bilen istedefor midt i ruta, så der var den helt klart gull ;)

Hindrer jo mye drit fra å treffe panseret og. Tenkte å kjøpe det til Tiguan selv.

Link to comment
Share on other sites

Er en slik skjerm i plast jeg tenker på ja.

Dette med gnag i lakken kan jo forhindres på ulike måter, men klart det er en risiko. Har disse skjermene/panserbeskytterne noen effekt ellers?

har det på en 97 mondeo - kjøpte det med hjem fra australia - virker meget bra , en av de få mondeoer uten steinsprut opp over hele panseret .

La merke til att når det snør treffer det mitt på front ruten - uten treffer det på pusserene .Måtte bare prøve :smartass:

Lett og fjerne - to små skruer med plast hode for så og skyve den fremmover . Svampen går fint i mellom plasten og panseret

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...