Slåstad RS Posted April 23, 2013 Posted April 23, 2013 Hva skal man se etter for å skille de? Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
2.3 GL Posted April 23, 2013 Posted April 23, 2013 Størrelse. 4x4 er betydelig større enn 2wd. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
twin turbo Posted April 23, 2013 Posted April 23, 2013 på 2wd er det bend på dump utgang, mens 4x4 er bein. + 4x4 er større ja... trehjulsykel
ford-racing Posted April 23, 2013 Posted April 23, 2013 4x4 er vel ca en rad høyere og en 3-4 cm tjukkere "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
RS 1000 Posted April 24, 2013 Posted April 24, 2013 på 2wd er det bend på dump utgang, mens 4x4 er bein. + 4x4 er større ja...Det stemmer.I tillegg har 4x4 intercooleren 7 stk. kjølepasasjer, 2WD intercooleren har bare 6 stk. 4x4 intercooleren er ca. 12,5 cm høy og ca. 12,5 cm dyp. Tallene for 2wd intercooleren er 10 cm. I kjølekapasitet tilsvarer 2 stk. 4x4 intercoolere 3 stk. 2WD intercoolere og begge løsningene kjøler bedre enn den vanlige RS500 løsningen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Per Olav Posted April 24, 2013 Posted April 24, 2013 Hvor gode er orginal coolerene egentlig? Ift en 500 cooler av god kvalitet. Nå finnes jo disse i både 40, 50, 60 og 70mm tykkelse da men la oss ta utgangspunkt i en på 40mm.Orginal RS500 er vel 40mm har jeg lest ett sted. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
RS 1000 Posted April 25, 2013 Posted April 25, 2013 Synes at dette belyser temaet på en god måte: Mer info her: http://www.norrismotorsport.co.uk/cosworthintercoolers.html Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
ford-racing Posted April 25, 2013 Posted April 25, 2013 ja, det blir jo meget bra å smi sammen org intercoolere, en annen ting er vekta, men på en vanlig gate bil har det ikke det noe å si, 3stk 4x4 coolere som jeg har sveisa sammen veier vel rundt 15kg (vill tipping,skal veie dem) mot en 50mm pace "rs500" cooler som veier 2-3 kg. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
RS 1000 Posted April 25, 2013 Posted April 25, 2013 (edited) En intercooler med mye alu., turbulatorer og høy vekt kjøler bedre og lengre enn en lett intercooler fordi ladeluften bruker lang tid for å varme opp denne massen. Pacedrittet er lett bl.a. fordi det ikke har turbulatorer i kjølepassasjene. Luften passerer altså lett igjennom uten å være i kontakt med alu og derfor uten å gi fra se varme. Ett revva produkt som jeg mener bare bør brukes som radiator. I motsetning til Auditullet så har Fordene god vektfordeling så problemet er ikke spesielt stort, men hvis man er så oppegående at man velger å bruke flere originale intercoolere, så er man sannsynligvis såpass "med" at man flytter batteriet bak i bilen og monterer lettere panser. Edited April 25, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Slåstad RS Posted April 27, 2013 Author Posted April 27, 2013 Takker for svar.Har ett par org., så får se på plassmuligheter for å ev.sveise sammen noe. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
RS 1000 Posted April 28, 2013 Posted April 28, 2013 Pass på at du ikke lager tankene like idiotisk store som det man vanligvis ser. Det er ingen fornuft i å lage 4-kantede tykke tanker slik som bl.a. Norris har gjort. 3-kantede tanker halvérer volummet og i tillegg kan høyden minimeres kraftig ute i endene. Det er mye å lære av F1 bilene her. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now