Jump to content

std mål på 205/200 blokk?


olis27

Recommended Posts

Er de noen som har peiling på std mål på 205 og 200 blokk, og std mål på stempler? og om det er forskjel på veivakslingene? det er 6 eller 9 skrue hull på de.

 

Skal trimme cosworth motor så trenger noe info hva slags råder/stempler jeg må ha?

 

Takker så mye for info

Link to comment
Share on other sites

Litt å lese på her:

http://www.cannell.co.uk/Ford_Workshop_Manuals/Workshop%20Manual.pdf

http://www.cosworth.hu/?menu=hasznos&page_id=2

 

Ellers så er det mye info her på forumet. Mange som har lagt ut nyttig info om sine motorbygg, erfaringe etc.

Og til info: Cosworthveiven har 9 bolthull mens standard OHC motorer bruker en annen veiv med 6 bolthull.

Link to comment
Share on other sites

"Skal trimme cosworth motor"

 

Ikke for å være spydig men hvis du har planer om å forbedre noe i fra den fabrikken , så trenger du litt mere kunnskap enn det du spør om her..

 

Har fått til andre motorer så skal vel gå det her og

 

Derfor jeg spør er for de motoren sitter i bilen og att det er orginal 205 blokk. :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Har fått til andre motorer så skal vel gå det her og

 

Derfor jeg spør er for de motoren sitter i bilen og att det er orginal 205 blokk. :whistling:

Betviler ikke dine kunnskaper , men når du snakker om bunndelen av motoren og trimme Cosworth , regner jeg med at du har planer om å forbedre det som Cosworth har levert?

 

En riktig overhaldt bunndel med originale deler er i grunn bra nok til det meste.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Oki. Er det samme mål på ohc blokka?

Cosw.2wd (205) bruker samme blokka som vanlig ohc , men de pukket ut de blokkene som hadde kategori 2 eller 3 borring.

 

Står banket inn ved fordeleren F.eks 2232 eller helst 2222.

 

Dette er vel ikke så vesentlig i dag , så sant du ikke har en motor som ikke er kjørt etter den ble bygd ny så er de slitt utenfor toleransene de aller fleste.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Cosw.2wd (205) bruker samme blokka som vanlig ohc , men de pukket ut de blokkene som hadde kategori 2 eller 3 borring.

 

Står banket inn ved fordeleren F.eks 2232 eller helst 2222.

 

Dette er vel ikke så vesentlig i dag , så sant du ikke har en motor som ikke er kjørt etter den ble bygd ny så er de slitt utenfor toleransene de aller fleste.

 

ok. takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...