Jump to content

Plugger til ohc IS


2.3 GL

Recommended Posts

Service begynner å nærme seg på sierran å da skal det kjøpes deler selvfølgelig. Å da lurer jeg på hva folk har god erfaring med på original IS motor. Har selv grei erfaring med NGK bortsett fra at de sprekker lett. Bosch har aldri funket for meg før. Hvordan er det med originale plugger fra Ford? Å hvordan er pris på Ford kontra thorshov o.l?

 

Alle erfaringer mottas med takk.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Orginale plugger. Bruker være billigere enn NGK, og holder gjerne vel så lenge som NGK.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Hva slags pris har du pleid å gi for de originale da? NGK pluggene får man til ca 30kr stk på thorshov. Men som sagt så sprekker de lett. Hver gang jeg har demontert slike plugger har minst en gått føyken. Selv med skikkelig pluggpipe.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Så lenge siden jeg kjøpte orginale at jeg husker ikke. Har stort sett kjørt på NGK siste årene. Som jeg har sandblåst når de har kokset for mye igjenn av olje.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også bare brukt NGK de siste årene. Å de varer jo lenge hvis jeg ikke demonterer de. De som sitter der nå har sikkert gått 15000km uten inspeksjon.

Vurderer å prøve originale kun for å se om det har noe for seg. Er vel ingen andre aktuelle merker heller.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Har NGK hatt ett dårlig parti med plugger da kanskje? Kan ikke si at jeg har hatt noen problem med at de ødelegges ved montering eller demontering.

Før jeg skiftet ventiltetninger sist var ene NGK pluggen ute til rengjøring ivertfall en gang i uken mens bilen var i daglig bruk.

Samme pluggene står fortsatt i, bare grundig rengjort.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Har merket meg at det er lett få vinkel på pipen/stangen når du skrur inn/ut pluggene på ohc, så om du bruker pipe med innmat(tennplugg innmat) så er det bare enklere å knekke tenpluggene.

så jeg bruker pipe uten innmat nå, og har kun brukt ngk plugger siden jeg ble født :P

Link to comment
Share on other sites

Skal oppdatere med pris når jeg får kjøpt plugger. Er vel ikke uvanlig med litt variasjon mellom forhandlere. Sjekket pris på NGK hos Mekonomen å der var det 80kr stk.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Har Bosch 8er Platinum plugger som gir bedre gnist en std. holder 60000km før bytting. 200kr a 4.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...