jab Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 har en p7 71 mod som er satt på nye gassdempere men bilen er både for lav bak og myk skulle gjerne hatt opp rompa litt og evnt stivet den opp hvor får man tak i fjærer til en gammal taunus - finnes det noe fjærsmier igjen rundt om?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprinut Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 (edited) Disse lager fjærene akkurat slik du vil ha demhttp://www.lesjofors.no/index.htm Ellers må du ha Hi-jackers som de hadde i gamle dager.. Mulig RS Euroford kan skaffe nye fjærer bak. Vil du ha stivere demping, så er vel gule koni tingen, hvis de lager det til denne bilen da... Billig metoden å heve en bil med bladfjærer er å putte på lengere sjakler på bladfjærene, som de gjorde på 70 tallet, men metoden anbefales ikke... Edited June 6, 2013 by Caprinut 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S Link to comment Share on other sites More sharing options...
jab Posted June 7, 2013 Author Share Posted June 7, 2013 (edited) Hei, Lesjøfors AS er et datterselskap av Lesjöfors AB Industridivisjon og arbeider kun med industrifjærer som leveres til industrikunder i Norge. Vi kan dessverre ikke hjelpe til med bilfjærer men henviser til Lesjöfors Automotive sitt distributørnett i Norge:(Klikk på firmaene for kontaktinformasjon) MecaMekonomenRodin & CoRomnesSørensen & BalchenBilxtra (inngår i Sørensen & Balchen)---------------------------------------------------------------------------------------------- hi- jackers hadde vært fint på den men har leita etter det lenge - finner ingen ting til en stakkars taunus Edited June 7, 2013 by jab Link to comment Share on other sites More sharing options...
jab Posted June 11, 2013 Author Share Posted June 11, 2013 Billig metoden å heve en bil med bladfjærer er å putte på lengere sjakler på bladfjærene, som de gjorde på 70 tallet, men metoden anbefales ikke... hva er bakdelen?? ingen som veit om noe lurt på kjerra her Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 http://www.gulesider.no/firma/smed-tjelle-ans:p10001935297?search_word=sveisearbeid+oslo Dette firma skal visstnok kunne smi om bilfjærer. OBS, jeg kjenner ikke til dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
heaamodt Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 (edited) Legg inn ei ekstra fjær, gidder du ta turen til toten skal du få ei gratis. (jeg kjører med "full pakke" dvs. 4, i tillegg ei ekstra kort og 4 cm senk.) mvh. Edited June 11, 2013 by heaamodt Link to comment Share on other sites More sharing options...
jab Posted June 12, 2013 Author Share Posted June 12, 2013 oi oi så snillt . vet ikke når jeg skulle fått til å ta turen men det kan vi jo komme tilbake til full pakke 4 stk vil det si 4 fjærer på hver side eller no?? og ei ekstra kort / 4 cm senk - hva vil det si ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
heaamodt Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Det stemmer, i tillegg har jeg som sagt ei ekstra av de korteste for å få bilen litt stivere.Blir litt prøving og feiling det å få det passe høyt og passe stivt.Senking gjøres ved å klosse mellom bakaksel og anlegg på fjærene. Fåes kjøpt fra England men kan og lages av en lokal "smed". Har to ekstra av de nest lengste liggende her, men kan og sikkert få tak i flere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jab Posted June 15, 2013 Author Share Posted June 15, 2013 (edited) den skal defenitivt ikke senkes - den er mere en lav nok hva kan evnt de fjærene veie?? tenker på posten jeg må vertfall stive den og helst et par cm eller 5 opp Edited June 15, 2013 by jab Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprinut Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Den bilen var ikke akkurat lav fra før Men du kan jo få noen til å lage et sjakkel kit til deg, noe alla dette 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Billig metoden å heve en bil med bladfjærer er å putte på lengere sjakler på bladfjærene, som de gjorde på 70 tallet, men metoden anbefales ikke...Hvorfor ikke? Hva er ulempene med denne metoden? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jab Posted June 17, 2013 Author Share Posted June 17, 2013 (edited) sukk sikle ........... tenk å få tak i uretanforinger til den også leste noe om og støpe eller dreie uretanforinger selv - hadde vært snadder lengre sjakler hadde også vært gromt men jeg må uansett stive den både foran og bak den gynger og oppfører seg som ei full ku i svinger med dumper hehe Edited June 17, 2013 by jab Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gran-Mk1 Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Disse bilene er ikke de med best komfort etter landeveien, de krenger i svingene og er myke på fjæringen. Det jeg anbefaler deg å gjøre er å montere gassdempere fra KYB rundt om. Bilxtra leverer dette merket til bla. P7a og P7b. Jeg kan også anbefale deg å bytte ut fjærbladene bake etter anbefalinger fra feks Haamod, han vet nok hva han snakker om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jab Posted June 18, 2013 Author Share Posted June 18, 2013 det er nye gassdempere på den - usikker på merke , de ble byttet rett før jeg kjøpte den så den får duge i første omgang først konsentrere meg om fjæring og evnt foringer etc noen som har peiling på uretan foringer og få lagd eller støpe??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jab Posted June 22, 2013 Author Share Posted June 22, 2013 Da er RS fjærer foran bestilt nye fra england - motomobil - rs var de stiveste de hadde til den så da regner jeg med en forbedring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now