Jump to content

Erfaringer med chip?


Slåstad RS

Recommended Posts

Noen som har erfaring med closed loop chip herfra ? :

 

http://www.motorsport-developments.co.uk/rs_cosworth_ecu_chips.html

 

Så på disse jeg også,før jeg bestemte meg for å gå for datasprut,ble veldig lei av å måtte kjøpe ny chip etter vær ting jeg jeg gorde med motoren,og til syvende og sist så tror jeg datasprut blir billigere enn alle disse som blir liggende i en skuff:-)

En sånn postordre chip tror jeg aldrig blir optimalt uansett

 

Og data sprut kan gjøres veldig enkelt,og helt usynlig i motorrom,alle orginale følere ble brukt.

post-691-136701001043_thumb.jpg

post-691-136701002338_thumb.jpg

post-691-13670100396_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så på disse jeg også,før jeg bestemte meg for å gå for datasprut,ble veldig lei av å måtte kjøpe ny chip etter vær ting jeg jeg gorde med motoren,og til syvende og sist så tror jeg datasprut blir billigere enn alle disse som blir liggende i en skuff:-)

En sånn postordre chip tror jeg aldrig blir optimalt uansett

 

Og data sprut kan gjøres veldig enkelt,og helt usynlig i motorrom,alle orginale følere ble brukt.

 

 

den monterungs måten var ny for meg genialt :D

Link to comment
Share on other sites

Noen som har erfaring med closed loop chip herfra ? :

 

http://www.motorsport-developments.co.uk/rs_cosworth_ecu_chips.html

Jeg mener at jeg har komunisert med to stk. her inne som har MSD chip. Ingen av dem var overbegeistret over resultatet og prestsjonene på 201 M var også skuffende.

 

Videre pucher jo MSD dette produktet: http://shop.motorsport-developments.co.uk/cosworth-wasted-spark-driver-conversion-full-kit-84-p.asp

 

Og selvfølgelig, for at kundene ikke skal avsløre WS kittet på direkten; disse: http://shop.motorsport-developments.co.uk/all-cosworth-yb-400-bhp-ik31-487-p.asp

 

den monterungs måten var ny for meg genialt :D

Helt enig og på toppen av det hele er ikke dette spesielt mye dyrere enn Wasted Spark Conversjonen til MSD.

 

Det burde være svært enkelt å foreta det rette valget. ;)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan lage chip med closed loop til L8

Har P8.

 

Jeg mener at jeg har komunisert med to stk. her inne som har MSD chip. Ingen av dem var overbegeistret over resultatet og prestsjonene på 201 M var også skuffende.

 

 

Det burde være svært enkelt å foreta det rette valget. ;)

 

Greit å høre erfaringer med de forskjellige leverandørene.

 

Jeg har datasprut, men på et basis grønndyseoppsett så ser jeg ikke behovet.

Dette er ett oppsett som er så utprøvd og vanlig at det skal gå greit å kjøpe ferdig chip.

 

Så lenge jeg har P8 så kan en kjøre det i closed loop også , og da vil det være snilt å fint til vanlig kjøring.(og meget tidsbesparende i forhold til datasprut.)

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Har P8.

 

 

 

Greit å høre erfaringer med de forskjellige leverandørene.

 

Jeg har datasprut, men på et basis grønndyseoppsett så ser jeg ikke behovet.

Dette er ett oppsett som er så utprøvd og vanlig at det skal gå greit å kjøpe ferdig chip.

 

Så lenge jeg har P8 så kan en kjøre det i closed loop også , og da vil det være snilt å fint til vanlig kjøring.(og meget tidsbesparende i forhold til datasprut.)

Det er jeg helt enig i. Opp til en "steg 3 +" er det enkelt. Det er når man begynner med Siemensdyser og større turbo enn T34 at problemene begynner.

 

Closed loop er en miljøinnretning som skal forsøke å holde blandingsforholdet rundt 14,7:1 i snitt.

Man oppnår lavest bensinforbruk rundt 16,0:1 så hvis man vil ha minimalt forbruk så bør man faktisk kjøre open loop eller man må lure closed loop systemet til å gi motoren 16:1 i stedet for 14,7:1.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...