Jump to content

Recommended Posts

Posted

på 2wd er det bend på dump utgang, mens 4x4 er bein. + 4x4 er større ja...

Det stemmer.

I tillegg har 4x4 intercooleren 7 stk. kjølepasasjer, 2WD intercooleren har bare 6 stk.

 

4x4 intercooleren er ca. 12,5 cm høy og ca. 12,5 cm dyp. Tallene for 2wd intercooleren er 10 cm.

 

I kjølekapasitet tilsvarer 2 stk. 4x4 intercoolere 3 stk. 2WD intercoolere og begge løsningene kjøler bedre enn den vanlige RS500 løsningen. ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Hvor gode er orginal coolerene egentlig? Ift en 500 cooler av god kvalitet. Nå finnes jo disse i både 40, 50, 60 og 70mm tykkelse da men la oss ta utgangspunkt i en på 40mm.

Orginal RS500 er vel 40mm har jeg lest ett sted.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Posted

ja, det blir jo meget bra å smi sammen org intercoolere, en annen ting er vekta, men på en vanlig gate bil har det ikke det noe å si, 3stk 4x4 coolere som jeg har sveisa sammen veier vel rundt 15kg (vill tipping,skal veie dem) mot en 50mm pace "rs500" cooler som veier 2-3 kg.

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Posted (edited)

En intercooler med mye alu., turbulatorer og høy vekt kjøler bedre og lengre enn en lett intercooler fordi ladeluften bruker lang tid for å varme opp denne massen.

 

Pacedrittet er lett bl.a. fordi det ikke har turbulatorer i kjølepassasjene. Luften passerer altså lett igjennom uten å være i kontakt med alu og derfor uten å gi fra se varme.

Ett revva produkt som jeg mener bare bør brukes som radiator.

 

I motsetning til Auditullet så har Fordene god vektfordeling så problemet er ikke spesielt stort, men hvis man er så oppegående at man velger å bruke flere originale intercoolere, så er man sannsynligvis såpass "med" at man flytter batteriet bak i bilen og monterer lettere panser. ;)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Pass på at du ikke lager tankene like idiotisk store som det man vanligvis ser. Det er ingen fornuft i å lage 4-kantede tykke tanker slik som bl.a. Norris har gjort. 3-kantede tanker halvérer volummet og i tillegg kan høyden minimeres kraftig ute i endene. ;)

 

Det er mye å lære av F1 bilene her.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...